Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

grzanie silnika renault megane

29 Gru 2010 18:29 4903 17
  • Poziom 9  
    Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu. Mechanik rozkłada ręce twierdzi że nie ma pomysłu co to może być. Wykluczone za pomocą miernika uszkodzenie głowicy. Nie ma znaczenia czy stoję lub jadę w obu przypadkach temperatura silnika spada przy niskich obrotach silnika do ok 60 stopni. Może ktoś miał podobny problem.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 13  
    Ja przysłoniłem chłodnice kartonem i jest ok
  • Poziom 13  
    od przysłaniania chłodnic jest termostat a nie karton
  • e-miernikie-mierniki
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Esprimo, masz rację ale może niech tak zrobi, na próbę i niech obserwuje co się dzieje...
  • Poziom 13  
    w sumie fakt jak zacznie grzać lepiej to termostat
  • Poziom 29  
    A jak to sprawdzałeś? Może tylko wskaźnik wariuje? Odpal auto i niech sobie pochodzi aż się zagrzeje. Zobacz przy jakiej temperaturze wg wskaźnika włączy się wentylator chłodnicy.
  • Poziom 13  
    sorki nie doczytałem z tym termostatem że wymieniłeś to stawia sprawę w innym świetle, a jak tam pompa wody
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    esprimo napisał:
    sorki nie doczytałem z tym termostatem że wymieniłeś to stawia sprawę w innym świetle, a jak tam pompa wody


    Wymieniać sobie mógł, pytanie kto, jak, i na co wymieniał.

    Uszkodzona pompa to wyciek, lub brak obiegu, a brak obiegu to wysoka temperatura.
  • Poziom 9  
    Chłodnica przysłonięta- bez zmian dalej problem z temperaturą silnika naprawy w warsztacie samochodowym. Co do pompy to racja jak by nie było obiegu to powinien się nadmiernie grzać a tak to jest odwrotnie. Wąż od obiegu chłodnicy raczej zimny otwarcie termostatu ok. 80 stopni. sprawdzone w warsztacie.

    Dodano po 6 [minuty]:

    wiatrak chłodnicy w ogóle się nie włącza. W ogóle dziwne te objawy wygląda tak jak by silnik się wychładzał pomijając chłodnicę bo termostat nie puszcza a temp dalej spada. Jeżeli uda mi się zagrzać silnik to powietrze cieplutkie w kabinie tamp. spada silnika grzanie bardzo słabe. Jeżeli nie włączam nawiewu wewnątrz to temp spada dużo wolniej.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    No to pozostaje grzanie na postoju tak jak Gruby1 pisze, obserwować wskazówkę oraz moment otwarcia termostatu, i moment załączenia wentylatora.

    Na upartego można stwierdzić że nagrzewnica jest na tyle wydajna że silnik nie daje rady się nagrzać, ubierz się ciepło i jedź bez nawiewu, a regulację ustaw na zimne.
  • Poziom 14  
    Jak długo nim jeździsz? Czym jeździłeś wcześniej? Diesle tak mają że słabiej się grzeją, większa sprawność...
  • Poziom 9  
    Jeżdżę nia od czterech lat do tej pory było wszystko ok. nawet na 4 biegu nawiewu trzymał temp w granicach 80 stopni. Na początku zimy nie było tych objawów. Obserwacja wskaźnika nic nie da już sprawdzałem, termostat zaczyna się otwierać przy ok 80 stopni całkowite otwarcie ok 94 st. Pytałem kolegów którzy maja ten sam silnik , nie maja takich problemów. Do tej pory wskazówka temp była na pierwszej kresce czy było 30 temp na plusie czy na minusie. Termostat zamknięty a on dalej się schładza nawet na postoju, po ok godziny pracy silnika na postoju temp w połowie między 0 a pierwszą kreską na wskaźniku. Wygląda tak jak by był problem z obiegiem wody tylko że wtedy by się bardziej grzał niż chłodził. Tak sobie myślę czy jest możliwe że będą takie objawy jeżeli jest zatkany dolny obieg wody w bloku silnika.
  • Poziom 13  
    A może układ jest zapowietrzony
  • Poziom 9  
    Gdyby był zapowietrzony to raczej by sie szybciej grzał.
  • Poziom 14  
    No to moja ostatnia teoria, czy wszystkie gary pracują? Miałem kiedyś zimą problem ze świecami w benzynie, było widać wyraźną różnicę w temperaturze silnika, chociaż moc silnika spadała tylko w pewnych chwilach (na tyle, by można poczuć brak mocy).

    P.S.

    Komputer jednak pokazał wtedy brak zapłonu w jednym z cylindrów.
  • Poziom 17  
    ronaldo2 napisał:
    Gdyby był zapowietrzony to raczej by sie szybciej grzał.
    U mnie w Clio po zmianie płynu w chłodnicy i przed odpowietrzeniem temperatura najpierw skoczyła w górę a po chwili spadła i tak przez cały czas odpowietrzania przez prawie godzinę pracy silnika ani razu wentylator nie zaskoczył.Warto sprawdzić szczególnie jeśli masz odpowietrznik na chłodnicy.
  • Poziom 9  
    Dzięki, w takim razie sprawdzę na komputerze czy z silnikiem wszystko ok, i jeszcze raz odpowietrzę układ.
  • Poziom 9  
    Może to się wyda nieprawdopodobne ale przyczyna tkwi w wewnętrznym obiegu powietrza. Uszkodzony mechanizm silniczka do wyłączania i włączania obiegu powietrza wew. lub zewn. Cały czas nadmiernie otwarta pokrywa dopuszczająca powietrze z zew. i nadmierne schładzanie nagrzewnicy i w konsekwencji silnika. Innej możliwości nie ma cały układ chłodzący rozebrany i sprawdzony, po mechanicznym przymknięciu klapy zdecydowana poprawa. Jeszcze tylko wymiana silniczka i powinno być już całkiem ok.