Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa 1.3 CDTI 2004 - problem z odpalaniem

MarekPPN 01 Lut 2012 12:39 67198 76
  • #61 01 Lut 2012 12:39
    tzok
    Moderator Samochody

    W zbiorniku jest tylko sitko na smoku pompy niskiego ciśnienia. Jedyny filtr paliwa jest pod maską zintegrowany z separatorem wody.

    Połączenia przewodów przy filtrze jak i obudowa filtra muszą być szczelne.

  • #62 01 Lut 2012 13:07
    lew26
    Poziom 11  

    Zamień przewód filtr-pompa na przezroczysty ( można zobaczyć pęcherzyki powietrza- wykluczy się powietrze w paliwie)
    Kolejną sprawą, którą możesz sam zrobić- rozrusznik
    Wyjąć rozrusznik i przeczyścić bieżnię (usunąć grafit z przerw pomiędzy płytkami miedzi)
    Przetrzeć bieżnię drobnym papierem ściernym.
    Sprawdzić stan szczotek.
    UWAGA!! Dobrze nasmarować tulejki ślizgowe.
    Sprawdzić stan bendixu

    To właśnie rozrusznik może być przyczyną

  • #63 01 Lut 2012 13:23
    conrad2
    Poziom 9  

    rozrusznik był wymieniany, w tamtym roku i to tez nic nie dało, od tego kręcenia też się trochę niszczy ale to nie to, też to obstawiałem bo byłą nawet akcja serwisowa opla z rozrusznikami do tego silnika, fabrycznie były zamontowane za słabe i opel wymieniał na swój koszt. mój też wymieniony, niestety za późno i było już po akcji, dlatego zapłaciłem.

    Ale spróbuje poszperać przy tych przewodach paliwowych z baku do filtra paliwa.
    Może to coś da. Dam znać...

    ps.
    MarekPPN też masz taki luźny ten wężyk paliwa przy wlocie do filtra paliwa??

  • #64 02 Lut 2012 07:19
    Mark'o
    Poziom 16  

    Ja u siebie w Agili podejrzewam wtryski lub pompę wysokiego.
    Mam nowy aku i przy -20 po całej nocy stania na dworze pali bez zająknięcia.
    Wystarczy, że przejadę jakiś odcinek, wyłączę auto i po 20-30 minutach jest problem z paleniem. Postoi 3-4h i pali normalnie.
    Bendix wymieniony podczas wymiany dwumasy i sprzęgła. Rozrusznik także po przeglądzie - wymienione tulejki, wyczyszczone szczotki itd.

  • #65 11 Lut 2012 09:32
    bigbith
    Poziom 13  

    stan2300 napisał:
    witam i zapytam czy wiecie jakie paliwo wlewacie do silnika na stacji ,czy jest ono napewno zimowe czy mieszanka zimowego z letnim ,bo to moze byc przyczyna problemu z zapaleniem ,wiec proponuje jesli macie przejrzec instrukcje samochodu i tam pisze ze w okresie zimy przy temp.do minus 16 wlac do zbiornika do 30% benzyny co zapobieze wytracaniu sie parafiny ,przy temperaturze ponizej minus 16 nalezy lac nafte ,no i dobry akumulator i swiece


    tak sie robiło ale w starych dizlach
    uwaga...bo zaraz ktos tak zrobi i zaczna sie kłopoty i nie pomoga tlumaczenia bo na forum tak ktos napisał

  • #66 11 Lut 2012 11:49
    lew26
    Poziom 11  

    Tak kolego wlej 30% benzyny to daleko nie zajedziesz. Pompa, wtryskiwacze tip potrzebują 100% ON

  • #67 12 Lut 2012 23:31
    Katowiczanin1964
    Poziom 2  

    Witam wszystkich. I ja też mam ten sam problem Opel Astra 1.3 cdti , po dłuższym postoju na wiekszym mrozie nie chce zapalic.Jak jest cieply to pali.Jak go zakrece to czasem nim tak telepie ,ale nie chce zaskoczyc.Na wiekszych mrozach ostatnio sie nie udaje.Kreci ,kreci i czasem tak przerywa ,za ktoryms tam razem jak juz sie troche podgrzeje to zaskoczy.aklmulator ma z poltora roku.Niewiem od czego zaczac.A widze ze masa ludzi ma to samo.Jakies wadliwe te silniki.

