Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Sprinter 2,2cdi ile ma dawać wtrysk?

27 Gru 2010 10:26 4322 8
  • Poziom 13  
    Witam.
    Mam takie pytanie, ile ma dawać wtrysk w Mercedesie Sprinter 411 2,2CDI 2002r?
  • Spec od Mercedesów
    Ma dawać niby czego? Chodzi o dawkę wtrysku?
  • Poziom 13  
    Cśnienie otwarcia dysz wynosi 1350 bar
  • Spec od Mercedesów
    old1977 napisał:
    Cśnienie otwarcia dysz wynosi 1350 bar

    Taaak? To dlaczego do zastartowania silnika jest potrzebne ciśnienie minimum 120 bar? (przy takim ciśnieniu w railu silnik zacznie pracę)
  • Poziom 13  
    pomyliłeś jednoski ja podałem w bar-ch ty myślałeś o Mpa-skalach 1350 bar to 135 Mpa
  • Spec od Mercedesów
    Myślałem akurat o BARACH. Poza tym wtryski w CDI są sterowane prądem - a nie ciśnieniem.
  • Poziom 13  
    Co innego wysterowanie a co innego ciśnienie jak jest potrzebne do prawidłowego zaplonu paliwa,wim doskonale że CR wysterowane są elektrycznie ale jeżeli nie będzie wytworzone w układzie ciśnienie silnik nie zapali lub nie będzie prawidłowo pracował.A kolega bzst pytał o prawidłowe ciśnienie jakie powinno panować aby silnik pracował prawidłowo więc podałem.Dane mam z pewnego źródła prenumeruje poradniki BOSCH a oni chyba wiedzą co piszą
  • Spec od Mercedesów
    old1977 napisał:
    A kolega bzst pytał o prawidłowe ciśnienie jakie powinno panować aby silnik pracował prawidłowo więc podałem.

    Kolega bzst stosuje jakieś skróty myślowe - nie mamy obowiązku domyślać się o co chodzi. Dla ścisłości: jedyną rzeczą którą DAJE wtrysk jest porcja paliwa i ta wielkość jest również jednym z parametrów pracy silnika CDI.
    Zresztą jak widać Kolega bzst chyba stracił zainteresowanie tematem...
    old1977 napisał:
    Dane mam z pewnego źródła prenumeruje poradniki BOSCH a oni chyba wiedzą co piszą

    Tu jest niewielka różnica: Twoja wiedza pochodzi z poradników - ja się zajmuję diagnostyką tych silników ;)
    old1977 napisał:
    Co innego wysterowanie a co innego ciśnienie jak jest potrzebne do prawidłowego zaplonu paliwa,wim doskonale że CR wysterowane są elektrycznie ale jeżeli nie będzie wytworzone w układzie ciśnienie silnik nie zapali lub nie będzie prawidłowo pracował.

    Ciśnienie dostarczane do wtryskiwaczy jest zmienne. Tak jak napisałem powyżej za wartość konieczną do uruchomienia silnika przyjęto 120 bar. Po uruchomieniu silnika (na biegu jałowym) to ciśnienie wynosi ok. 300 barów. W czasie jazdy (zależnie od stopnia naciśnięcia pedału gazu, obciążenia silnika i innych czynników) ciśnienie rośnie do 1000 barów i więcej. Górną granicę ciśnienia w rurze Common Rail określono na ok. 1800 barów.
  • Poziom 13  
    Czyli dochodzimy do wspólnego wniosku,aby sprawdzić wytryskiwacz na szczelność należy wytworzyć ciśnienie 1350 barów wg producenta.Ja też zajmuję się diagnostyka tych i innych silników i w przeciwieństwie do innych nie uważam się za alfę i omegę dlatego korzystam z wiedzy inżynierów którzy konstruowali ten system.Nie wstydzę korzystać się z poradników itp.Proszę nie odczytywać tego jako moją złośliwość.Ja podałem koledze bzst katologową wartość chciałem być rzetelny.Pozdrawiam i życzę sukcesów.