Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RENAULT LAGUNA II 2002r 1.8 16v kręci nie odpala

28 Gru 2010 13:58 30689 23
  • Poziom 10  
    Witam,
    Po wczorajszym temacie ktory wylądował w koszu mam dzisiaj więcej wiadomości.

    Sprawdziłem auto za dnia i problem jest następujący.
    Po porannym odpaleniu chodził bez problemu 20 min przy mrozie -12 po tym czasie zgasł sam po ponownym odpaleniu zapalił, ale po dodaniu lekko gazu zgasł i już nie odpala. Myślałem, że to urwał się pasek,albo nie zazębia rozrusznik z uwagi, że wydawało mi się, że rozrusznik chodził zbyt cicho. Myliłem się wszystko się kręci pasek cały napędza wał i wałek jest iskra na świecach oraz podaje paliwo, ponieważ po wykręceniu świec są zalane. Ale nawet po przeczyszczeniu ich auto nadal nie odpala. Może ktoś pomoże, co można jeszcze sprawdzić bezpieczniki są całe. Kręciłem jeszcze kilka razy, ale nic nawet nie wykazuje chęci odpalenia raz nawet kichnąłw rurę ale to pewnie od nadmiaru gazów kontrolki swiecą się normalnie tak jak powinny zero info stop czy serwis itp. paliwo w baku jest 1/2 zbiornika.Proszę tylko o wskazówki nie jakieś zlośliwe wpisy.:D
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 25  
    Specem nie jestem ,polemizuje ;)
    Jak jest paliwo i iskra to logiczne jest ze musi chociazby "kaszlnac" lub sie "krztusic ",jak tego nie robi to iskra nastepuje nie w tym momencie co trzeba.
    Zaczalbym od odczytu bledow .Sprawdzilbym czujnik polozenia walu.
    Byc moze nie zwiazane z Twoja usterka.........
    ......, ale mialem kiedys przypadek ,przy ktorym zglupialem,w takiej samej Lagunie.
    Pompa paliwa dzialala ale nie odpala.Zadnych bledow w sterowniku.Samochod odholowany do garazu
    Zaczalem mierzyc przewody ,odpinajac akumulator ,odpinajac wtyczki ECU,oraz wtyczke do czujnika polozenia walu,sam czujnik tez wyjalem w celu ogledzin .Nie stwierdzilem zadnych nieprawidlowosci,psiknalem we wtyczki "kontakt"sprayem,zlozylem spowrotem.....
    ....i ku mojemu zdziwieniu silnik odpalil .
    Nie dowiedzialem sie dlaczego zaniemogl,od tamtej pory smiga az milo .
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    TMCOMPUTER napisał:
    No właśnie ktoś mi już radził by to sprawdzić.Muszę tylko ustalić gdzie go szukać :) może faktycznie zaśniedziało albo padło.



    Wiec tak,
    Po wezwaniu kolesia z kompem okazuje się że miałem racje że coś cieńko (cicho kręci) stwierdził że albo przeskoczył pasek albo zerwało klin z jednego wałka Teraz czeka mnie decyzja czy kupić cały silnik za 1000 -1500 zł czy też naprawiać głowicę robocizna 1200 zł + części zależnie co jeszcze poszło ...

    Ktoś doradzi może jakie rozwiązanie jest lepsze.
    czekam na porady
  • Poziom 25  
    Kupilbym nastepny silnik i sprzedal stary uszkodzony na czesci ;)
  • Poziom 10  
    Najchętniej tez bym kupił tyle, że ciężko coś złapać w trójmieście najchętniej z wymianą. Sam tego raczej nie zrobię pod blokiem:) Może ktoś wie, co mogło polecieć w przypadku ściętego klina? Zawory? Tłoki? Kurczę boję się, że jak oddam do warsztatu to zaraz coś tam dodadzą.. Ale chyba nie ma wyjścia robociznę wycenił na 1200 + części... Może ktoś zna jakiś warsztat albo kogoś kto ma na zbyciu taki motor :) lub głowicę w dobrym stanie mój ma już 207 tys nalatane ale w zeszłym roku wym. rozrząd paski rolki koło zmiennej fazy klima i wiele innych a teraz taka niespodzianka po wymianie nawet 20 tys nie zrobiłem :( eh.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tam nie ma nigdzie klina :D
  • Poziom 10  
    [quote="Przemo9826"]Tam nie ma nigdzie klina :D[/quote

    Dodano po 58 [sekundy]:

    Tak stwierdził mechanik że albo pękł wałek albo zerwało klin i wałek się nie obraca. Co jest faktycznie?.... okarze się jak zwali głowicę . Chodzi o taki klin jak na foto poniżej (:arrow:zdjęcie przykładowe :) )

    RENAULT LAGUNA II 2002r 1.8 16v kręci nie odpala


    RENAULT LAGUNA II 2002r 1.8 16v kręci nie odpala
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nooooo to zdjęcie koła które umieściłeś jest bardzo "przykładowe", może ono być od 1.5 lub 1.9 DCI :D

    Popatrz sobie na zdjęcie głowicy, zauważ że jest "rant" na kole, a to drugie koło to koło zmiennych faz rozrządu.

