Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Niesprawne hamulce, Peugeot 405 1,6 '95r

28 Gru 2010 23:04 4311 10
  • Poziom 19  
    Witam,
    od jakiegoś czasu borykam się z problemem słabo działających hamulców w moim Peugeocie 405 1,6 '95.
    Samochód zachowuje się tak, że po wciśnięciu hamulca na max. np z ok 50km/h, pedał dochodzi do podłogi, a koła nie zostają zablokowane. Samochód jakoś tam oczywiście wyhamowuje, jednak w moim odczuciu "nie ma zapasu mocy" hamowania i w jakimś kluczowym momencie może mi go zabraknąć.

    Wymieniłem tarcze i klocki z przodu, szczęki z tyłu, płyn wymieniany był kilka razy, a układ odpowietrzany. Serwo jest sprawne - przynajmniej jak wcisnę kilka razy hamulec to rosną obroty. Samochód oddałem do mechanika, on mówił, że nic nie znalazł, tylko podregulował (pewnie regulator siły hamowania przód - tył). Wszystko wygląda ok, ale moim zdaniem zachowuje się tak jakby gdzieś było powietrze, niestety nie mam pomysłów co może być nie tak.

    Wszelkie sugestie mile widziane :).
  • Poziom 36  
    Zakładając, że odpowietrzone prawidłowo, zobacz, czy przy mocnym wciśnięciu hamulca nie puchną przewody gumowe przy kołach.
  • Poziom 19  
    No przed wymianą nie było hamulców wcale :)

    OK, zobaczę czy faktycznie nie puchną przewody, ale jak się trochę ociepli.
    Czy w takim razie w układzie występują jeszcze jakieś inne przewody gumowe?
  • Poziom 18  
    Najpierw Dobrze sprawdzić pod względem wycieku jeśli nie ma Odpowietrzyć Prawidłowo czyli zacząć od najdalej wysuniętego odpowietrznika względem pompy hamulcowej przeważnie jest to tylne koło od strony pasażera.Pozdrawiam jak nie pomoże napisz.
  • Poziom 12  
    Kolego a czy ręczny dobrze wyregulowałeś ?(może cylinderki mają "długi" skok czy bębny miały rant jeżeli tak dobrze było by go stoczyć lub wymienić na nowe albo zeszlifować wtedy spasować samoregulację zaczynająć od gwintu między szczękami tak by z lekkim oporem wchodziły bębny, reszta regulacji linką . Serwo sprawdzasz w ten sposób że na wyłączonym silniku naciskasz hamulec kilkakrotnie aż zrobi sie twardy wtedy odpalasz auto i pedał hamulca powinien się opuscic o pare centymetrów
  • Poziom 19  
    Serwo OK, linka na ręcznym była urwana i wymieniałem ją w Piotrexie w Poznaniu. Tam też wszystko sprawdzali i mówili że jest ok. Co do bębnów to nie wiem w jakim są stanie, ale jak sprawdzali to chyba są ok, w końcu powinni się znać :).
    Jednak bardziej mnie martwią przednie hamulce bo nie blokują kół przy ostrym wciśnięciu, co prawda przy takiej pogodzie to i tak nie ma znaczenia, bo koła na lodzie to nawet szybko się blokują :)
  • Poziom 12  
    możesz jeszcze morsem sciskać przewody elastyczne przy kołach i dojdziesz które koło robi problemy poza tym jak jest żle złozona samoregulacja to własnie pedał będzie wpadał w podłogę bo skok tłoczków jest duży
  • Poziom 11  
    Witam
    Odgrzebię temat bo mam podobny problem, a szukając nie znalazłem odpowiedzi.
    Peugeot 405 1,9tdi, abs. Objaw jest taki, że na zgaszonym silniku pedał hamulca jest w miarę twardy i hamulce jakieś tam są. Po odpaleniu silnika pedał wpada do podłogi i dopiero za drugim przyciśnięciem są jakieś hamulce. Oprócz tego pedał cały czas powoli wpada w podłogę. Oczywiście hamulce odpowietrzone, wakupompa sprawdzona, serwo prawdopodobnie działa poprawnie (z objawów) pompa hamulcowa miała wymienione uszczelki (zestaw naprawczy) co całkowicie nie zmieniło działania mechanizmu. Pompa prawdopodobnie nie przepuszcza ponieważ wyjścia z pompy zatkałem i pedał był twardy. Moje podejrzenie padło na pompę abs (bendix) którą wymieniłem na inną używaną. Wszystkie te operacje nie przyniosły żadnego rezultatu, skończyły mi się pomysły. Może ktoś miał podobną sytuację. Wszelkie sugestie mile widziane.
  • Moderator na urlopie...
    Żle odpowietrzony układ, lub pompa hamulcowa (przy serwie) przepuszcza w określonym położeniu tłoka (na początku szczelna, ale jeśli tłok wejdzie głębiej to przepuszcza). Jednak myślę, że układ jest zapowietrzony. Z tego co piszesz, to serwo działa poprawnie. Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    witam
    Dzięki za odpowiedź. Jest podejrzany jeden tłoczek z tylnego lewego koła. Niby odpowietrzony, ale płyn tak słabo z niego wypływał także regeneruję go. Dam znać po remoncie.