Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Yamaha DT 125r(99r.) - podłączenie kabli.

MateuszDT 28 Gru 2010 01:11 11829 13
  • #1 28 Gru 2010 01:11
    MateuszDT
    Poziom 8  

    Witam.
    Jestem tu nowy i nie wiedziałem, gdzie to napisać.
    Nie wiem, czy na tym forum będzie ktoś w stanie mi pomóc, ale piszę praktycznie wszędzie :)
    Który kabel wychodzący z silnika jest od czego. Konkretnie ten z przodu silnika i ten z góry, z lewej strony. Który od iskry, a który od świateł i jak to dokładnie jest. Co, jeśli z któregoś nie szedłby prąd.
    W tej kostce prądu nie ma w ogóle(chyba, że źle zmierzyłem, ale w reszcie był). Wydaje mi się, że jest to od świateł. Ale czy na pewno?
    Yamaha DT 125r(99r.) - podłączenie kabli.

    W tych dwóch kostkach prąd jest. Nie ma jedynie w kablu błękitnym (sky blue) w kostce z czterema kablami)
    Yamaha DT 125r(99r.) - podłączenie kabli. Yamaha DT 125r(99r.) - podłączenie kabli.

    Z góry dzięki.

    0 13
  • #2 28 Gru 2010 07:54
    jack63
    Poziom 41  

    W czym tkwi problem? Coś nie działa?
    Na przedstawionym schemacie wszystko jest jak byk!
    Wystarczy patrzyć na wydrukowany schemat i porównywać z tym co masz w motorze.
    W razie wątpliwości zadaj bardziej konkretne pytanie.

    0
  • #3 29 Gru 2010 01:17
    MateuszDT
    Poziom 8  

    Konkretnie - nie mam iskry i to nie z powodu fajki, świecy, cewki WN.
    Zastanawia mnie kabel SK (skyblue - błękitny) w kostce z czterema kablami. Nie wiem, czy powinien iść nim prąd. I od czego konkretnie jest ten kabel. Ma dużo wspólnego z iskrą? W drugiej kostce też nie ma prądu ani w jednym, ani w drugim kablu(ta kostka z dwoma kabelkami przedstawiona na pierwszym foto). W elektryce jestem laikem, właściwie nigdy się tym nie interesowałem i starałem się unikać tego tematu.
    Powiem tak - muszę mieć iskrę bez względu na wszystko. Mogę nie mieć świateł, ale iskra musi być i to pokierowało mną, abym napisał ten temat.
    Dodam, że nie mam pewności co do wiarygodności schematu, bo znalazłem go w necie, a modele DT są z różnymi modułami, a więc z różnymi elektrykami. Ale wyjdźmy z założenia, że jest ok.

    0
  • #4 29 Gru 2010 08:15
    jack63
    Poziom 41  

    Po pierwsze zmień nastawienie do elektryki i do forum. Z takim jak przedstawiasz daleko nie zajdziesz. :cry:
    Jak chcesz to naprawić sam, to musisz się troszeczkę douczyć i robić dokładnie to co ktoś BEZINTERESOWNIE ci doradza.
    Piszesz:

    Cytat:
    Dodam, że nie mam pewności co do wiarygodności schematu, bo znalazłem go w necie, a modele DT są z różnymi modułami, a więc z różnymi elektrykami. Ale wyjdźmy z założenia, że jest ok.

    A co zrobiłeś aby mieć tą pewność?
    Pisałem:
    Cytat:
    Wystarczy patrzyć na wydrukowany schemat i porównywać z tym co masz w motorze.

    I co? Jaki wynik porównania?
    Czy masz, choć najprostszy miernik uniwersalny (multimetr) ? Czy umiesz robić pomiary napięć i rezystancji ?
    Jeżeli tak, to zmierz rezystancje między kablami B/R i G/W oraz W/R i W/L. Opisy ze schematu! Nie wiem, czy takie masz? Kable dochodzą do modułu zapłonowego opisanego na schemacie CDI Unit (Nr 5). Podaj wyniki pomiarów.
    Poczytaj coś o zapłonach CDI. Fajna strona:
    Link

    0
  • #5 29 Gru 2010 12:34
    MateuszDT
    Poziom 8  

    Nie, nie mam miernika... Wszystko robię w dość "domowych" warunkach. Wybacz, jeśli jakimkolwiek słowem cię uraziłem. Powiem tak - przez chwilę, około 3 kopnięcia kostka z 2 kablami była połączona z tą drugą(wychodzące z silnika obie). Stąd mój temat - chciałem dowiedzieć się, którym kablem MUSI iść prąd na iskrę, a które na iskrę potrzebne nie są. Bo myślałem nad wymianą całego statora, ale to dość spory koszt, a jednak chcę zaoszczędzić trochę grosza. Przez złe połączenie boję się, że mogło się coś spalić. Tylko nie wiem do końca co jest od czego.
    Kolory kabli pasują, stąd dałem ten schemat.

    0
  • #6 29 Gru 2010 12:45
    jack63
    Poziom 41  

    W niczym mnie nie uraziłeś. Po prostu twoja postawa nie zachęca do pomocy.
    Nie masz wiedzy, zaplecza i nawet multimetru za 20 zł! Nie jesteś łaskaw odpowiedzieć na pytania. Chcesz tylko zaoszczędzić pieniądze kosztem cudzej wiedzy i czasu. Brzydko to wygląda.
    Przygotuj się lepiej do zajęć merytorycznie i choć kup miernik, to pomogę ja i inni koledzy. Na razie szkoda palców na pisanie postów w tym temacie!
    Czy czytałeś link?

