Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179

28 Gru 2010 19:06 5102 34
  • Poziom 9  
    Witam Państwa
    Posiadam instalacje Gazowa firmy zenit
    Firma w której zakładałem Gaz znajduje się 50 kilometrów od mojego miejsca zamieszkania. Więc posadowieniem kupić sobie Kabel i sam sobie ustawić ale nie wiem jak się do tego zabrać
    Chodzi mi o to żeby samochód na gazie był Silniejszy niż jest dotychczas Jest bardzo wyraźna różnica na gazie i na benzynie.....
    Używam programu AG JZ 2009
    Znalazłem gdzieś w necie ze to trzeba coś ustawać w MODELU i w Mapie

    Bardzo Proszę o szczegółowe wyjaśnienie krok po kroku co mogę zrobić I jak przestawić POZDRAWIAM I DZIĘKUJE
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • Poziom 10  
    Witam pana behapowca.Sam też dochodziłem do wprawy w ustawieniu zenita..Mam Passata 2002 r 2.0 8V.Po zakupie tego samochodu (a był już z gazem) palił 15-18 l/100km.Gaziarze regulowali 150 razy i nic a ja płaciłem.Kupiłem kabel, program i do roboty. To jest proste ale jak zrozumiesz o co chodzi.Ja mialem walnięte wtryski a oni regulowali centralkę.Z mocą to nie wiem jak będzie ale jak źle ustawisz to check na dzień dobry.Pozdrawiam-strażak-behapowiec.
  • Poziom 9  
    Ale ja mam instalację Prawie Nowa ma może 2 miesiące Ale jak bylem na montażu w serwisie to facet bardzo szybko podnosił osiągi koledze który był po mnie Ale wtedy nie zwracałem na to uwagi

    nissan micra 1.0 16 V 54 Konie ( same araby )
    Nazwa instalacji to system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179


    Bardzo proszę o pomoc
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • Poziom 10  
    Ja jak go zubożałem lub wzbogacałem to zmiana mocy była niewyczuwalna, tylko check się non stop palił i komputer wyrzucał błąd że mieszanka jest zbyt uboga lub za bogata.

    Dodano po 4 [minuty]:

    A jakie masz kolego wtryski?
  • Poziom 9  
    Nie wiem a jak mam to sprawdzić
    POZDRAWIAM
  • Poziom 10  
    Po prostu przeczytaj co na nich pisze.
  • Poziom 9  
    Przejrzałem te 2 Fora które polecił mi Maher
    Ale tam nic nie znalazłem dotyczącego mojego problemu
    Ale dużo ciekawych rzeczy tam jest

    Pozdrawiam
  • Poziom 21  
    Przy takiej mocy to każda instalacja sobie poradzi. Najpierw się podłącz i zrób zdjęcia ustawień , modelu i odczyt- mapy. Zobacz jakie ciśnienie masz reduktora powinno być między 1,0 a 1,2 atm. Następnie zapisz sobie ustawienia przed zmianami i zobaczymy czy gazownik robił model przy jeździe i jak to zrobisz to będziemy myśleć dalej.
  • Poziom 9  
    OK jutro zrobię screeny całego programu i wstawię
  • Poziom 21  
    A tak naprawdę to trzeba było przed instalacją zaglądnąć do netu i pewnie być nie dał sobie założyć zenita i pewnie masz czerwone walteki i też byś ich nie chciał.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Jakby się ci też bardzo nudziło to możesz wcisnąć sinusoidę i przejechać kilka kilometrów na BP i LPG i zapisać plik i go dołączyć.
  • Poziom 9  
    Ja się na tym nie znam czerwone mam takie 4 kwadraty nad pokrywa silnika i jak chodzi na gazie to one tak strzelają Instalacja kosztowała mnie 1850 zl
  • Poziom 30  
    50 km to tak daleko, jedź fachura ustawi i po problemie.
  • Poziom 21  
    Te czerwone to wtryskiwacze waltek 3 omowe (najtańsze z najtańszych), podejrzewam że instalacja na STAG 4plus + magic-jet nie byłaby dużo droższa, ale bez porównania lepsza.

