Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Błędne wskazania temperatury Audi TT- czujnik G2 ?

27 Gru 2010 10:50 9039 10
  • Poziom 8  
    Witam,

    naczytałem się wiele tematów na temat wskazań temperatury, ale nie wiem gdzie szukać przyczyny błędów u mnie. Posiadam Audi TT 98 rok 1.8T Silnik AJQ +LPG. W tych autach były montowane liczniki Jaeger, które znane są w tym modelu z wielu błędnych wskazań.
    Problem wygląda następująco:
    - po otworzeniu drzwi auta wskazówki od temp. i paliwa lekko się podnoszą.
    - po włączeniu zapłonu wskazówka od temp. wskazuje 50st. a od paliwa szaleje jak chce.
    - mogę również sprawdzać temp. kodami klimatronika. Na kanale 49 przy zimnym silniku mam 30stopni :/. Po odpaleniu auta temperatura na kanale 49 rośnie przez chwile niby normalnie, ale jest wyższa od tej, którą pokazuje VAG. Auto chwile pochodzi i wskazówka idzie na 130 stopni, a na klomatroniku pokazuje 121 stopni, na FISie zaczyna migać symbol i zaczyna bibczeć.

    Do tej pory wymieniłem czujnik 4- pinowy G2/G62 najpierw kupiłem zamiennik, później oryginał w ASO. Nic nie pomogło.

    Sprawdzałem temp. VAGiem w blokach pomiarowych. Sądzę, że jest wszystko ok. Temp. rośnie szybko do 80st. przy 87st zaczyna się nagrzewać dolny wąż chłodnicy co oznacza, że termostat otwiera się przy dobrej temp. Pierwszy bieg wentylatora załącza się chyba przy 93st a drugi przy 95stopniach. Auto utrzymuje wg VAGa temp 88-90stopni podczas jazdy więc jest idealnie.:D

    Czyli czujnik G62 działa poprawnie i wydaje mi się że czujnik G2 również. Nie wiem jak mam sprawdzić wiązkę dokładnie ? Czytałem o oporniku 200Ω, który należy podłączyć pod piny 2 i 4.
    Wydaje mi się że to wina felernych zegarów w Audi TT i możliwe, że trzeba będzie przeprogramować tam procesor firmy Motorola czy coś takiego. Szukam szpeca, który mi to zrobi.
    VAG wywala co jakiś czas błąd

    01039 - Coolant Temperature Sensor (G2)
    29-00 - Short to Ground

    dlatego chciałbym jeszcze w jakiś sposób sprawdzić instalację.
    Macie może jeszcze jakieś sugestie. Będę wdzięczny.
    Pozdrawiam
  • Poziom 15  
    Zwarcie do masy . Przeszperaj wiazki gdzies jest przetarcie i w momecie gdy styka wszystko sie buja.
  • Poziom 8  
    Wiązki przeszukałem tak na szybko. nic nie widać więc jak tylko sie ociepli trzeba będzie przeszperać wiązki. Zastanawia mnie gdzie gazownicy się wpinają instalacją gazową- może to warto sprawdzić. Dziwne jest to że wskazówki od temp i paliwa podnoszą się po otworzeniu drzwi, a po przekręceniu zapłonu wskazówka jest na pozycji 50stopni. Na kanale 49 jak już złapie 121st tak trzyma cały czas nic się nie zmienia :/
  • Poziom 15  
    Czyli jak sie zapala swiatlo w srodku?
  • Poziom 8  
    Tak jak zapala się światło. I dopiero chwile jak posiedzę w aucie i światło zgaśnie wskazówki opadają całkowicie na dół. Po włączeniu zapłonu wskazówki idą wyżej, a w czasie jazdy to już różnie. Raz 50st raz 130st
  • Poziom 15  
    To juz wiesz gdzie szukac mniejwiecej zwarcia.
  • Poziom 8  
    Hehe dlatego dałem ten temat w początkującym :P Nie wiem od czego zacząć. Najwyżej oddam auto do elektronika, ale muszę też poszukać kogoś odpowiedniego :D
  • Poziom 15  
    Jest troche rozkrecania i przydalby ci sie schemat , bo przewodow jest troche. Jezeli masz miernik mozesz poleciec po przewodach. Czasochlonne zajecie.
  • Poziom 8  
    Dzięki za radę. Postaram się na początek załatwić schematy. Teraz zimno nie chce mi się nic robić :) Sprawdziłem temp. VAGiem i mam ciagle w okolicach 90st więc nie mam się co martwić. Denerwują mnie tylko te wskazania na budziku :)
  • Poziom 15  
    Zastanawia mnie co sie stanie , gdy wyjmiesz zarowke z podswietlania wnetrza kabiny.
  • Poziom 8  
    Hmmm jutro może spróbuję. Najgorsze jest to że liczniki w tych modelach TT to była totalna poracha i pewnie ciężko będzie mi odszukać przyczynę. Może oddam jeszcze licznik do naprawy i sprawdzenia :/