Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pomocy LPG Lovato

kantys 10 Oct 2004 10:04 8366 24
  • #1
    kantys
    Level 2  
    Mam problem z instalacją (prawdopodobnie). Auto (Hyundai Excell 96' wielopunktowy) po przełączeniu na gaz podaje benzynę! Zaczęło się od odcięcia dopływu gazu. Po przełączeniu na LPG samochód gasł. W warsztacie zaproponowali mi wymianę połowy instalacji :-(. sam wymieniłem sondę lambda i chwilowo pomogło. silnik pracuje na gazie lecz podaje również benzynę. Inny mechanik stwierdził, że wtryskiwacze leją. Po wykręceniu świec okazało się, że dwie mają podmoczony gwint. Czy za podawanie benzyny przy pracy silnika na LPG może być odpowiedzialny emulator wtrysku. Mam emulator Pitagora. Może macie jakieś opisy regulacji Emulatora ???

    Przyznam się, że od niedawna śledzę forum.
  • #2
    kgflanela
    Level 17  
    Po przełączeniu na gaz wtryski powinny nieć przerwany dopływ impulsu a ich role przejmuje emulator. Może nie rozłącza wtrysków lub któregoś, ale wtedy auto było by słabe.
    PS., Co ma lanie wtryskiwaczy do odcięcia ich podczas pracy na gazie :?: :?: :?:
  • #3
    gzresieknysa
    Level 20  
    Proponuje zebys oprocz odciecia zespolu wtryskiwaczy zastosowal przekaznik odcinajacy pompe paliwa w ten sposob zapobiegniesz szybszemu zuzyciu pompy oraz podawaniu paliwa przy jezdzie na gazie.pozdrawiam
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    lukas22 mastah
    Level 23  
    sluchajcie pdstawowym bledem montazystow jest proba odciecia pompy paliwo pod zadnym pozorem nie powinno byc odciete a szczegolnie w samochodach z wtryskiem nie mowiac juz o wielopunktowych a dlatego ze:
    1-pompa ulega zastaniu podczas jej nie uzywania
    2-wtryski jako element ukladu benzynowego poddawane sa temperaturze niejednokrotnie wysokiej a benzyna ktora w nich jest nawet podczas pracy na gazie gdzie emulator je elektrycznie odcina ppowoduje ich schladzanie w przypadku braku tejze benzyny nastepuje uszkodzenie wtrysków poprzez ich zapieczenie po prostu.

    nie reguluje sie emulatorów za bardzo jesli jest uszkodzony to poprostu niestety czeka Cie zmiana na inny.
    Nie proboj tez na przyszlosc odcinac wtryskiwaczy przekanikiem bo tak robi sie tylko przy 1-punktowych ukladach.
    pozdrawiam.Lukasz
  • #6
    lukas22 mastah
    Level 23  
    poza tym panowie jak po odcieciu pompy chcecie uruchomic samochód na gazie?skoro auto zapala na benzynie i po [przekroczeniu ustawonej predkosci obrotowej przechodzi automatycznie na gaz?
  • #7
    kruczi
    Level 17  
    lukas22 mastah wrote:
    sluchajcie pdstawowym bledem montazystow jest proba odciecia pompy paliwo pod zadnym pozorem nie powinno byc odciete a szczegolnie w samochodach z wtryskiem nie mowiac juz o wielopunktowych a dlatego ze:
    1-pompa ulega zastaniu podczas jej nie uzywania
    2-wtryski jako element ukladu benzynowego poddawane sa temperaturze niejednokrotnie wysokiej a benzyna ktora w nich jest nawet podczas pracy na gazie gdzie emulator je elektrycznie odcina ppowoduje ich schladzanie w przypadku braku tejze benzyny nastepuje uszkodzenie wtrysków poprzez ich zapieczenie po prostu.