    Wezwałeś " kolesia z kompem", czy mechanika? Koleś z kompem na pewno nie widział kół "pływających"


    Ps dla znawców, na zdjęciu zamienione miejscami wałki :D Resztę dopowiedzcie sobie sami ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mniejsza z tym, bo kolega umieścił zdjęcie poglądowo, zapewne z alledrogo :D

    Chodzi o to że jakiś delikwent kupi taką, złoży jak jest i będzie zonk ;)
  • Poziom 10  
    Zdjęcie przykładowe te z wałkami to z allegro koleś sprzedaję. Co kolega, zatem powie na takie objawy, co mogło się rozlecieć? Auto kręci, (ale cieniutko dźwięk jest jak praca samego rozrusznika a nie jak by napędzał silnik cztero garowy:)) widać jak wałek widoczny przez wlew oleju i reszta się obraca od czasu do czasu kichnie, ale myślę, że może to faktycznie albo przeskoczył pasek rozrządu albo coś z tym drugim wałkiem lub zaworami. Nie jestem mechanikiem, bo pewnie bym tu nie pisał a koleś z kopem to faktycznie z mechanikiem przyjechał jest to warsztat w gdańsku AUTO MAX http: //www.Automax.Csc.Pl/ mogę też mieć cały silnik za 1300 zł z 2003 r. problem, kto i za ile mi to przełoży, zatem pewnie zostaje oddać auto i zobaczyć, co uległo zniszczeniu. Za robociznę 1200 zł reszta to za części, które się rozpadły....

    Widzę że Przemo coś tam ma za wiedzę na temat lagunek może coś podpowiesz ... co mogło się stać ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie słyszę jak silnik pracuje.

    Jeśli wierzyć Twoim tłumaczeniom, to zawory się z tłokami spotkały :D

    Powód? Może pasek przeskoczył, może zęby na pasku się skończyły, może koło pasowe na wale luźne i nie dociska koła zębatego rozrządu, może napinacz się poluźnił, może łożysko na pompie lub na rolce pośredniej się skończyło, różnie bywa.
  • Poziom 10  
    Dostałem propozycje wymiany silnika z lali z 2003 r cena 1300 zł plus koszt przekładki co radzicie znawcy tematu ? Bo jeśli się okarze że cala głowica do wymiany to moze się okazać że to więcej wyjdzie jak cały silnik z porzekładką a mój ma juz 207 tys
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Remont silnika = wiesz co masz.

    Nowy używany = nie wiesz co masz.

    To to już Twoja sprawa, rozważ wszystkie za i przeciw.
  • Poziom 10  
    Przemo9826 napisał:
    Nie słyszę jak silnik pracuje.

    Jeśli wierzyć Twoim tłumaczeniom, to zawory się z tłokami spotkały :D

    Powód? Może pasek przeskoczył, może zęby na pasku się skończyły, może koło pasowe na wale luźne i nie dociska koła zębatego rozrządu, może napinacz się poluźnił, może łożysko na pompie lub na rolce pośredniej się skończyło, różnie bywa.



    No to możesz sobie wyobrazić, jaki dźwięk wydaje sam rozrusznik... Koleś stwierdził, że za cicho kręci i nie wierzył, że wał się kręci itd.. stwierdzając, że to rozrusznik, ale jak pokazałem, że kręci tłokami i osprzętem oraz wałkiem to mówił, że to zapewne pękł wałek lub zerwało klin, którego ty mówisz, że brak w tym modelu. Zatem nie wiem już najlepiej by było zobaczyć to po zdjęciu głowicy, ale teraz zaczynam się zastanawiać czy warto.. Bo jak i tłoki dostały to dupa z tym silnikiem... Dodam, że kpl rozrządu, koło zmiennej fazy, pompa nie ma nawet 20 tyś przejechane: ([/quote]
    Może jutro nagram dźwięk to wstawie sobie zobaczycie i posłuchacie .
  • Poziom 39  
    Właściwie to już wszystko co można korespondencyjnie podać, otrzymałeś. Teraz do oceny sytuacji konieczne fizyczne oględziny silnika, czyli na pierwszy rzut zajrzenie pod pokrywę zaworów. Do obejrzenia napędu rozrządu trzeba się nieco przygotować, ponieważ musi być wymontowany wspornik silnika. Trochę dziwne, że wezwani fachowcy tak mało powiedzieli. Ale może mieli powody. Twój opis trochę nieprzekonywujący, lecz wygląda na to, że otwarte zawory. O przyczynach już napisano.
    Lecz wymiana silnika to kolejne ryzyko, ponieważ o jego zaletach dowiesz się w przyszłości.
    Inaczej mówiąc musisz zaangażować bezpośrednio człowieka znającego silnik. Marna porada, ale inne to wróżenie.
  • Poziom 10  
    Jak obiecałem zamieszczam filmik z odgłosem i widokiem silnika : )

    Możliwości są małe filmik krótki jak co podeślę mailem dla zainteresowanych.

    1. silnik

    https://filmy.elektroda.pl/12_1293710741.flv

    tu cały http://rapidshare.com/files/439952707/silnik.MP4



    2. wałek

    https://filmy.elektroda.pl/58_1293710793.flv

    cały wałek http://rapidshare.com/files/439952935/wa__ek.MP4
    na elektrodzie nie wchodzi cały(ograniczenia wielkosci )



    jakieś nowe pomysły ?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tak, zdejmuj głowicę, koszt pewnie niezbyt wielki a wszystko będzie jasne.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A co mam pisać?

    Osoby piszące przede mną są równie, a może i bardziej kompetentne.

    Ten odgłos = brak kompresji = głowica do zdjęcia.
  • Poziom 13  
    Wydaje się że brak kompresji,ja bym zmierzł kompresję i by było wszystko jasne.pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Dobra, wszystko już jasne.

    Paweł zamykaj temat.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamykam Przemku.