  • #68 12 Lut 2012 23:51
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak napięcie za bardzo spada przy kręceniu (w FIATach zaświeca się wtedy kontrolka przegrzania silnika i awarii SRS + gong i stosowne do w/w komunikaty na LCD) i za wolno kręci to nie zapali.

  • #69 13 Lut 2012 13:09
    Katowiczanin1964
    Poziom 2  

    Nie wiem sam.Wydaje mi sie ze moze to byc ten rozrusznik,bo gorzej mi lapal przy wiekszej wilgotnosci powietrza np mgla a pozniej przymrozek.Niewiem.Teraz jak zrobi sie cieplej to problem znow sam zniknie.Tak wiele osob to ma ze mozna by wspolnie ustalic przyczyne.Objawy wszyscy mamy takie same.Czy ktos z was juz znalazl konkretna przyczyne?

  • #70 22 Mar 2012 11:36
    conrad2
    Poziom 9  

    masz racje ciepło się zrobiło, problemu nie ma, rozrusznik nic nie da już to przerabiałem, ostatnio rozmawiałem z jeszcze z jednym mechanikiem, on twierdzi że montuje w oplach dodatkowy czujnik, ma on za zadanie oszukać kompa tak że dłużej grzeje świece, nie wiem na ile to coś daje, bo ja czasami na mrozie grzałem po 2- 3 razy i nic.
    Nie mam teraz czasu ale przed zimą postaram się wyczyścić zbiornik paliwa, i całość po drodze do filtra, może po drodze lub w baku jest jakiś dodatkowy filtr który mógł się zatkać i wężyk się zapowietrza...???
    Serwis opla chciał rozbierać silnik, cena za samą robociznę i poskładanie 5000 zl plus za to co jest uszkodzone. Za taka kasę to można eksperymentować ale ja tego nie będę sponsorował.

    mnie lepiej pali jak wcisnę gaz w podłogę... nie wiem może dostaje więcej paliwa w taki sposób...??

  • #71 29 Mar 2012 19:15
    and_gor1
    Poziom 8  

    Robert SI napisał:
    częsta przyczyna są wężyki przelewowe wtrysków ,wymiana ich na nowe zazwyczaj pomaga,Pozdrawiam


    A w moim po wielu kombinacjach mechaników, okazało się, że padł wtrysk, został mi dobry (sprawdzony na własnym aucie) używany regulator ciśnienia szyny CR 0281002584 bo kupiłem nowy (po diagnozie speca) i teraz leży i czeka na lepsze czasy a wtrysk kupiłem używany i wymieniłem na szrocie bo to żadne "cuda". A co do dolewania benzyny do paliwa to nie radzę więcej jak 5% (tyle i ani kropli więcej) na bak ponieważ cały układ paliwowy jest smarowany z ON a jak będzie mało "tłustego" to się wtryski, pompa itd zatrą i będzie duże kuku. Pozdrawiam wszystkich

  • #72 13 Kwi 2014 18:23
    Lukiss
    Poziom 10  

    Odgrzewam starego kotleta ale trudno, piszę bo w wypowiedzi wyżej pierwszy raz spotkałem się że na problemy z odpalaniem w 1,3 cdti ktoś wymienił regulator ciśnienia CR. Nie wiem czy to komuś pomogło czy nie ale ja wymieniłem 2 szt i za każdym razem skutecznie pomaga na 3-4dni a później znów to samo. Rozpisałem się trochę na ten temat w innym poście więc nie chce się powtarzać ale problem mam dalej nie rozwiązany. Czy ktoś może miał podobny problem z tym regulatorem ciśnienia i go rozwiązał?

