Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WV GOLF 3 przygasanie świateł i nierowna praca silnika

28 Gru 2010 17:57 7974 10
  • Poziom 14  
    Witam Wszystkich
    Potrzebuje pomocy, moje autko to golfik 1.8 90KM z 94roku, mono wtrysk Bosch,wersja Savoy, bogatsza wersja, klimatyzacja,2 poduszki pow., podgrzewane dysze spryskiwaczy itd.

    Auto posiada instalacje gazową II generacji. Przed zalozeniem tej instalacji silnik na PB mial juz wczesniej objawy nierownej pracy silnika jak podaje w pkt. 2 oraz w pkt1.

    Oto 2 problemy:
    1. gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to delikatnie przygasaja (pulsują) wszystkie zarowki w aucie, gdy zwieksze obroty silnika to zarowki świecą juz jasno i nie pulsują. Owe "pulsowanie" świateł jest bardzo delikatnie i wystepuje tylko na wolnych obrotach, na ssaniu jest tak samo tez "puslsuja" światła, dodaje troche gazu i juz swiecą jak powinny (nie "pulsują").

    2. Drugi problem dotyczy pracy silnika na ssaniu.
    Odpalam silnik rano na PB, jak zawsze odpala na strzał, ssanie dziala (wolne obroty podwyzszone) ale silnik chodzi nierowno, gdy mu dodaje gazu to sie dlawi i niechętnie wkreca na wyższe obroty. Gdy silnik sie trochę podgrzeje to juz dobrze reaguje na nagle dodanie gazu (ładnie sie wkreca), jego praca jest juz wtedy lepsza ale dalej na wolnych obrotach silnik chodzi troszkę nierowno. Gdy przelacze na gaz to silnik na wolnych obrotach chodzi rowniuteńko, problem dotyczy tylko pracy na PB. Nawet gosciu co mi zakladał gaz zauwazyl ze silnik na gazie pracuje rowniuteńko zas na PB nie bardzo rowniuteńko :-)

    Silnik lekko ciepły:
    Ładowanie sprawdzilem: wolne obroty - 13,9V
    podwyzszone obroty - 13,9V

    Akumulator jest nowka - stary tydzien temu padl ale na nim objawy byly takie same jak podalem wyzej.
    Filtry wszystki sa nowe, filtr PB tez.



    Jedyne co przychodzi mi do glowy to moze zaśniedziala masa z aku, ale czy to moze byc problem masy?? Gdzie w tym aucie sa punkty przylaczeniowe masy do karoserii i silnika? jesli to nie masa to co to moze byc ?
  • Computer Controls
  • Spec od samochodów
    Na początek to gratulacje kolego opisałeś autko jakbyś klienta na autko szukał A tak poważnie to pierwsza usterka spowodowana jest problemem ładowania (regulator bądź dioda) Co do drugiej przypadłości to skłaniałbym się na uszkodzony czujnik temperatury Podłączenie pod komputer by pomogło , jak nie masz dostępu to odepnij czujnik temperatury i zobacz czy zacznie równiej pracować , ładowanie to miernik oczywiście Pozdrawiam
  • Computer Controls
  • Poziom 10  
    Przychylam się do podpowiedzi kolegi wyżej że migotanie to sprawa wyłącznie regulatora bądź diody.Sprawa masy aku. tu nie ma nic do tego. Jeżeli chodzi o czujnik temp. w tym modelu jest w kolorze niebieskim na dwa piny i dostępny jest na szrotach w oryginale-zamienników nie kupuj.Nr kat.025 906 041 A (nr wybity jest na aluminiowej obudowie)
  • Poziom 34  
    Tam nie ma żadnego ssania! A takie objawy (przerywanie) mogą być powodowane całą litanią przyczyn. Na początek zmień filtr paliwa i zatankuj na dobrej stacji. W paliwie możesz mieć sporo wody.
  • Poziom 14  
    Ok panowie sprawdzę alternator tylko musze wiedzieć ile ma mi pokazac na mierniku.
    Na wolnych miałem 13,9V czy to jest za malo?
    czy napiecie powinno wzrastac gdy zwieksze obroty silnika? bo umnie jest na wysokich tez 13,9V . Jutro sprawdze jeszcze raz i dam znac.

