Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

honda civic - falujace obroty, niestabilna praca silnika

mario997 29 Dec 2010 16:03 39937 27
  • #1
    mario997
    Level 9  
    Witam posiadam honde civic benzyna LPG z 1996 roku 1.4 90km 16v 5d. Wiem ze ten temat był już poruszany wielokrotnie ale próbowałem już wszystkiego czyszczenie i wymiana silniczka krokowego , regulacja zaworów, czyszczenie przepustnicy, wymiana świec, reset komputera. lecz problem jak był tak jest w mojej hondzie obroty falują na benzynie na poziomie 1000-1700 obrotów natomiast na gazie chodzi równo .znaczy się obroty nie falują ale praca silnika jest niestabilna a z tłumika słychać takie jakby ,,pierdzenie’’ zauważyłem ze ostatnio ubywa mi płynu z chłodnicy lecz chłodnica jest sucha i nie ma śladów wycieku. Czy istnieje możliwość ze płyn przedostaje się do silnika i maga być tego takie efekty? Jeszcze jedna rzecz mnie w niej nurtuje gdy wyciągnę fajkę od świecy to samochód nie reaguje tak jakby na gazie pracował na 2 świecach ale jest to niemożliwe bo samochód nie stracił na mocy ,jazda jest w miarę płynna. Mechanicy rozkładają ręce a nawet jeden ,,fachowiec’’ powiedział mi ze jak na gazie się da jeździć to żeby jeździć na gazie. A kolejny znów chciał podkładać płytki pod zawory, jak w hondach sa albo hydrauliczne albo samemu poprzez szczelinomierz i zwykły kluczyk 10 można ustawić. Także widzicie jestem w kropce :cry: Czekam na jakieś pomysły myślę ze pomozecie :cry:
  • #2
    DAREK4444
    Level 19  
    A kable do świec zmieniałeś? Może też to byc prolblem z automatycznym ssaniem?
  • #3
    milejow
    Level 43  
    Jak ty tam wymieniłeś krokowy, którego tam nie ma to nie jesteś w kropce tylko w czarnej d....e:D
  • #4
    mario997
    Level 9  
    jak nie ma silniczka krokowego? on chyba inaczej sie tez nazywa czujnik bniegu jałowego czy jakos tak ja zadnym fachowcem nie jestem z góry przepraszam jak cos źle napisze. to moze byc tez wina kabli?
  • #5
    esprimo
    Level 13  
    układ chłodzenia nie jest zapowietrzony ?
    ten motor jest bardzo wrażliwy na nie odpowietrzony układ chłodzenia
  • #6
    mario997
    Level 9  
    a jak to mozna sprawdzic? da sie to w jakis prosty sposób odpowierzyc?
  • #8
    mario997
    Level 9  
    zapowietrzony układ chłodzenia moze byc przyczyna ubywania płynu i falowana obrotów?

    Dodano po 3 [minuty]:

    moze sie myle ale mysle ze skutkiem zapowietrzenia była by wysoka temperatura silnika a u mnie temperatura jest na stałym poziomie
  • #9
    esprimo
    Level 13  
    falowania napewno, a co ci szkodzi sprawdzić: zapal dogrzej motor i poluzuj odpowietrznik obserwując poziom płynu chłodniczego
  • #10
    mario997
    Level 9  
    masz racje tego nie próbowałem moze tobyc i to jutro sprawdze choc po tylu próbach juz nie wiem co robic:( jutro z rana sprawdze i napisze. a ubywanie płynu tez moze byc od tego? bo podejrzewam ze plyn moze sie przedostawac do silnika:/
  • #11
    esprimo
    Level 13  
    jak pójdzie w silnik to kolor oleju zmieni się w kakao,jak pójdzie w wydech kolor spalin będzie biały, ewentualna nieszczelność w układzie chłodzenia ubytek płynu może powodować zapowietrzanie się układu
  • #12
    mario997
    Level 9  
    kiedys własnie jechałem do kolegi nie tak daleko wsumie 15 km ina takim odcinku bardzo szybko mi złapal temperatury i chłodnica nie zdarzyła zbjiac temperatury to ogrzewanie na fula i dojechałem do niegocto było jakies 2 km moze mniej i jak sie wystudził to sie okazało ze było bardzo mało płynu dolałem na pełno i jakis czas było dobrze znaczy sie nie zwracałem uwagi na obroty boojciec wczesniej jezdził i on sobie ustawił tak w granicach 1800 obrotów zeby mu na gazie nie gasła a jak sie później okazało parownik był do wymiany i pom wymianie przeciez nie chciało sie zmniejszyc obrotów, jak ja zaczałem jezdzic to postanowiłem zmniejszyc obroty na własciwe i wtedy ku mojemu zdumieniu obroty zaczeły falowac, a co do koloru spalin to w gazie sa one białe a na benzynie to powiem szczerze nie przyglądałem sie bo ciezko to okreslic przy tym falowanu ale chyba raczej sa normalnego
  • #13
    esprimo
    Level 13  
    samo uzupełnienie płynu w hondzie nie wystarcza bez odpowietrzenia jak będziesz odpowietrzał to dopiero zobaczysz ile układ płynu jeszcze zaciągnie (płyn uzupełniasz na otwartym odpowietrzniku oraz pracującym silniku)
  • #14
    mario997
    Level 9  
    powiem szczerze ze nie wiedziałem ze tak to sie robi, byłem pewien ze doleje płynu i bedzie ok ale jak to mowia ,, człowiek uczy sie całe zycie a i tak umiera głupi'':D jak bede sie zabierał do odpowietrzania i uzupełniania płynu to najpierw rozgrzac silnik i jak osiagnie własciwa temperature dopiero odpowietzrc? jestem troche laikiem w tych sprawach i nie chciałbym czegos źle zrobic
  • #15
    esprimo
    Level 13  
    taaaaaa, tylko nie zagrzej motoru do maxa po możesz ulec poparzeniu skoro ,,jestem troche laikiem w tych sprawach''
  • #16
    mario997
    Level 9  
    nie no az takim laikiem to nie jestem:D a wiesz moze cos na temat tej nierównej pracy? co pisałem na poczatku tez moze byc wina zapowietrzonego układu?
  • #17
    esprimo
    Level 13  
    sorki nie doczytałem twojego postu do końca, a co z przepływomierzem powietrza
  • #18
    mario997
    Level 9  
    w hondach chyba nie ma przepływomierza a przynajmniej w moim modelu

