Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw golf3 gti 2.0L (115) 94r- temperatura silnika

loszys 27 Dec 2010 16:08 4985 20
  • #1
    loszys
    Level 9  
    Witam
    Niedawno kupilem golfa 3 gti 2L 115km z 94 roku
    Chcialbym sie dowiedziec na jakich temperaturach pracuja te samochody, poniewaz moj zagrzewa sie nawet do 100 stopni podczas szybszej jazdy...
    Przy normalnej jezdzie temperatura skacze od 96 do 98 stopni.
    Nie wydaje mi sie to normalne
    Zmienilem juz termostat ale nic sie nie zmienilo

    Bede wdzieczny za pomoc
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    szumrak
    Level 17  
    Sprawdź czy nie jest zatkany cieńki wężyk który idzie do zbiorniczka wyrównawczego.
  • #3
    Michal232323
    Level 15  
    Mi trzymał około 90 stopni.Przy jakiej temp. załącza ci wentylator? bo może poprostu przekłamuje ci trochę czujnik temperatury
  • #4
    loszys
    Level 9  
    wentylator zalacza sie bodajze przy 98 i wtedy temperatura spada do 96 i sie wylacza
  • #5
    Michal232323
    Level 15  
    gdzieś miałem jakieś papiery jeszcze od tego MK3 jak poszukam to sprawdzę przy jakich temp. miał się włączać wentylator, ale chyba było coś tak jak u ciebie teraz
  • #6
    jorguseasyrider
    Level 16  
    Nie sugeruj sie za bardzo tym co ci pokazuje ten wskaznik na desce.Zmierz temperature plynu chlodzacego termometrem i porownaj wskazanie z zegarem.
  • #7
    lukasz506
    Level 19  
    Czy silnik utrzymuje Ci równe obroty, jak ma tą podwyższoną temperaturę? To kolego masz taką wysoką temperaturę nawet teraz w te mrozy?Ludzie piszą że wymień termostat co nie zawsze pomaga bo problem tkwi w czym innym, w wielu przypadkach jest tak że po wymianie termostatu jest jeszcze gorzej. A pompa wody jak? Jest obieg cieczy?

    Dodano po 3 [minuty]:

    Może być również uszkodzenie głowicy, nie ma płynu chłodzącego w oleju, a płynu Ci nie ubywa?
  • #8
    loszys
    Level 9  
    Silnik pracuje rowno
    U mnie nie ma az takich wielkich mrozow, ale obawiam sie tego co bedzie gdy przyjdzie lato...
    To chyba jest prawda ze po wymianie termostatu jest troche gorzej, poniewaz ten nowy otwiera sie troche pozniej niz ten stary
    Pompa dziala a plyn nie wycieka
  • #9
    kameleo12
    Level 13  
    Sprawdź górny wąż chłodnicy czy jest miekki czy twardy, jak twardy - uszczelka pod głowicą.
    Może ten "nowy" termostat wcale nie jest taki dobry, czy jak masz te 96 "na piecu" to dolny wąż jest ciepły?
    Sugerowałbym również sprawdzenie realnej temperatury, bo może czujnik odpowiadający za wskazania na desce Ci przekłamuje co jest dość częstą dolegliwością..
  • #10
    szumrak
    Level 17  
    Kolego sprawdziłeś ten cieńki wężyk który idzie do zbiorniczka wyrównawczego? Jak jest zatkany to efekt jest taki jak przy walniętej uszczelce pod głowicą, nic cie to nie kosztuje odkręć i zobacz!
  • #11
    loszys
    Level 9  
    Sprawdzilem ten wezyk, i nie jest zapchany..
    A gorny waz mysle ze nie jast taki twardy jak na zamkniety uklad chlodzenia
    Dolny waz jest chlodny az do momentu gdy sie zalacza termostat.
    Wlasnie wrocilem z drogi, temperatura pokazywala nawet 104 stopnie (zatrzymalem sie na poboczu i sprawdzilem twardosc weza i byl taki sam jak przy 96 a chlodnica od dolu byla chlodna, dotknolem rowniez silnika i nie wydawal sie az tak goracy)
  • #12
    jorguseasyrider
    Level 16  
    Czylo termostat sie otwiera kiedy trzeba.
    Silnik sie nie przegrzewa, plyn sie nie gotuje a wskaznik jest na 104'C.
    Przy 96 chlodnica na dole jest zimniejsza (jak skoro termostat powinien sie otworzyc)
    Niby wszystko gra. Wskaznik przeklamuje.