    Dodano po 11 [minuty]:

    płetwa napisał:
    50 km to tak daleko, jedź fachura ustawi i po problemie.


    Jak wie co ustawić!!!!!!!!
    Ja kupiłem samochód z roczną instalacją gazową na gwarancji (sprzedający miał już dość samochodu miedzy innymi z LPG) i trochę miałem daleko do zakładu instalacyjnego to zrobiłem sobie kabelek i się podłączyłem i ciśnienie reduktora ustawione 0.7atm, temperatura reduktora zimnego (na zewnątrz +10C) -15C itd. To jak gazownik nie ma pojęcia o podstawowych ustawieniach to jak może poradzić sobie z mapami.
  • Poziom 10  
    Ja mam zenita i czerwone valteki i autko chodzi jak tralala.Może valteki nie są zbyt inteligentne ale są tanie w eksploatacji (tanie zestawy naprawcze ok.8zł X cylinder) a zestaw do kalibracji kupiłem za 70 zł na internecie.

    Dodano po 1 [godziny] 44 [minuty]:

    Nie odczuwam różnicy podczas jazdy na benzynie lub gazie.
  • Poziom 9  
    Witam wklejam zdjęcia co mi widac
    1 Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179
    2 Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179
    3 Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179
    4 Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179
    5 Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179
    6 Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179
    7 Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179

    I proszę o pomoc gdzie mogę sobie coś podkręcić zęby nie było tak odczuwalnej rocznicy pomiędzy LPG a Benzyna
  • Poziom 21  
    Najpierw sprawdź co masz za błędy w diagnostyce. Z ustawień widać że offset masz za duży i najprościej zmniejszyć ciśnienie LPG do 1,1 i zobaczyć przy ponownej kalibracji czy spadnie do max 2.0 jeżeli nie to trzeba rozwiercić dysze na większe. Z punktów mapy wygląda że jest chyba dobrze (daj sobie przelicz model, aby naniósł go na model i porównał) . Nie wiadomo też w jakich warunkach instalator robił te punkty (czy nie w garażu bez jazdy samochodem).
  • Poziom 9  
    Jak mam zmniejszy to cieśninie do 1.1 a i do czego służą w zakładce Model
    Przelicznik nachylanie i offset bo Jak bylem u mechanika to on cos tam zmniejszał i mówił ze Bedze lepiej
    POZDRAWIAM
  • Poziom 21  
    binio01 napisał:
    Jak mam zmniejszy to cieśninie do 1.1 a i do czego służą w zakładce Model
    Przelicznik nachylanie i offset bo Jak bylem u mechanika to on cos tam zmniejszał i mówił ze Bedze lepiej
    POZDRAWIAM


    Przelicznik modelu i naczylenia to przelicznik jaki komp na przeliczyć czas wtysku benzyny na LPG w zależności od obciążenia silnika. Można model sobie przesunąć do góry będzie mocniejszy, ale będzie więcęj palił i może komp samochodu wyrzucać błedy( bogata mieszanka) , przez to robi się kalibrację i mapy aby było identycznie jak na PB (wtedy komp samochodu na podstawie odczytu sondy lambda nie musi zmieniać czasów wtrysków). Dobrze też jakbyś podłaczył sobie sonde lambda ( nie jest konieczna, ale na wykresach widać czy silnik i instalacja pracuje prawidłowo).