    nie reguluje się emulatorów za bardzo jesli jest uszkodzony to poprostu niestety czeka Cie zmiana na inny.
    Nie proboj tez na przyszlosc odcinac wtryskiwaczy przekanikiem bo tak robi się tylko przy 1-punktowych ukladach.
    pozdrawiam.Lukasz



    z tą pompą to bzdura, pracuje za każdym razem gdy uruchamiamy auto

    podobnie jak z chłodzeniem wtryskiwaczy. zerknij sobie może pod maske i wytłumacz w jaki sposób przy pracy na LPG paliwo przepływa przez wtryskiwacze i je chłodzi. tylko nie pisz prosze że przepływa przez listwe

    jak chcesz wykończyć wtryskiwacz to wogóle nie używaj benzyny, jeździj tylko na LPG, efekt murowany
  • #8
    kruczi
    Level 17  
    lukas22 mastah wrote:
    poza tym panowie jak po odcieciu pompy chcecie uruchomic samochód na gazie?skoro auto zapala na benzynie i po [przekroczeniu ustawonej predkosci obrotowej przechodzi automatycznie na gaz?


    znowu bzdura
    nikt nie kazał Ci przecinać przewodu od pompy
    trzeba troche pomyśleć i znaleźć odpowiedni sygnał do sterowania przekaźnika
  • #9
    kruczi
    Level 17  
    dziura.arek wrote:
    gzresieknysa wrote:
    Proponuje zebys oprocz odciecia zespolu wtryskiwaczy zastosowal przekaznik odcinajacy pompe paliwa w ten sposob zapobiegniesz szybszemu zuzyciu pompy oraz podawaniu paliwa przy jezdzie na gazie.pozdrawiam


    Tylko że wtedy po przełączeniu (z jakiegoś powodu) spowrotem z lpg na benzynę auto zgaśnie lub w pierwszej chwili zacznie szarpać z powodu zbyt niskiego ćiśnienia paliwa.

    Zapodaj jeszcze tamat na http://obd2.pl/forum/index.php tam są gaziarze i napewno coś ktoś ci powie
    Pozdraziam


    zanim coś napiszesz proponuje sprawdzić jak jest w rzeczywistości
  • #10
    kruczi
    Level 17  
    kantys wrote:
    Mam problem z instalacją (prawdopodobnie). Auto (Hyundai Excell 96' wielopunktowy) po przełączeniu na gaz podaje benzynę! Zaczęło się od odcięcia dopływu gazu. Po przełączeniu na LPG samochód gasł. W warsztacie zaproponowali mi wymianę połowy instalacji :-(. sam wymieniłem sondę lambda i chwilowo pomogło. silnik pracuje na gazie lecz podaje również benzynę. Inny mechanik stwierdził, że wtryskiwacze leją. Po wykręceniu świec okazało się, że dwie mają podmoczony gwint. Czy za podawanie benzyny przy pracy silnika na LPG może być odpowiedzialny emulator wtrysku. Mam emulator Pitagora. Może macie jakieś opisy regulacji Emulatora ???

    Przyznam się, że od niedawna śledzę forum.


