Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

grzanie silnika renault megane

ronaldo2 29 Gru 2010 18:29 4546 17
  • #1 29 Gru 2010 18:29
    ronaldo2
    Poziom 8  

    Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu. Mechanik rozkłada ręce twierdzi że nie ma pomysłu co to może być. Wykluczone za pomocą miernika uszkodzenie głowicy. Nie ma znaczenia czy stoję lub jadę w obu przypadkach temperatura silnika spada przy niskich obrotach silnika do ok 60 stopni. Może ktoś miał podobny problem.

    0 17
  • #3 29 Gru 2010 19:26
    esprimo
    Poziom 13  

    od przysłaniania chłodnic jest termostat a nie karton

    0
  • #4 29 Gru 2010 19:29
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Esprimo, masz rację ale może niech tak zrobi, na próbę i niech obserwuje co się dzieje...

    0
  • #5 29 Gru 2010 19:36
    esprimo
    Poziom 13  

    w sumie fakt jak zacznie grzać lepiej to termostat

    0
  • #6 29 Gru 2010 19:48
    gruby1
    Poziom 29  

    A jak to sprawdzałeś? Może tylko wskaźnik wariuje? Odpal auto i niech sobie pochodzi aż się zagrzeje. Zobacz przy jakiej temperaturze wg wskaźnika włączy się wentylator chłodnicy.

    1
  • #7 29 Gru 2010 20:17
    esprimo
    Poziom 13  

    sorki nie doczytałem z tym termostatem że wymieniłeś to stawia sprawę w innym świetle, a jak tam pompa wody

    0
  • #8 29 Gru 2010 20:30
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    esprimo napisał:
    sorki nie doczytałem z tym termostatem że wymieniłeś to stawia sprawę w innym świetle, a jak tam pompa wody


    Wymieniać sobie mógł, pytanie kto, jak, i na co wymieniał.

    Uszkodzona pompa to wyciek, lub brak obiegu, a brak obiegu to wysoka temperatura.

    0
  • #9 29 Gru 2010 20:53
    ronaldo2
    Poziom 8  

    Chłodnica przysłonięta- bez zmian dalej problem z temperaturą silnika naprawy w warsztacie samochodowym. Co do pompy to racja jak by nie było obiegu to powinien się nadmiernie grzać a tak to jest odwrotnie. Wąż od obiegu chłodnicy raczej zimny otwarcie termostatu ok. 80 stopni. sprawdzone w warsztacie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    wiatrak chłodnicy w ogóle się nie włącza. W ogóle dziwne te objawy wygląda tak jak by silnik się wychładzał pomijając chłodnicę bo termostat nie puszcza a temp dalej spada. Jeżeli uda mi się zagrzać silnik to powietrze cieplutkie w kabinie tamp. spada silnika grzanie bardzo słabe. Jeżeli nie włączam nawiewu wewnątrz to temp spada dużo wolniej.

    0
  • #10 29 Gru 2010 20:58
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to pozostaje grzanie na postoju tak jak Gruby1 pisze, obserwować wskazówkę oraz moment otwarcia termostatu, i moment załączenia wentylatora.

    Na upartego można stwierdzić że nagrzewnica jest na tyle wydajna że silnik nie daje rady się nagrzać, ubierz się ciepło i jedź bez nawiewu, a regulację ustaw na zimne.

    0
  • #11 29 Gru 2010 21:21
    kazkowicz
    Poziom 14  

    Jak długo nim jeździsz? Czym jeździłeś wcześniej? Diesle tak mają że słabiej się grzeją, większa sprawność...

    0
  • #12 29 Gru 2010 22:13
    ronaldo2
    Poziom 8  

    Jeżdżę nia od czterech lat do tej pory było wszystko ok. nawet na 4 biegu nawiewu trzymał temp w granicach 80 stopni. Na początku zimy nie było tych objawów. Obserwacja wskaźnika nic nie da już sprawdzałem, termostat zaczyna się otwierać przy ok 80 stopni całkowite otwarcie ok 94 st. Pytałem kolegów którzy maja ten sam silnik , nie maja takich problemów. Do tej pory wskazówka temp była na pierwszej kresce czy było 30 temp na plusie czy na minusie. Termostat zamknięty a on dalej się schładza nawet na postoju, po ok godziny pracy silnika na postoju temp w połowie między 0 a pierwszą kreską na wskaźniku. Wygląda tak jak by był problem z obiegiem wody tylko że wtedy by się bardziej grzał niż chłodził. Tak sobie myślę czy jest możliwe że będą takie objawy jeżeli jest zatkany dolny obieg wody w bloku silnika.

    1
  • #14 30 Gru 2010 08:11
    ronaldo2
    Poziom 8  

    Gdyby był zapowietrzony to raczej by sie szybciej grzał.

    0
  • #15 30 Gru 2010 20:50
    kazkowicz
    Poziom 14  

    No to moja ostatnia teoria, czy wszystkie gary pracują? Miałem kiedyś zimą problem ze świecami w benzynie, było widać wyraźną różnicę w temperaturze silnika, chociaż moc silnika spadała tylko w pewnych chwilach (na tyle, by można poczuć brak mocy).

    P.S.

    Komputer jednak pokazał wtedy brak zapłonu w jednym z cylindrów.

    0
  • #16 30 Gru 2010 20:57
    jeryy3
    Poziom 17  

    ronaldo2 napisał:
    Gdyby był zapowietrzony to raczej by sie szybciej grzał.
    U mnie w Clio po zmianie płynu w chłodnicy i przed odpowietrzeniem temperatura najpierw skoczyła w górę a po chwili spadła i tak przez cały czas odpowietrzania przez prawie godzinę pracy silnika ani razu wentylator nie zaskoczył.Warto sprawdzić szczególnie jeśli masz odpowietrznik na chłodnicy.

    0
  • #17 02 Sty 2011 11:41
    ronaldo2
    Poziom 8  

    Dzięki, w takim razie sprawdzę na komputerze czy z silnikiem wszystko ok, i jeszcze raz odpowietrzę układ.

    0
  • #18 06 Sty 2011 13:02
    ronaldo2
    Poziom 8  

    Może to się wyda nieprawdopodobne ale przyczyna tkwi w wewnętrznym obiegu powietrza. Uszkodzony mechanizm silniczka do wyłączania i włączania obiegu powietrza wew. lub zewn. Cały czas nadmiernie otwarta pokrywa dopuszczająca powietrze z zew. i nadmierne schładzanie nagrzewnicy i w konsekwencji silnika. Innej możliwości nie ma cały układ chłodzący rozebrany i sprawdzony, po mechanicznym przymknięciu klapy zdecydowana poprawa. Jeszcze tylko wymiana silniczka i powinno być już całkiem ok.

    0