    Ciśnienie zmniejsza się kluczem imbusowym na reduktorze. Wcześnie sprawdź jakie masz błedy. Pózniej bez narazie zmiany ciśnienia zapisz ustawienia, zrób kalibracje , skasuj benzyne, skasuj gaz, włacz auto odczyty i przejedź sie kilka kilometów na PB , póżniej na LPG i pozbieraj punkty , odznacz auto odczyty i daj przelicz model i zobacz jak naniesie na mapie i dostosuj do modelu.
  • Poziom 34  
    Nie pleć chłopie jak nie wiesz : zmniejszenie ciśnienia podniesie offset bo zuboży mieszankę, który nawiasem mówiąc jest prawidłowy do valteków. Zanim zaczniesz na oślep grzebać w ustawieniach poczytaj instrukcję strojenia : jest dostępna na stronie producenta
    http://www.agcentrum.pl/?d=13
    Moim zdaniem niczego nie poprawisz bo z map nie wynikają jakieś nieprawidłowości. Jakie są Twoje problemy ? Czego oczekujesz po regulacji ? Poprawę precyzji dawkowania gazu , a więc dynamikę i zużycie gazu poprawić można stosując lepsze wtryskiwacze , ale to inna historia ...
  • Poziom 21  
    manio123 napisał:
    Nie pleć chłopie jak nie wiesz : zmniejszenie ciśnienia podniesie offset bo zuboży mieszankę, który nawiasem mówiąc jest prawidłowy do valteków. Zanim zaczniesz na oślep grzebać w ustawieniach poczytaj instrukcję strojenia : jest dostępna na stronie producenta
    http://www.agcentrum.pl/?d=13
    Moim zdaniem niczego nie poprawisz bo z map nie wynikają jakieś nieprawidłowości. Jakie są Twoje problemy ? Czego oczekujesz po regulacji ? Poprawę precyzji dawkowania gazu , a więc dynamikę i zużycie gazu poprawić można stosując lepsze wtryskiwacze , ale to inna historia ...


    Zmniejszenie ciśnienia o 0.1 wcale nie powinno zwiększyć offsetu, a tym bardziej zubożyć mieszankę (po kalibracji po prostu wydłuży czasy wtrysków co dla walteków jest dobrym rozwiązanie bo są wolne) . Co do mapy to nie wiadomo jak była robiona (zwłaszcza temperatura zbierania mapy 20C). Także nie wiadomo jak silnik pracuje jak nie jest podłączona sonda lambda (może tryb awaryjny?).
  • Poziom 34  
    Jesteś niewątpliwie jedynym ,który twierdzi że obniżenie ciśnienia nie zubaża mieszanki i jeszcze mnożnika nie podnosi, ale nie wróżę kariery takiej teorii :D , zastanów się zanim coś napiszesz.:|
  • Poziom 21  
    manio123 napisał:
    Jesteś niewątpliwie jedynym ,który twierdzi że obniżenie ciśnienia nie zubaża mieszanki i jeszcze mnożnika nie podnosi, ale nie wróżę kariery takiej teorii :D , zastanów się zanim coś napiszesz.:|


    Może obniżenie ciśnienia zuboży mieszankę, jak się nie przeprowadzi kalibracji. W trakcie kalibracji po obniżeniu ciśnienia komp LPG zwiększy czasy wtrysków i mieszanki nie zuboży i przy obniżeniu ciśnienia o 0,1 wcale nie jest powiedziane że podniesie mnożnik. Ciekawe jak wytłumaczysz to że u mnie przy podniesieniu ciśnienia o 0,3 offset zwiększył się z 1,2 do 1,3 (mogę dołączyć skany jak nie wierzysz). Może jesteś teoretykiem i bez praktyki możesz snuć coraz nowe teorie?(':D')
  • Poziom 9  
    Witam w nowym roku
    To ja już sam nie wiem co robić aby podnieść osiagi
    Jedni piszą tak a 2 tak
    To jak mam podnieść osiągi na gazie :)
    Wszystkiego najlepszego w nowym roku
  • Poziom 21  
    Najpierw tak jak wyżej pisałem sprawdź błędy, bo jakieś masz i ci cię wyświetlają.
    Później bez obniżania ciśnienia narazie zrób kalibracje i mapy i zobaczysz czy coś pomoże i dobrze jakby podłączyli ci sondę lambda, aby poobserwować przebiegi.
  • Poziom 9  
    W diagnostyce klikam tylko kasuj. I wtedy usunie mi się błąd
    Jak przystekuje do kalibracji to naciskam tak wyskakuje mi okno w ktorym mam wybrac nazwę wtrysku u mnie to jest VOLTER 3ohm
    Po ponownej kalibracji jak mam zrobic Mape