    Co do tankowania na maxa to pamietam ze latem nalewalem full zbiornik a silnik nadal zimny nierowno chodził. Filtr paliwa jest nowy. Wleje jeszcze na wyplate STP do baku.

    Bardzo bym prosil o charakterystyke temperatury i oporu tegoż niebieskiego czujnika, jesli ktos ma chetnie obczaje temat. Rozumiem ,ze ten drugi czujnik obok niebieskiego jest od ssania, bo ssanie sie zalancza, czyli niebieski jest od info dla ECU ?

    Acha , przypomnialo mi sie ze jak dodaje gazu to mi sie szybciej wentylator nawiewu kreci, słychac to wyraźnie.
  • Poziom 42  
    Podładuj dobrze baterię albo wymień na nową . Pózniej sprawdzaj ładowanie , ma być 14,4V!
  • Poziom 14  
    Wiec tak, zmierzylem prad ladowania.

    Wolne obroty - wylączone wszystkie odbiorniki prądowe - 14,35 V
    Wolne obroty - wlączone wszystkie odbiorniki prądowe - 13,90-13,60 V (skacze ale głownie utrzymuje sie ponizej 13,75V)

    Czy definitywnie alternator źle pracuje?


    Jeszcze dzis mialem taki numer, ze odpalam autko, wlaczam swiatla i nagle po kilku sekundach slysze takie "klik" i światła przygadaja czyli siada napiecie.
  • Poziom 29  
    według mnie akumulator ma zwarcie między celami jak jest zimy dlatego może skakać ci ładowanie, ale najlepiej pojedź do warsztatu który ci to sprawdzi , co do siadania napięcia też ci sprawdzą i jeżeli zrobią naprawę to nie skasują za test.
  • Poziom 14  
    dzieki za pomoc wszystkim

    wyglada na to ze to jednak zwarcie ale w alternatorze, bo zapomnialem dodac ze po odpaleniu silnika żarzy sie kontrolka ładowania, gdy dam po gazie to znika żarzenie i juz sie nie pojawia. Problem wystepuje tylko bezposrednio po rozruchu, tak bywalo nawet latem, ale nie zawsze sie to zarzenie pojawia.

    Powyższe pomiary ladowania robilem gdy kontrolka ladowania nie żarzyła.
  • Poziom 29  
    szosiu proszę zamknij temat jak jest rozwiązany
  • Poziom 14  
    nie wiem czy jest rozwiazany, jak wroce od mechanika to obiecuje ze go zamknę :-)


    Tak wiec do mechanika nie pojechalem sam zrobilem dokladniejsze pomiary


    Silnik gorący:
    Napięcie pod obciazeniem (wlaczone wszystkie obiorniki) mierzone bezposrednio przy alternatorze wynosi 14,30V , zas napięcie mierzone na klemach aku. wynosi 14,00V. Czyli mam strate rzedu 0,3V na przewodach alternator-aku. Zbadalem oba przewody i wyszlo ze straty na przewodzie "-" to 0,05V, natomiast straty na przewodzie "+" to 0,3V. Czyli ewidentnie podejzany jest przewód plusowy.
    Przyjzalem mu sie i widzialem ze przewody idace do klemy dodatniej w miejscu zacisku przy klemie sa zaśniedziale troszke.

    Zrobie tam dobre styki , albo zapodam pomocniczy przewod altek-aku i jescze raz zmierze czy dalej jest ta strata 0,3V na przewodzie dodatnim.

    Jesli problem z pulsujacymi światlami zniknie bezpowrotnie to zamknę ten temat.



    Zycze Wszystkim Szczesliwego Nowego Roku :D