Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 100 c4 2,5tdi uszczelnienie pompy wtryskowej

wawrzon28 29 Gru 2010 00:39 14848 9
  • #1 29 Gru 2010 00:39
    wawrzon28
    Poziom 9  

    witam. prosze o pomoc rada czy tez jakimis materialami na temat wymiany oringow w pompie wtryskowej a dokladnie zdjecie ponizej przedstawia ten oring ktory chce wymiwnic. prosze o pomoc forumowiczow ktorzy juz to wymienili.
    Audi 100 c4 2,5tdi uszczelnienie pompy wtryskowej

    2 9
  • #2 29 Gru 2010 17:38
    dizba
    Poziom 29  

    Witam
    Po 1 musisz wyjąć pompę z auta.
    Po 2 musisz ją całą rozebrać i wymienić wszystkie uszczelnienia.
    Po 3 musisz ją potem wyregulować na stole probierczym lub na komputerze.
    Po 4 jak nigdy tego nie robiłeś, to Ci nie radzę zabierać się za to.
    Może w necie są jakieś poradniki, ale ja nie znalazłem.

    0
  • Pomocny post
    #3 29 Gru 2010 19:18
    turpik5
    Poziom 18  

    Nie wiem jak w audi z dostepnością do samej pompy ale w silnikach 1.9 TDI ten uszczelniacz można wymienic nie dementując pompy. Trzeba odkrecić wszystkie rurki do wtryskiwaczy, pozniej odkrecić 2 z 4 śrub mocujące rozdzielacz następnie odkrecić 2 pozostałe na taka odległość żeby można było sciągnąc stary uszczelniacz np pencetą. Nastepnie nowy uszczelniacz przeciagamy przez rozdzielacz tak żeby opierał sie na 2 nie odkręconych śrubach. Poźniej wkrecamy 2 odkręcone wczesniej sruby i odkrecamy 2 których wcześniej nie odkrecaliśmy. Teraz uszczelka jest na rozdzielaczu. Delikatnie przesuwamy ja na swoje miejsce. Skręcamy wszystko razem i poźniej odpowietrzamy. Zazwyczaj z pompy wyleci paliwo i trzeba ja zalać paliwem bo zajedziemy akumulator.

    1
  • #4 29 Gru 2010 20:24
    wawrzon28
    Poziom 9  

    dzikuje za pomoc napewno jakies punkty wpadna na Pana konto, jeszcze jedno jak przelozyc oring? przez rozdzielacz go przeciagnac czy po rozsunieciu bedzie tam miejsce na przełozenie oringu? i czy nic tam sie nie rozsypie po odsunieciu? prosze o odpowiedz

    0
  • #5 29 Gru 2010 20:30
    dizba
    Poziom 29  

    turpik5 napisał:
    Nie wiem jak w audi z dostepnością do samej pompy ale w silnikach 1.9 TDI ten uszczelniacz można wymienic nie dementując pompy. Trzeba odkrecić wszystkie rurki do wtryskiwaczy, pozniej odkrecić 2 z 4 śrub mocujące rozdzielacz następnie odkrecić 2 pozostałe na taka odległość żeby można było sciągnąc stary uszczelniacz np pencetą. Nastepnie nowy uszczelniacz przeciagamy przez rozdzielacz tak żeby opierał sie na 2 nie odkręconych śrubach. Poźniej wkrecamy 2 odkręcone wczesniej sruby i odkrecamy 2 których wcześniej nie odkrecaliśmy. Teraz uszczelka jest na rozdzielaczu. Delikatnie przesuwamy ja na swoje miejsce. Skręcamy wszystko razem i poźniej odpowietrzamy. Zazwyczaj z pompy wyleci paliwo i trzeba ja zalać paliwem bo zajedziemy akumulator.

    Ty to zrobisz. Ja to zrobię.
    Ale autor postu niech dokładnie przeczyta punkt 4.

    0
  • #6 30 Gru 2010 08:53
    georgio70
    Poziom 12  

    kolego jak za mocno wysuniesz rozdzielacz to możesz uszkodzić pompe, jak nie masz wprawy to lepiej ją wymontuj i zrób to na stole wymień komplet uszczelnień i spokój,weż pod uwagę że jeżeli masz wyciek z tego miejsca bo uszczelki są twarde to przecież pozostałe są takie same i będziesz się babrał z każdą uszczelką po kolei-szkoda czasu i nerwów

    -1
  • #7 30 Gru 2010 15:18
    wawrzon28
    Poziom 9  

    kolego georgio70
    Ja pozostale uszczelnienia mam wymienione czyli pod nastawnikiem i pokrywa nastawnika,na zaworze oraz na dolnych pokrywkach. Została mi jeszcze pod rozdzielaczem i zimmering na wałku pompy, ale zimmering tez da sie wymienic bez rozbierania. Dlatego pytam ile można rozsunac rozdzielacz od pompy zeby nie wysypały mi sie podkładki dystnsowe, oraz czy zdjac nastawnik do tej opercji.
    Zreszta nie dam robic pompy wolę sam spróbowac i nuczyc sie czegos nowego, bo za wymiane oringu za 6zl nie mam zamiaru płacic 300zl, a gość który bedzie go wymieniaiał pewnie zrobi tak samo jak mi tu doradzaja.

    0
  • Pomocny post
    #8 31 Gru 2010 11:05
    georgio70
    Poziom 12  

    jak widzisz na rysunku częsci są dwie sprężyny głowicy,bezpieczne odsunięcie jej od korpusu to praktycznie odepchnięcie sprężyn i to odsłania oring,po nałożeniu nowego trochę odczekaj żeby wrócił do swojego wymiaru bo będziesz musiał go naciągnąć i trochę się" rozlezie",ja używam przy wkładaniu głowicy smar w sprayu żeby oring sie nie przyciął i to tyle

    2
  • #9 31 Gru 2010 14:38
    wawrzon28
    Poziom 9  

    Dzięki kolego georgio70. Właśnie o taki rady mi chodziło.

    0
  • #10 11 Lut 2011 20:59
    wawrzon28
    Poziom 9  

    wymienilem oring tak jak pisaliscie czyli przeciagajac go przez rozdzielacz i wszystko ok auto zapalilo ale mam wrazenie ze delikatnie faluje na obrotach czy to mozliwe ze jakas podkladka w pompie mogla spasc?zluzowalem tylko tyle zeby ujawil sie oring.

    0