    1
  • #7 29 Gru 2010 21:42
    MateuszDT
    Poziom 8  

    Czyli jednym słowem, jeśli jedna cewka nie działa, nie daje prądu, to nie będzie to ze sobą współgrało, dobrze zrozumiałem to, co opisane jest na przesłanej przez Ciebie stronie?

    0
  • #8 29 Gru 2010 22:58
    jack63
    Poziom 41  

    Oj ciężki przypadek z ciebie. Wyciągasz jakieś wnioski. Nie wiem na jakiej podstawie i czego dotyczą??? Czytałem strony z podesłanego ci linku i nie znalazłem tam żadnych błędów merytorycznych. Za to mnóstwo ważnych informacji i rad na temat CDI. Nie wiem jakimi informacjami nie podzieliłeś się na forum na temat CDI swojego motoru, więc nie rozumię konkluzji i nie mogę odpowiedzieć na twoje pytanie. Sorry ale zgłupiałem. Mógłbyś to jeszcze raz napisać w sposób bardziej konkretny i prosty używając języka polskiego i interpunkcji.
    PS. Skąd wiesz, że jakaś(??) cewka nie "daje prądu"???? Przecież nie masz miernika!

    0
  • #9 30 Gru 2010 08:39
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 30 Gru 2010 13:20
    MateuszDT
    Poziom 8  

    Jack - pisałem w pierwszym poście, że zmierzyłem woltomierzem, bo taki pożyczyłem.
    W jednej kostce z dwoma kablami nie ma prądu w ogóle, a w drugiej nie ma prądu w kablu błękitnym. Napisałem też, że przez około 3 kopnięcia kostka z dwoma kablami była podłączona do tej drugiej, przez co któraś mogła się spalić.
    Rycho - temat ten założyłem, aby dowiedzieć się, która cewka ( i co za tym idzie która kostka ) jest odpowiedzialna za iskrę, i jak tą iskrę "wyzwolić".

    0
  • #11 30 Gru 2010 15:09
    jack63
    Poziom 41  

    Widzę, że jesteś uparty, co mogłoby się chwalić, gdybyś tak uparcie studiował działanie układów zapłonowych. Ty jednak chcesz iść na skróty.
    Tak się nie da. Sorry. Aby prowadzić dyskusję a nawet zadać pytanie, trzeba mieć pewną bazę wiedzy i słownictwa. W przeciwnym razie zadawane pytania będą zbyt ogólne, a możliwe do napisania (nie będące wykładami) odpowiedzi niezrozumiałe.
    Przykładem nich będzie moja próba odpowiedzi na twoje (mocno ukryte bo bez pytajnika) pytanie. Odpowiedź brzmi:
    Za zapłon z reguły odpowiadają dwie cewki! Jedna służy za zasilanie energią, a druga za wyzwolenie iskry. Czasem cewka zasilająca składa się z dwóch połączonych ze sobą cewek. Czasem wszystkie cewki są nawinięte na jednym rdzeniu i z reguły zalane, a przed to niedostępne.
    I co pomogła ci ta odpowiedź? Chyba nie. Nie może być innej bo mam za mało danych! Nie znam wersji ani iskrownika ani schemat (dalej nie wiadomo czy adekwatny) tego nie mówi.
    Podpowiem jak ja bym się dowiedział która cewka jest którą. Po prostu wziąłbym do ręki podstawę iskrownika i obejrzał ja. Najpierw po przewidywanym wyglądzie określiłbym która cewka do czego służy a potem sprawdziłbym jakie kable gdzie dochodzą. Jeżeli cewki są całkowicie zalane, to pomagają pomiary rezystancji - choć bardziej pomiary indukcyjności. Następnie pomiary napięć "działającego" iskrownika. Na koniec próba podłączenia do modułu zapłonowego i poszukiwanie iskry... W szczególnie trudnych przypadkach odpowiedź da oscyloskop.
    Przemyśl to co napisałem i lepiej przygotuj się do "zajęć": Wiedza, zdjęcia i pomiary. Przecież to co napisałem jest na stronie którą ci podałem.

    0
  • #12 30 Gru 2010 16:19
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 30 Gru 2010 16:37
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cytat:
    Nie, nie mam miernika...

    Więc z czym do ludzi?!? Najtańsze mierniki kosztują już po kilka - kilkanaście zł. Fortuna? Kolejna sprawa - kabel, to marynarska jednostka długości! Umiejętność czytania schematów - całkowity brak. A przecież na tyn PROSTYM i PRZEJRZYSTYM schemacie jest WSZYSTKO co potrzeba. Nawet na niego nie spojrzałeś, nie mówiąc o przeczytaniu opisów, bo języków obcych też pewnie nie znasz, a posłużenie się tłumaczem on line, to już wyższa szkoła jazdy, no i trzeba samemu coś zrobić...
    Bo gdybyś się dokładnie przyjrzał, to zauważyłbyś, że jest tam mały dodatkowy pstryczek - elektryczek, który blokuje moduł. I jeszcze jeden...
    A jeśli według ciebie, instalacja elektryczna działa poprawnie, jak na wszystkich "kablach" jest prąd, to wal śmiało wszystko pod akumulator - będzie dobrze!

    -1
  • #14 15 Sty 2011 15:41
    MateuszDT
    Poziom 8  

    Wybaczcie, że tak długo, ale rozwalił mi się komputer i nie miałem jak do was napisać. Ale już go zrobiłem i jestem :) No cóż, parę godzin temu iskrę "wyzwoliłem", jednak kostka bez prądu była właśnie od iskry, ta z kablami white-red i white-blue.
    Dziękuję za chęć pomocy :)

    0