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeszcze zauwazyłem ze po zatkaniu wlotu powietrza na benzynie samochów w ogóle nie reaguje powinien sie zdławić i zgasnąć a tu nic jak chdził tak chodzi na gazie natomiast po zatkaniu wlotu gasnie. mozliwe ze dostaje jakiegos ,,lewego,, powietrza iod tego tak sie dzieje??
  • #19
    esprimo
    Level 13  
    no ba ten motor nie ma przepływki a gdzie zatkałeś ten dolot powietrza
  • #20
    mario997
    Level 9  
    zaraz przy filtrze powietrza co jest wlot
  • #21
    tengu
    Level 21  
    Obawiam się, że to może być problem z uszczelką pod głowicą... Gaz to sekwencja?
  • #22
    mario997
    Level 9  
    gaz zwykły bez sekwencji zmienia sie na gaz powyzej 2000 obrotów a co do odpowietrzania to szukałem tego odpowietrznika i powinien byc w tym miejscu( na obrazku) chyba ze w moim modelu jest gdzie indziej badz w ogole go nie ma

    Dodano po 45 [sekundy]:

    honda civic - falujace obroty, niestabilna praca silnika
  • #23
    tengu
    Level 21  
    Sprawdź czy przypadkiem w parowniku coś nie walnęło i wody nie wali do ssania. W takim wypadku cuda mogą się dziać. Poza tym nie we wszystkich modelach był ten zaworek do odpowietrzania. Rozumiem, że nie kapie z chłodnicy? Zobacz pod chłodnicą, czy nie jest ubity korek spustowy.
  • #24
    mario997
    Level 9  
    jak to sprawdzic? parownik wyglada w porządku. a korek sprawdzałem i jest ok i na chłodnicy tez nie ma wycieków:/
  • #25
    tengu
    Level 21  
    Zdejmij wąż dolotowy od strony przepustnicy i zobacz czy nie ma tam śladów wody. Ostatecznie wąż od strony mieszalnika gazu. Podobny problem miałem ostatnio u szwagra w cieniasie...
  • #26
    mario997
    Level 9  
    to chyba jest dobrze wczoraj jak razbierałem przepustnice musiałem wyciągnac ten waz i nie widziałem śladów wody, w sumie to za bardzo nie zwracałem na to uwagi ale wydaje mi sie ze nic takiego nie było dla pewnosci sprawdze jeszce raz
  • #27
    wilczek91
    Level 2  
    Witam, mam podobny problem, pomogły te zabiegi ?

    Dodano po 1 [godziny] 40 [minuty]:

    Witam ponownie. Problem chyba rozwiązany. Zacznijmy od opisu
    Honda Civic Vgen EG3 D15B2 rocznik 1992 benzyna
    Problemem były falujące obroty, oraz podczas jazdy np. na obrotach 1500 na 2 biegu, po dodaniu gazu autko lekko przyspieszało po czym szarpło i dopiero szło jak należy. Patrząc na obroty z tego 1500 rosło tak na 2000 po czym znacznie spadało, nieraz niżej niż 1000 i dopiero jak wyżej pisałem szło. Nieraz też przy dolatywaniu do skrzyżowaniu potrafiło zgasnąć.

    Rozwiązaniem było tak jak polecał kolega, a mianowicie odpowietrzenie układu chłodzenia. Silnik ustabilizował prace (obroty nie falują). Niestety nie do końca ustąpiło przydławienie podczas jazdy, jest dużo mniejsze, lecz jeszcze występuje i tu mam pytanie, czy silniczek krokowy może być tego przyczyną? Ponieważ gdy silnik pracował tak na 850obrotach z odpowietrznika wypływała tylko ciecz chłodząca lecz podczas dodania gazu potrafił jeszcze pluć powietrzem przez odpowietrznik. Ważną rzeczą jest fakt, że wcześniej już czyściłem silniczek krokowy i może słabo skręciłem i łapie lewe powietrze i stąd się bierze powietrze przy dodaniu gazu, czy poprostu za słabo odpowietrzyłem? Nie jestem właśnie pewien czy krokowy łapiąc lewe powietrze wypychał by mi je odpowietrznikiem.
    Przepraszam za interpunkcję i potoczne słownictwo oraz obszerny komentarz. I dzięki za pomoc, pomimo że nie ja założyłem temat;p
  • #28
    bigszu2
    Level 10  
    wilczek91 , no właśnie u mnie jest trochę inna zabawa, układ chłodzący mam odpowietrzony, a w mojej HR-V zamiast silnika krokowego mam zawór powietrza biegu jałowego elektromagnes z zaworem dawkującym powietrze przez obejście przepustnicy. Fajnie, że rozwiązałeś swój problem dzięki temu tematowi.. A co do przydławienia proponuję umyć i dokładnie wyczyścić krokowca - koniecznie przy odłączonym aku.