Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Man TGA błąd zbr 03303-05

Bob57 27 Gru 2010 19:59 7206 9
  • #1 27 Gru 2010 19:59
    Bob57
    Poziom 18  

    Witam
    Mam taki problem z tym traktorem ze błąd wyświetla sugerujący uszkodzenie alternatora a ładowanie jest na poziomie 28.4V
    Sprawdziłem wiązkę od alternatora do wtyczek wchodzących do kabiny i nic nie znalazłem. Zmieniłem regulator napięcia, sprawdziłem diody w mostku.
    Czego brakuje sterownikowi ZBR lub ma za dużo ze wypluwa taki błąd?
    Pozdr.
    Bob57

    2 9
  • #2 28 Gru 2010 00:09
    Szarobury
    Poziom 20  

    Numer błędu wskazuje na zwarcie do masy na przewodzie D+, czyli jakoby D+ nie dochodzi do ZBR. Do sprawdzenia nr przewodów 59000 (D+) pin ZBR M/4 oraz 59101 (W) pin ZBR M/14. Na pierwszym masz mieć przy uruchomionym silniku ok 28V a na drugim napięcie zmienne ok 20V i 400Hz.

    0
  • #3 31 Gru 2010 08:48
    Bob57
    Poziom 18  

    Witam
    Dziękuje Kolego za szybką odpowiedz ale samochód musiał jechać więc zarazie nic nie zdziałam
    Pozdr.
    Bob57

    0
  • #4 09 Cze 2011 09:44
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Odgrzeję temacik.

    Szarobury napisał:
    wskazuje na zwarcie do masy na przewodzie D+, czyli jakoby D+ nie dochodzi do ZBR

    Dochodzi. Zwarcie dotyczy urządzeń zasilanych D+ (61) poprzez ZBR. Wtyk wyżej nie pamiętam oznaczenia (na sterowniku ZBR) nad wtykiem M pin 17 przewód 59104 - np. zasilanie podgrzewanych lusterek, foteli :) (uwaga: tylko jeśli szyby są na korbkę; lusterka standardowo zasilane są ze sterownika podnoszenia szyb!) już wiadomo gdzie szukać?

    0
  • #5 04 Paź 2011 20:10
    Bob57
    Poziom 18  

    Witam
    Oczywiście, jest jeszcze jedno miejsce co się podgrzewa bez ingerencji kierowcy czyli automagicznie.
    Właśnie tam jest problem :-)
    Pozdr.
    Bob57

    2
  • #6 10 Sty 2017 16:33
    tomek_losiow
    Poziom 2  

    Podgrzeję temat ponownie.
    Walczymy z TGX-em z 2011r jest ten sam błąd dotyczący zacisku D+, w tym modelu jest problem tego typu, że klimatyzacja nie dostaje info o pracującym silniku waśnie z zacisku D+ przewód numer 59-104 wychodzący z centralki ZBR wtyczka F2 pin 17ty . Zgodnie z dokumentacją jak silnik nie pracuje ma tam być 0V a jak pracuje to ma być 16-32V czyli napięcie aku. Po odpięciu tego pinu z wtyczki ZBR F2 od strony centralki po odpaleniu brakuje napięcia. Kod błędu świadczy o zwarciu więc spróbowaliśmy podać w ten wypięty przewód na krótko do instalacji napięcie akumulatora i faktycznie jest tam zwarcie bo płynie dość spory prąd. Z tego co ustaliliśmy ten przewód 59104 idzie do klimatyzacji i jeszcze kilka innych modułów o których nic mi nie wiadomo poza oznaczeniami ze schematu :
    A474 - niby przełącznik podgrzewania szyby (w tym aucie nie ma grzania szyby)
    K718 - przekaźnik czujnika temperatury powietrza wewn. klimatyzatora
    K678 - Przekaźnik wyłącznika TRS dodatkowego ogrzewania
    K679 - nieznany przekaźnik
    Odłączaliśmy przełącznik szyb, webasto, 2 przekaźniki niedaleko webasta, przekaźniki w skrzynce głównej i nie pomogło.
    Za bardzo nie wiem gdzie te elementy są bo chciałbym je odłączyć i wykluczyć
    Proszę o podpowiedź

    0
  • #7 11 Sty 2017 12:40
    svavecone
    Poziom 24  

    Czy too co sprawdzasz to nie jest wyjscie napiecia "PO" sygnale D+ , a sam blad dotyczy sygnalu D+ z alternatora , linia 59000? Wiec jezeli chcesz pozbyc sie bledu to sprawdzaj alternator i dojscie D+ do ZBR pin M/4 ,ktore nie moze byc obciazone ....jest tam maly prad .

    2
  • #8 12 Sty 2017 13:19
    Bob57
    Poziom 18  

    Witam
    Odepnij Kolego cztero pinową wtyczkę od separatora. Tam również jest grzałka.
    Pozdrawiam

    3
  • #9 12 Sty 2017 15:58
    tomek_losiow
    Poziom 2  

    Dzięki Kolego to był właśnie separator :) temat rozwiązany i oficjalnie zakończony. Gdyby ktoś potrzebował to jak klimatyzacja nie dostaje tego sygnału z ZBRu to nie działa sterowanie zaworem płynu chłodzącego na nagrzewnicę i kierowcy gotują się jaja w kabinie bo jest cały czas maksymalnie otwarty. Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam. Miłego

    Dodano po 9 [minuty]:

    svavecone napisał:
    Czy too co sprawdzasz to nie jest wyjscie napiecia "PO" sygnale D+ , a sam blad dotyczy sygnalu D+ z alternatora , linia 59000? Wiec jezeli chcesz pozbyc sie bledu to sprawdzaj alternator i dojscie D+ do ZBR pin M/4 ,ktore nie moze byc obciazone ....jest tam maly prad .

    Za alternatora idą 2 sygnały do ZBR czyli przewód W (59101) i przewód L (59000). Przewód W to sygnał PWM o amplitudzie 24V i częstotliwości 250Hz na biegu jałowym a przewód L to przewód kontrolki. Jak nie działa sygnał W to ZBR nie widzi obciążenia i obrotów alternatora jest wtedy inny błąd. Sygnał D+ to jest wyjście z modułu ZBR do innych urządzeń, które tego potrzebują i na nim było właśnie zwarcie.

    0
  • #10 12 Sty 2017 16:19
    svavecone
    Poziom 24  

    Jak nie widzi " L " ( czyli po staremu D+ alternatora ;) ) to chyba wyskakuje ten sam blad .
    Nie skojarzylbym bledu 3303 z usterka wyjscia na peryferia .... dobra nauka dla mnie .

    1