Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tuba aktywna - raz działa raz nie

Lukasz1306 29 Gru 2010 11:08 2505 3
  • #1 29 Gru 2010 11:08
    Lukasz1306
    Poziom 2  

    Witam. Mam problem. Już od dawna wożę w bagażniku tubę.
    Zasilanie tuby jest poprowadzone bezpośrednio od akumulatora. Oprócz tego czincze i jeszcze jeden kabel do radia i masa gdzieś w bagażniku. Miałem tą tubę wcześniej w seicencie, teraz jest w golfie IV. Od jakiegoś czasu tuba nie załącza się razem z radiem. Włącza się jedynie wtedy kiedy mrugnę długimi światłami bądź np włączę ogrzewanie tylnej szyby. Bardzo mnie to dziwi, bo tuba nie ma nic wspólnego z resztą elementów elektrycznych w samochodzie (oprócz radia) a włączam ją światłami drogowymi chociaż ostatnio też jak je wyłączę, to tuba się wyłącza. Dodam, że przy końcu kabla zasilającego tubę - przy akumulatorze jest do tej tuby bezpiecznik. Właściwie był, bo z kablami seryjnie dają 10A a był za słaby więc włożyłem drut zamiast bezpiecznika, zawsze tak działało.
    Czy to jest spowodowane ostatnimi mrozami? Czy może coś z tym drucianym "bezpiecznikiem"??

    0 3
  • Pomocny post
    #2 29 Gru 2010 12:18
    nightrunner
    Poziom 21  

    Wszystkie układy elektryczne w samochodzie połączone są masą wiec mają wspólne zasilanie. Światła albo ogrzewanie szyby to znaczne obciążenie dla układu i przy "słabej masie" powoduje spadki napięcia, te spadki powodują zmianę napięcia za zasilaniu innych układów np tuby. Może twoja tuba jest bardzo wrażliwa na zmiany napięcia.
    Musisz poprawić połączenia masy w samochodzie ;)

    0
  • #3 29 Gru 2010 12:24
    Lukasz1306
    Poziom 2  

    W jaki sposób mam to zrobić? przepiąć kabel od masy od tuby w inne miejsce? to wystarczy?

    Wgl wydaje mi się że problemy znikają kiedy silnik jest wyłączony.

    0
  • Pomocny post
    #4 29 Gru 2010 12:46
    nightrunner
    Poziom 21  

    Raczej jest to problem przy przewodach, które łączą klemę minusową akumulatora z silnikiem i karoserią.
    Możesz jeszcze w celu eksperymentu włączyć oświetlenie w kabinie i następnie włączyć światła drogowe. Powinieneś zobaczyć jak przygasa światło w kabinie podczas włączania świateł drogowych, tak samo "szaleje" napięcie na tubie, a ona pewnie mniej to lubi.

    0