    wyciąg bezpiecznik ( jak nie ma bezpiecznika to rozłącz wtyczke ) od pompy paliwa i zobacz co się dzieje
  • #11
    lukas22 mastah
    Level 23  
    kruczi a jakie wg ciebie zadanie spelnia przekaznik?czy nie odcina doplywu pradu do elementu do ktorego jest stosowany?mysle ze powinienes najpierw przeczytac dokladnie o co chodzi.zalozmy taka rzecz jesli odcinasz w 1 punkcie wtryskiwacz przekaznikiem to co wg ciebie robisz?bo mnie zdaje sie ze odcinasz napiecie i tym samym przerywasz jego prace wiec niezbyt madrym byloby odciecie takim samym przekaznikiem pompy.pozatym przeciez gdy pracuje pompa to tloczy przez listwe paliwo tak czy nie?i czesc nie zuzytego paliwa wraca powrotem do baku.no zaprzecz temu...odcinasz tylko wtryskiwacze i nie musisz przeciez odcinac pompy bo po co skoro wtryski nie pracuja?wiec napisz moze jasniej o co chodzi i albo prosze dokształc sie albo mnie dokształc i popraw... :evil:
  • #12
    kruczi
    Level 17  
    lukas22 mastah wrote:
    kruczi a jakie wg ciebie zadanie spelnia przekaznik?czy nie odcina doplywu pradu do elementu do ktorego jest stosowany?mysle ze powinienes najpierw przeczytac dokladnie o co chodzi.zalozmy taka rzecz jesli odcinasz w 1 punkcie wtryskiwacz przekaznikiem to co wg ciebie robisz?bo mnie zdaje się ze odcinasz napiecie i tym samym przerywasz jego prace wiec niezbyt madrym byloby odciecie takim samym przekaznikiem pompy.pozatym przeciez gdy pracuje pompa to tloczy przez listwe paliwo tak czy nie?i czesc nie zuzytego paliwa wraca powrotem do baku.no zaprzecz temu...odcinasz tylko wtryskiwacze i nie musisz przeciez odcinac pompy bo po co skoro wtryski nie pracuja?wiec napisz moze jasniej o co chodzi i albo prosze dokształc się albo mnie dokształc i popraw... :evil:


    napisze jaśniej bo źle mnie zrozumiałeś
    przekaźnik który ma odcinac pompe musi być jakoś wysterowny. proponuje do tego celu użyć napięcia z elektrozaworu przy parowniku. napięcie pojawia się tam dopiero gdy auto przełaczy się na LPG. nie ma problemu z odpalaniem na benzynie.
    jest też coś takiego jak zawór zwrotny który zapobiega cofaniu się paliwa i spadkowi ciśnienia. a nawet jesli ciśnienie spadnie to po przekręceniu kluczyka pompa pracuje do momentu aż ciśnienie w układzie osiagnie odpowiednią wartość

    apropo chłodzenia
    co z tego że paliwo przepływa przez listwe ( w niektórych systemach jest inaczej ). nie przepływa przez wtryskiwacze !!!

    podsumowując, są dwa rozwiązania:

    1. brak odcięcia, odpowiednia ilość paliwa w baku ( najlepiej aby pompa była zanużona w paliwie). odpalamy na benzynie

    2. odcięcie i nieważne ile jest paliwa. odpalamy na benzynie.


    i tyle
  • #13
    lukas22 mastah
    Level 23  
    i po raz kolejny dochodzimy do konsensusu owszem to co mówisz jest prawda i ponownie przepraszam ze na ciebie naskoczylem.wyniklo to z tego ze sie nie zrozumielismy ja zakladalem odciecie calkowite pompy owszem biorac sygnal np.z elektrozaworu a wyniklo to z tego ze z takimi przypadkami sie spotkalem i pompa ulegla zastaniu-zostala zniszczona ale powiedz mi bo nie do konca rozumiem po co odcinac pompe w przytoczonym przez ciebie 2 przypadku?no i po co ja w ogole odcinac?przeciez wystarczy odciecie wtrysków emulatorem i tak i tak(jesli emul jest sprawny)paliwo do kolektora nie ma prawa sie dostawac :roll:
  • #14
    kruczi
    Level 17  
    lukas22 mastah wrote:
    i po raz kolejny dochodzimy do konsensusu owszem to co mówisz jest prawda i ponownie przepraszam ze na ciebie naskoczylem.wyniklo to z tego ze się nie zrozumielismy ja zakladalem odciecie calkowite pompy owszem biorac sygnal np.z elektrozaworu a wyniklo to z tego ze z takimi przypadkami się spotkalem i pompa ulegla zastaniu-zostala zniszczona ale powiedz mi bo nie do konca rozumiem po co odcinac pompe w przytoczonym przez ciebie 2 przypadku?no i po co ja w ogole odcinac?przeciez wystarczy odciecie wtrysków emulatorem i tak i tak(jesli emul jest sprawny)paliwo do kolektora nie ma prawa się dostawac :roll:


