Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2.0 Kat cewka zapłonowa

27 Gru 2010 09:17 5980 14
  • Poziom 9  
    Witam,
    Panowie potrzebuję pomocy. Posiadam Lagune 2.0 z 1998 roku z gazem. od Jakiegoś czasu zaczyna mi chodzić na 2 cylindrach,zaczął też strzelać co wcześniej się nie zdarzało, nie jest to jednak stałe bo raz chodzi na wszystkich raz tylko na 2 sprawdzałem świece są ok, przewody też. Zauważyłem jednak że po odłączeniu przewodów od 2 środkowych cylindrów pracuje na 2 tak jak wcześniej przewody wychodzą z tej samej cewki, a cylindry które chodzą wychodza z drugiej cewki. Więc obstawiałbym że padła cewka, czy możecie potwiedzić moją diagnozę?
    Byłem u mechanika ale jak na złość chodził dobrze i mechanik nie był wstanie zdiagnozować problemu. Proszę o pomoc za co z góry dziękuje.
    Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Jak przestanie pracować na dwa cylindry to zamień cewki i zobacz czy brak iskry pójdzie za nią
  • Poziom 9  
    właśnie tak robiłem przełączałem kable od drugiej cewki i dalej nie chodził na tych samych garach, pytanie czy można tak robić bo każda z tych cewek do innych garów idzie?
  • Moderator Samochody
    Masz zamienić kable WN oraz 3 pinowe kostki pomiędzy cewkami, jak dalej nie będzie iskry na tych samych świecach to problem tkwi w wiązce lub driverze cewki w sterowniku
  • Poziom 9  
    dzięki kolego dziś będę działał zrobię tak jak mówiłeś.
  • Poziom 9  
    Witam,
    próbowałem zamienić kostki z cewek ale niestety nie działa wogóle nie kręci samochód. Mało tego teraz na gazie nie chce iść ma okropnie słabą moc po przełączeniu na benzynę jest lepiej. Czy to ma coś wspólnego z tym, że chodzi czasem na 2 cylindrach? Czy to jest wina cewki czy świece siadają i dlatego takie problemy? Proszę o pomoc.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolego do sprawdzenia wiązka i sterownik, jak przepinałeś kostki trzeba było pozamieniać przewody zapłonowe. Tutaj by się przydało zerknąć w parametry nie tylko w błędy.
  • Poziom 9  
    Oki,dziękuję! raczej będę musiał zaprowadzić do mechanika będzie musiał zerknąć fachowym okiem.

    pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Też mi się tak wydaje. To dobry pomysł z uwagi na konieczność podpięcia komputera.
  • Poziom 9  
    dzięki jeszcze raz, pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Byłem z samochodem u mechanika i stwierdział ze to wina cewki wymienił mi ją i jest OK!. Natomiast nie ma wogóle mocy na gazie, po przełączeniu na benzynę chodzi bardzo dobrze! Wczesniej jak jak miałem problem z tym ze chodził na 2 cylindrach to strzelił mi kilka razy. Czy mogło coś się przestawić w nim ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Filtr od gazu pewnie do wymiany, reduktor się nagrzewa ładnie?
  • Poziom 18  
    Mam podobny problem, w ogóle samochód słabo chodził po montażu gazu, pomogła wymiana filtrów i wymiana przewodów gazowych na grubsze.
  • Poziom 9  
    Ale u mnie stało się to po tym jak zaczął chodzić na 2 cylindrach w wyniku uszkodzonej cewki, bo wczesniej chodził naprawdę dobrze silnik pracował równo bez zarzutu na gazie dopiero teraz stracił moc wczesniej nawet kilka razy strzelił.

    Dodano po 6 [minuty]:

    na gazie ma przejechane dopiero około 90 tys km. Mysle ze reduktor jest oki a do filtra musiałbym zajrzec
  • Poziom 9  
    Byłem wczoraj u gazownika który to dokonał regulacji i jest wszystko oki, nawet przy ruszaniu z miejsca nie dusi się! Mam nadzieje, że będzie oki. Dzięki wszystkim za porady. Pozdrawiam