    POZDRAWIAM
  • Poziom 21  
    binio01 napisał:
    W diagnostyce klikam tylko kasuj. I wtedy usunie mi się błąd
    Jak przystekuje do kalibracji to naciskam tak wyskakuje mi okno w ktorym mam wybrac nazwę wtrysku u mnie to jest VOLTER 3ohm
    Po ponownej kalibracji jak mam zrobic Mape


    POZDRAWIAM


    Przed naciśnięciem kasuj najpierw przeczytaj jaki jest błąd (czy coś ważnego).

    W kalibracji naciskasz tak i postępujesz tak jak piszę (trzymasz obroty idt.), może nie robi ci kalibracji bo masz za niską temperaturę reduktora. Mapę robisz tak że najpierw ustaw sobie temperature powyżej 40 i czas 2 sekundy i obroty bez zmian. Później dajesz kasuj obliczenia i zaznaczasz auto odczyty. Jeździsz na PB bez szalenia najlepiej na jakieś prostej na każdym biegu i tak manewrujesz gazem aby pozbierać punkty z każdego obciążenia i to samo na LPG. Później odznaczasz auto odczyty i dajesz przelicz model. W modelu musisz tak poprowadzić linię aby przechodziła przez środek punktów. Na koniec przełączasz na PB i patrzysz na czasy wtrysków na wolnych obrotach, przełączasz na LPG i w korektach RPM zmniejszasz aby mieć podobne czasy wtrysków i aby nie szarpało silnikiem (piszę -+ 5% ale raczej jest to nie wykonalne).
  • Poziom 9  
    Witam zrobiłem prawie wszystko jak w opisie
    Błąd był taki
    Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179


    Kalibracja zakończyła się chyba dobrze
    Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179

    Ale przejechałem tak jak pisaleś (jakies 3km na LPG i PG) ale nie moglem kliknać przelicz model Laptopa malm podpiętego pod komputer jak jeździłem Jak klikałem odczytaj to nic sie nie działo
    Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179


    A i nie czaje jednej rzeczy jak mam zrobić auto odczyt jak po odłączeniu laptopa odznacza się auto odczyt ale jak juz zrobilem to jak klikałem przelicz model to nic sie nie dzieje



    Pozdrawiam I proszę o opinie
  • Poziom 21  
    Błąd standardowy więc nie ma się czym martwić.

    Co do mapy to po podłączeniu laptopa powinieneś nacisnąć kasuj obliczenia i zaznaczyć auto odczyty (wtedy w zależności na czym jeździsz powinna przesuwać się po mapie żółta lub niebieska kropka i jeżeli w danym miejscu w czasie jazdy postoi 2 sekundy to zaznaczy punkt i tak musisz zebrać punkty PB i LPG na całej mapie). Ja jeździłem z podpiętym laptopem i obserwowałem zbierane punkty i w zależności których miałem mało te dorabiałem.Możesz zwiększyć zakres obrotów z np 1000-3500 to będą się szybciej zbierały.

    A jak po kalibracji wygląda teraz nachylenie i offset w modelu?
  • Poziom 9  
    Witam dziś na uczelnie jechałem z podpiętym laptopem
    Przejechawszy 70 km na pb i lpg

    Tak mi pozbierało pkt
    Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179



    A taki mam odczyt
    Podnieść osiagi Instalacja system zenit - 4 A/V4/C-NR. 179


    I teraz proszę o wyjaśnienie co mam dalej robić z Nachyleniem i offsetm

    Pozdrawiam
    i dalaczego po przejechaniu 35 km mam temp gazu tylko 19 czy tak powinno byc