Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Naprawa wskaźnika paliwa Citroen Xsara 1.9 TD

28 Gru 2010 16:57 5639 13
  • Poziom 12  
    Witam
    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem "szczęśliwym" :-( citroena Xsary 1.9 TD rok1999. Po ostatnim spacerze "parę kilometrów" do stacji zabrałem się za naprawę wskaźnika paliwa. Na początek rozebrałem czujnik w zbiorniku wyczyściłem papierem wodnym sprawdziłem omomierzem. Opór zmienia się płynnie od kilku omów do 360. Wydaje mi się że tu nie można się do niczego przyczepić. Natomiast gdy już sprawdzony czujnik podpiąłem nie wkładając do zbiornika i przy włączonym zapłonie na desce rozdzielczej pomimo poruszania pływaka nie zauważyłem żadnych płynnych ruchów wskaźnika paliwa. Co może być przyczyną.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Dodam że rozebrałem również deskę rozdzielczą i wyjąłem coś co porusza wskaźnikiem a wygląda jak silnik elektryczny. przeczyściłem styki i nadal bez zmian. Wydaje mi się że wskaźnik przy poruszaniu pływakiem powinien płynnie zmieniać wskazania. A tu nic w jakim położeniu jest pływak, i włączę zapłon tak wskaźnik stoi w miejscu.
  • Poziom 25  
    Jeśli przed włączeniem zapłonu miałeś rozpiętą wtyczkę wskaźnik nie będzie pokazywał . Musisz mieć to pospinane i wtedy próba ale też to nie będzie płynne, wskaźnik przesuwa sie co jakiś czas- walczyłem z tym w swojej cytrynie.
  • Poziom 25  
    Nie wiem co ile ale u mnie zawsze sie zmieniało po załączeniu zapłonu.
  • Poziom 42  
    Czujnik paliwa : kostka przy baku - zielono -żółty masa , zielony , póżniej przechodzący na pomarańczowy , sygnał na zegary. W zegarach - wtyczka niebieska , pin 18. Sprawdz to przejście !
    Napięcie dla tego wskaznika - po 15,pin 11 /brązowy/ , po 30 , pin 25 /pomarańcz/. Po 15 - po kluczyku , 30 to stały , bez kluczyka - i zawsze 12V.
  • Poziom 42  
    Klapa bagażnika sie też nie zamyka , a powietrze w zapasie wymienione?

    Obrotomierz - sygnał dla niego z ECU na pin 16 tej samej kostki / niebieska/ . Coś chyba nie kunta - kinte.
  • Poziom 12  
    Bardzo śmieszne :-) wszystko jest proste dla Kogoś takiego jak Ty... Chociaż żebym miał schemat instalacji..... a tu jeszcze na złość inne kolory kabli są na czujnikach a inne przy kostkach tablicy. Samochód wiekowy jedno się naprawi to inne też chce być naprawione :-). Pozdrawiam......
  • Poziom 42  
    Kolego , bez urazy. Jeżli nie pasują kolery drucików to napisz , francuzy tak maja , masz natomiast nr. pinów i chyba po tym doszedłeś co i do czego.
    Domyślam sie ,że silnik pracuje preawidłowo i reszta też / tylko obrotomierz stoi / , dlatego napisałem ,że brak kontaktu , a w tym wypadku na kostce tej niebieskiej.
    Zrób sobie próbnik z diody LED i opornika 1 kOm i sprawdz sygnał na pinie doobrotomierza 16 , powinno LED migać! Powodzenia.
  • Poziom 42  
    Znasz ten kawał - Tato , tato ,, Chinczycy w kosmos wylecieli ... Tata pyta wszyscy ... Nie , tylko dwóch ... To po co nam głowe zawracasz!
  • Poziom 32  
    Wykaż się myśleniem, zadziałaj analogią i sprawdź po drugiej stronie druta. Albo po prostu sprawdź połączenie. Dobrze polaryzujesz tą diode chociaż?