    no ja sie spotkałem z przypadkiem w którym pompa pracowała i padła
    w sumie pompy mają określoną trwałość. jak nie pracuje ciągle to się nie zużywa. z drugiej strony ma ona wytrzymać tyle ile bedzie eksploatowane auto.
    jak ktoś nie lubi wozić dużej ilości paliwa w baku to najlepszym wyjściem bedzie odcięcie.
    wszystko w sumie zależy od widzimisię konkretnej osoby
  • #15
    mczapski
    Level 39  
    Panowie zadyskutowują się na śmierć a pytający nic z tego nie ma. Pytanie (a właściwie opis sytuacji) trochę nieprecyzyjne. Może się okazać, że racja w całej rozciągłości. Mianowicie emulator może pracować niewłaściwie i nie wyłączać wtryskiwaczy chociaż trochę dziwne dlaczego. Stwierdzenie, że wtryskiwacze leją może być uzasadnione w sytuacji kiedy są generalnie nieszczelne i paliwo wycieka bez impusów, Ale kiedy czytam, że paliwo znaleziono na gwincie to już mniej rozumiem. I wreszcie samochód nie jedzie na gazie (jeśli dobrze pamiętam) co świadczy raczej o wadliwym działaniu układu sterującego (czujnik temperatury, zawór) i być może stąd kłopoty z wtryskiwaczami. Ale koniecznie trzeba więcej konkretówzarówno wąłsności instalacji jak i objawów.
  • #16
    kantys
    Level 2  
    Sprawa wygląda następujaco.
    Mechanik metodą prób i błędów odłączył emulator wtryskiwaczy. Silnik pracował wtedy na gazie poprawnie. Kiedy w trakcie pracy podłączył emulator wtrysku momentalnie (podczas pracy na gazie) włączyły się wtryskiwacze bęzynowe.
    Zamiast Emulatora zastosował przekaźnik i - uwaga - na LPG silnik pracuje bez problemów. Wtryskiwacze bęzynowe sa odłączone. Lecz po przełączeniu na bęzynę pojawia sie kontrolka "Check Engine" i samochód po chwili gasnie. Ponowne odpalenie na bęzynie przynosi podobny efekt tzn. pojawia sie "Check Engine" i silnik gaśnie.

    Przeczytałem gdzieś na forum, ze w przypadku awarii systemu sterowania LPG emulator włącza tryski bęzynowe, by uniknąć gaśnięcia auta podczas jazdy.

    Ta sytuacja trwa już kilkanaście dni - głowa mi pęka!
  • #17
    lukas22 mastah
    Level 23  
    nie poto wymyslono emulatory zeby je zastepowac zwyklymi przekaznikami tego nie wolno robic...nie ma co sie dziwic ze auto nie pracuje na benzynie niech ktos zastapi to innym emulatorem...
  • #18
    lukas22 mastah
    Level 23  
    zapewne zastosowano emulator i cieto wtyczki zawsze rozcina sie kable sygnalowe czyli te kolorowe mam nadz ze mechanik o tym wiedzial podlaczajac przekaniki?przy prawidlowym odcieciu nie mozliwym jest aby przy pracy na gazie emulator nie odcinal wtrysków prosze sprawdzic tez podlaczenie napiecia na emulator powinnop byc ono wziete z (niebieskiego)kabla zasilajacego elektrozawór gazu lub cewke reduktora
  • #19
    dangun
    Level 11  
    murowane ze padl ci emulator-u mnie przypalila sie poprostu jedna sciezka lutu i silnik wariowal-po zlutowaniu wszystko cyka jak nalezy tylko musze jeszcze doprowadzic wszystkie kable do odpowiedniego stanu i chyba kupie juz nowy emulator,A jesli wtryski zaczynaja ci lac po odlaczeniu to zeby nie dostawalo sie paliwo do cylindrow musisz albo wymienic wtryski albo tanszym kosztem zastosowac odciecie pompy paliwa i zalatwione
  • #20
    kantys
    Level 2  
    Przyczyną kłopotów był emulator wtrysków. Ludzie z różnych psełdowarsztatów prześcigali się w pomysłach, by urwać trochę grosza. Niestety żaden nie miał racji. Znalazłem na allegro kolesia, który handlował różnymi częściami do instalacji LPG. To lubię - koleś napisał, że daje sobie f.... obciąć, że kłopot tkwi w emulatorze - i miał rację. 46 pln załatwiło sprawę. A w jednym z Biłgorajskich warsztatów zaproponowali mi wymianę prawie całej instalacji - w sumie też by pomogło hihi.
  • #21
    dangun
    Level 11  
    kontys moizesz podac namiarty na tego kolesia od emulatorow?
  • #22
    kodyl
    Level 14  
    czasami za pierdołę chcą cie skasować jak za pół instalacji.Sam zakładam więc ludzie chcą mnie całować po nogach gdy kasuj ich 30 zł za coś za co inny mechanik chciał ich skasować 330 hehe:)Pozdrawiam
  • #23
    teges

