Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Staruszek polonez i skrzynia biegów

10 Paź 2004 12:36 5489 4
  • Poziom 15  
    Witam

    Kupiłem za "flaszkę" całkiem młodego poloneza (1980 rok) :lol:, z blachami w bardzo dobrym stanie (po remoncie) i silnikiem w dobrym stanie. Jedynymi wadami są skrzynia biegów, duże zmatowienie lakieru i konieczność drobnego remontu zawieszenia. Ponieważ lubię grzebać w starych samochodach, więc postanowiłem doprowadzić go do stanu używalności (tymbardziej, że podobno w przyszłym roku będę miał w PZU 50% zniżki jako za weterana szos - skończone 25 lat :wink:). Mam więc pytanie odnośnie skrzyni biegów - 5-cio biegowa, ale najpierw opisze problem. Próba włączenie drugiego biegu kończy się zgrzytem (na tyle dużym, że ludzie się oglądają na ulicy), pomocne jest dodanie gazu przed puszczeniem sprzęgła, ale to nie zawsze jest skuteczne. Pozostałe biegi są ok z tym, że jedynka czasem lubi wyskoczyć. Moja diagnoza dotycząca 2 biegu stawia na padnięty synchronizator, ale ktoś (domorosły mechanik) mówił mi, że może to być spowodowane niewłaćsiwą regulacją sprzęgła, ale jak na mój gust to wtedy byłby problem z wszystkimi biegami. Moje pytanie brzmi, czy może to być wina sprzęgła (dokładnie złego wyregulowania linki), i czy bardziej opłaca się naprawa skrzyni biegów, czy wymiana na inną - używaną, ile w ogóle kosztuje naprawa?. W Allegro widziałem skrzynki po ok. 100zł, ale wysyłka może być kłopotliwa (ze względu na wagę), a odbiór osobisty nie zbyt mi pasuje, ale w moich okolicach jest dużo szrotów.

    Pozdr.

    P.S. Ja na codzień jeżdżę polonezem 1.6 GLI, a tego poldka naprawiam w ramach hobby, więc nie piszcie, że to się nie opłaca, ponieważ gdybym chciał to już dwano wywlaił bym go na złom, ale nie mam takiego zamiaru!.
  • Poziom 33  
    To moze byc wina linki ale nie koniecznie, bo tak jak napislales inne biegi sa "ok" ale mozesz sprobowac podciagnac troche linke sprzegla. Najprawdopodobniej to bedzie synchronizator ale zgrzyt moze byc tez sowodowany nap brakiem oleju w skrzyni, lub zamalej jego ilosci.
    Ps.
    jak lubis zstare samochody to mam na sprzedasz moskwicza
  • Poziom 12  
    Na 99,9% synchronizator. Propnowałbym zainwestować w wymiane koła zębatego 2 biegu wraz z synchronizatorem gdyż obydwie rzeczy współpracowywują ze sobą. Sama wymiana synchronizatora może nie rozwiązać problemu. Jeżeli chodzi o koszty nie bawiłbym się w kupowanie kolejnej skrzyni bo pewnie będzie w podobnym stanie. Jak sobie zrobisz ten synchronizator będzie spokój i wiesz co masz a naprawa wyjdzie mniej więcej tyle co zakup drugiej skrzynki a może nawet mniej.
    Jeżeli chcesz sprawdzić czy sprzęgło jest dobrze wyregulowane wciśnij sprzęgło i wrzuć spokojnie wsteczny (auto musi stać w miejscu) jeżeli będzie zgrzytać przy każdej próbie warto naciągnąć linkę.
  • Poziom 15  
    karlos79 napisał:

    jak lubis zstare samochody to mam na sprzedasz moskwicza


    Ja w zasadzie nie kolekcjonuję starych samochodów, ale bardzo lubię doprowadzać do stanu używalności takie starocie, które potem zazwyczaj sprzedaję (głupota ludzi nie zna granic - że też komuś chce się zajmować taką brudną robotą i jeszcze mu się to podoba - wypowiedź mojej przyszłej żony) :lol: :lol:. Jednak od jakiegoś czasu zastanawiam się nad "zadoptowaniem" kilku takich zabytków i przyznam szczerze, że moskwicza jeszcze nie miałem w swoich łapach. Niestety obecnie borykam się z okazałą dziurą budżetową w moich finansach, która uniemożliwia dokonanie takich zakupów, ale za jakiś czas??. kto wie??.

    Pozdr.

    P.S. Bardziej od starych samochodów interesuję się elektroniką, dlatego musicie znosić moją obecnosć na tym forum - życie jest ciężkie :D :D .
  • Poziom 11  
    Miałem podobny problem z tą skrzynią tyle że umnie jednyka wyskakiwała cały czas:
    Musiałem wymienić synchronizatory i koło zębate pierwszego biegu,przy okazji wymieniłem wszystkie łorzyska,uszczelki oraz zymeringi.
    Koszta w miarę do przyjęcia oprycz:
    koło zębate około-100 zł
    synchronizator około 50 zł
    Wszystko przez to że na nich są znaczki DAEWOO.
    Mnie to wyniosło mniej więcej 250 zł.