Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Budowa nadajnika i odbiornika dwukanałowego

JacobSo 29 Gru 2010 14:01 2250 5
  • #1 29 Gru 2010 14:01
    JacobSo
    Poziom 2  

Witam,
    chciałbym zbudować prosty nadajnik i odbiornik do sterowania modelu samochodu własnej konstrukcji. Jestem nowy w tej dziedzinie i proszę o pomoc.
    Nadajnik ma przekazywać informacje do sterowania silnikiem i serwomechanizmem.
    Czytałem trochę o tym lecz nic nie rozumiem. Proszęo wytłumaczenie prostym językiem. Nie chcę odpowiedzi typu kup sobie gotowe bo to nie o to chodzi.
    Z góry dziękuję.

0 5
  • #2 29 Gru 2010 16:51
    płetwa
    Poziom 29  

Jeżeli nie chcesz aby odradzać Ci budowę takiego zestawu, to proponuje przeczytać całe forum, oczywiście tematy związane z zagadnieniem jest ich sporo. Dział "Robotyka i modelarstwo" zajmuje 44 strony parę wieczorów i na pewno wyciągniesz wnioski.

0
  • #3 29 Gru 2010 17:40
    Madrik
    Moderator Robotyka

JacobSo napisał:
    Witam,
    chciałbym zbudować prosty nadajnik i odbiornik do sterowania modelu samochodu własnej konstrukcji. Jestem nowy w tej dziedzinie i proszę o pomoc.
    Nadajnik ma przekazywać informacje do sterowania silnikiem i serwomechanizmem.
    Czytałem trochę o tym lecz nic nie rozumiem. Proszęo wytłumaczenie prostym językiem. Nie chcę odpowiedzi typu kup sobie gotowe bo to nie o to chodzi.
    Z góry dziękuję.

Może i nie o to, ale najprawdopodobniej nie masz wyposażenia by i tak to wykonać.
    Samo wykonanie nadajnika i odbiornika niby jest banalne, ale trzeba je ze sobą zestroić, a to wymaga baaaardzo kosztownego sprzętu. Druga sprawa to selektywność i czułość. To z kolei wymaga elementów elektronicznych z najwyższej półki i znacznie podnosi koszty.