Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

W124 - samododający się gaz, trudności z gaśnięciem

SiLeNt_hUnTeR 27 Gru 2010 15:09 990 7
  • #1 27 Gru 2010 15:09
    SiLeNt_hUnTeR
    Poziom 21  

    Witam!
    Mam taki problem z Mercedesem W124. Rocznik 1993, 3.0TD - automat.
    Silnik pracuje bardzo dobrze, ale gdy jest zimny - nie chce gasnąć. Trzeba użyć stopu. Gdy się już zagrzeje chodząc na postoju jakieś 20min - zgaśnie normalnie od kluczyka. Drugi problem to pedał gazu, a raczej reakcja silnika na jego wciskanie:
    Wciskając gaz delikatnie, powolutku zwiększając obroty jest moment (ok. 1500obr/min.), w którym silnik sam zaczyna sobie zwiększać obroty. Pedałem nie drygam nawet o milimetr, a silnik zwiększa obroty "od siebie". Nie wiem czy nie ma to związku z turbiną (powinna się w chyba mniej więcej przy takich obrotach włączać). Po całkowitym puszczeniu pedału obroty wracają do obrotów biegu jałowego.

    Czy ktoś wie co może być przyczyną takiego zachowania tego wozu?

    0 7
  • #2 27 Gru 2010 15:20
    gpql
    Poziom 17  

    zobacz wężyk z kolektora do układu gaszenia jak jest ok to membrana w "gasiku"

    0
  • #3 27 Gru 2010 17:38
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    gpql napisał:
    zobacz wężyk z kolektora

    Coś się chyba Koledze z benzyniakiem pomyliło... :D

    0
  • #4 28 Gru 2010 01:48
    SiLeNt_hUnTeR
    Poziom 21  

    Z gaszeniem silnika nie powinno być większego problemu z tego co widzę. Niepokoi mnie natomiast ten gaz...

    0
  • #5 01 Sty 2011 14:30
    GERWAZY1979
    Poziom 1  

    Jest to normalna reakcja silnika ! Wzrost ciśnienia doładowania powoduje zwiekszenie dawki paliwa ( zaworek LDA ) co powoduje wzrost obrotów silnika bez poruszania cięgnem gazu.

    0
  • #6 04 Sty 2011 19:13
    SiLeNt_hUnTeR
    Poziom 21  

    Że co proszę? Jak kolega sobie to wyobraża?
    Jadę samochodem lekko sobie przyspieszając i nagle wóz ma mi zacząć przyspieszać bez żadnej z mojej strony kontroli? To brzmi niedorzecznie.

    0
  • #7 04 Sty 2011 21:22
    stanleym126
    Poziom 19  

    SiLeNt_hUnTeR napisał:

    Silnik pracuje bardzo dobrze, ale gdy jest zimny - nie chce gasnąć. Trzeba użyć stopu. Gdy się już zagrzeje chodząc na postoju jakieś 20min - zgaśnie normalnie od kluczyka.

    To może być koniec vacum pompy i lub gaszak na pompie wtryskowej.

    0
  • #8 09 Sty 2011 12:36
    SiLeNt_hUnTeR
    Poziom 21  

    Bardzo możliwe. Temat już w sumie nieaktualny, ale sprawa z gazem ciągle mnie ciekawi.

    0