    Level 21  
    Może na koniec ja się wtrącę. Pierwsza rzecz to popieram w pełni wypowiedż lukasa22 mastach a mianowicie pod żadnym pozorem nie powinno się odcinać pompy paliwa podczas jazdy na gazie.druga rzecz to w samochodzie kantysa nie można odciąć wtryskiwaczy zwykłym przekażnikiem dlatego że emulatora zadaniem jst nie tylko odciąć wtryski ale również po ich odcięciu zasymulować komputerowi benzynowemu sytację tak jakby wtyski nadal pracowały/w emulatorze są odpowiednie rezystory/.Po odcięciu zwykłym przekażnikiem lub niedpowiednim emulatorem /japońce i koreańce innym europa innym/ sterownik samochodowy uzna to za błąd wtryskiwaczy i zapali checka i tak się stało u kantysa. Do swojego samochodu powinieneś zastosować emulator japończyk masz inną rezystancję wtryskiwaczy niż w autach europejskich.
  • #24
    Oleksy
    Level 12  
    A ja podzielam zdanie Krucziego... Jeżdżę już od dłuższego czasu z wyłączoną pompą paliwową kiedy używam LPG... Nie zauważyłem żadnych poblemów przy przełączaniu się z gazu na benzynę, nie zgodzę się co do zarzynania pompy paliwowej... Po co katować pompę żeby dawała ciśnienie na listwe jak wtryski nie chodzą?? Tym co nie rozumieją problemu pragnę uświadomić, że moja pompa paliwowa (Renault Safrane) podaje około 3 atmosfer ciśnienia - i wszystko jest OK, jeśli z układu schodzi paliwo... A podajcie mi przykłady kiedy pompa paliwowa stale chodzi na niepracującym silniku?? U mnie cykl jest taki - że w momencie włączenia zapłonu - pompa dobija ciśnienia w układzie czasowym (po chwili pracy milknie), za to włącza sie na stałe podczas pracy silnika - OCZYWIŚCIE JADĄC NA GAZIE NIE NASTĘPUJE WYŁĄCZENIE POMPY!!!!!! I po co ma cisnąć na darmo benzynę i katować zawory??

    A z ciekawostek - to swojego czasu (zanim nie założyłem sobie przekaźnika który odłącza mi pompę paliwa w momencie przejścia na LPG), podczas jazdy pękł mi wężyk paliwowy i gdybym od razu nie zainteresował się co tak pachnie benzynką - to mogło by dojść do pożaru i byłbym ugotowany... :|
  • #25
    rosck
    Level 13  
    A ja mam odcięte zasilanie wtryskiwaczy idzie po jednym kablu, do tego mam rezystor 100 szeregowo. Nie wiem skąd moda na cięcie kabli sygnałowych przy wtyczkach.