Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes MB 100 nie można wyłączyć silnika stacyjką.

harrymartin 29 Gru 2010 01:31 5823 5
  • #1 29 Gru 2010 01:31
    harrymartin
    Poziom 8  

    Witam serdecznie.
    Posiadam Mercedesa MB100 z najpopularniejszym silnikiem 2,4 D (taki jak montowali w 123) i pojawił mi się taki problem że nie mogę zgasić silnika stacyjką. Po wyłączeniu stacyjki gasną kontrolki a silnik pracuję dalej nawet jak odłączam akumulator i muszę go gasić tak że włączam pierwszy bieg i puszczam sprzęgło :) .
    Proszę o pomoc gdzie może być problem.

    0 5
  • #2 29 Gru 2010 05:00
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Problem leży w podciśnieniowym sterowaniu gaszenia tego silnika. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z pompy wtryskowej i zobaczysz, że po wyłączeniu stacyjki nie pojawi się na nim podciśnienie. Musisz poszukać nieszczelności. Zasilanie w podciśnienie idzie z przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia, Zdejmij przewód z serwa i zobacz czy pompa pracuje właściwie, czy jest podciśnienie na tym przewodzie, jeśli jest to szukasz dalej, za trójnikiem. Pamiętaj, że podciśnienie jest także prowadzone do układu regulacji świateł, tam też może być nieszczelność.

    2
  • #3 29 Gru 2010 11:00
    marecki360
    Poziom 18  

    Czujnik na pompie lub Stacyjka być może .Pozdrawiam

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Jaki czujnik na pompie? O czym Ty piszesz. Tam jest tylko gaszak podciśnieniowy, bez żadnych czujników. On może być uszkodzony. Wlepić ostrzeżenie?

    0
  • #4 29 Gru 2010 16:48
    harrymartin
    Poziom 8  

    Sprawa się wyjaśniła a mianowicie padł podciśnieniowy wyłącznik gaszenia silnika przy pompie. Wydaję mi się że przez mrozy i 400 000 km. zrobiło swoje. Koszt nowego i oryginalnego to około 100zł. na allegro.
    Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam.

    0
  • #5 29 Gru 2010 21:39
    Gżehó
    Poziom 21  

    Czasem wystarczy nieszczelność i rzadziej awaria zaworka w stacyjce.
    Fajnie, że szybko koledze udało się odnaleźć winowajcę (chyba że to strzał?).

    Generalnie obszernie kilka dni temu opisywaliśmy problem w 124, zasada i budowa jest w zasadzie ta sama ;)

    1
  • #6 30 Gru 2010 11:11
    harrymartin
    Poziom 8  

    Wyłącznik po zdemontowaniu nie trzymał zassanego ustami podciśnienia po rozebraniu go okazało się że jest dziurawa membrana.

    0