    Sprawdz dla pewnosci jaka jest faktyczna temperatura chlodziwa przy wskazaniu tych 104'C.
  • #13
    esprimo
    Level 13  
    a jak sprawdziłeś tą pompę wody ?
  • #14
    szumrak
    Level 17  
    Kolego tak jeszcze z innej beczki, sprawdź czasem jakie masz ładowanie, czy nie masz trochę ponad normę.
  • #15
    gogletest
    Level 10  
    hmmm miałem taki problem tylko w innym aucie wymien czujnik temp cieczy i powinno wsystko grac
  • #16
    loszys
    Level 9  
    pompe wodna sprawdzilem przy wymianie termostatu obracajac kolo pasowe pompy
    a poza tym gdy dodaje gazu to gorny waz chlodnicy sie lekko pompuje
    Faktyczna temperature sprawdze gdy zdobede termometr

    Tak z cikawosci, jaki wlpyw mialoby ladowanie na temperature? (sprawdze to jutro)
  • #17
    jorguseasyrider
    Level 16  
    Na temperature raczej zadne, ale na wskazanie, moze jakies by mialo,moze.
  • #18
    kameleo12
    Level 13  
    jorguseasyrider wrote:
    Na temperature raczej zadne, ale na wskazanie, moze jakies by mialo,moze.

    Nie będzie to miało wpływu na wskazanie, idąc takim tokiem myślenia prędkościomierz też by pokazywał + 30 km/h?

    Termometr nawet taki z pieca C.O może być, będzie on wystarczająco dokładny aby sprawdzić temp.
  • #19
    szumrak
    Level 17  
    kameleo12 wskaźnik temperatury i paliwa wskazują w zależności od napięcie a prędkościomierz jest albo na lince albo zlicza ilość sygnałów z czujnika vss, jak tego nie wiesz to nie krytykuj, bo zajmowałem się już różnymi przypadkami przy których inni rozkładali ręce!


    A teraz do założyciela postu, czy wskaźnik od paliwa nie podności się odrobinke jak wzrasta temperatura? Nic innego na liczniku się nie dzieje?
  • #20
    trasher3322
    Level 15  
    szumrak ma racje przy zawyżonym ładowaniu wskazanie może być przekłamaneu mnie zapaliła się kontrolka ładowania smarowania a na koniec spaliło mi sterownik wszystkie żarówki itd. Ale mam jedną uwagę od siebie piszesz że miałeś temperature ok 100 a chłodnica była zimna ... może problem tkwi w niej ?
  • #21
    loszys
    Level 9  
    Nic innego na liczniku sie nie dzieje, wskaznik paliwa sie nie podnosi
    Ladowanie tez sprawdzilem i wskazuje okolo 14.5V wiec jest chyba ok?
    Chlodnica raczej jest dobra, gdy termostat sie zalacza wtedy chlodnica robi sie goraca...
    Moze byla zimna dlatego ze nie bylo jeszcze odpowiedniej temperatury do otwarcia termostatu
    (a licznik poprostu pokazywal co chcial...)

    Wszystko wskazuje na ten czujnik temperatury, wiec poprostu go wymienie i zobacze co to da
    Czy moglby mi ktos podpowiedziec gdzie on sie znajduje??

    Dodano po 4 [minuty]:

    Juz wiem gdzie on sie znajduje:)
    Dzieki za wszystko!