  • #73 08 Sie 2015 20:40
    Tomasz_72
    Poziom 10  

    witam. Moja matka miała podobny problem. Podczas kręcenia rozrusznikiem, auto czasami zapalało normalnie, czasami silnikiem rzucało jakby chciał otrzepać śnieg z nadwozia. Zimny ustany zapalał lepiej. Problem podobno pojawia się gdy równocześnie wtryski marnie działają i rozrusznik marnie kręci. co ciekawe sama naprawa rozrusznika nie wystarczy. Pomaga natomiast wymiana na najsilniejszy model rozrusznika który pasuje do tego silnika. Ja po odwiedzeniu wielu warsztatów, wymieniłem rozrusznik i.... auto zapala za każdym razem!
    Co ciekawe, nagrywałem telefonem dzwięk zapalania, aby stwierdzić, obliczyć ile obrotów wykonuje rozrusznik podczas zapalania silnikiem. wyszło mi że około 160. natomiast ten nowy rozrusznik wykonuje dużo więcej obrotów! Nie mierzyłem ile, bo auto jeździ. tak więc jeśli ktoś dalej szuka pomocy, to ja proszę oto abyście nagrali dzwięk zapalania, tak aby było dobrze słychać to... łe łe łe łe i dali mi posłuchać. porównam z tym co było jak nie zapalał i z tym co jest jak zapala
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • #74 16 Sty 2016 17:48
    zdzichupetardazdr
    Poziom 5  

    Witam kolegów,posiadam agilę 1.3 cdti z 2004 ,zakupiłem ja w lipcu 2015 ,widzę panowie że dręczy was problem z odpalaniem przy niższych temperaturach,też miałem jak przyszła lekka zima to wystąpił problem z odpalaniem ,krótko grzały świece i miał niskie obroty na zimnym silniku że mało nie wyrwało silnik z ramy,problem rozwiązał się jak wymieniłem czujnik temperatury płynu chłodniczego,silnik zaczął pracować jak po tiuningu, na zimnym wyższe obroty a w miarę pracy ładnie obroty schodziły do normalnych na 900.I przy wyższych mrozach grzanie poprawiło się do 10-15 sekund zależy od temp. Grzeję na dwa razy i pali od strzała,pozdrawiam Andrzej. :| :| :|

  • #75 16 Sty 2016 18:22
    tzok
    Moderator Samochody

    zdzichupetardazdr napisał:
    Grzeję na dwa razy i pali od strzała
    Nie ma sensu tak robić, można ew. poczekać 5-10s od zgaśnięcia kontrolki do próby rozruchu, moment zgaśnięcia kontrolki świec sygnalizuje jedynie optymalny moment do rozruchu, świece grzeją nadal i grzeją jeszcze przez jakiś czas nawet po uruchomieniu silnika.

  • #76 21 Sty 2016 09:44
    MarekPPN
    Poziom 35  

    Wymieniałem czujnik temperatury płynu chłodniczego - nic to nie dało.

  • #77 05 Sty 2018 21:20
    bombellwr02
    Poziom 2  

    Witam mam pytanie czy wyciągając bezpiecznik 1 lub 2 lub 3 za załączonym silniku może się coś uszkodzić ? bo niestety wyciągałem po kolei bezp.na odpalonym i zgasł a teraz nie chce zapalić, czy mogłem coś uszkodzić ?

    Dodano po 38 [minuty]:

    Witam mam pytanie czy wyciągając bezpiecznik 1 lub 2 lub 3 za załączonym silniku może się coś uszkodzić ? bo niestety wyciągałem po kolei bezp.na odpalonym i zgasł a teraz nie chce zapalić, czy mogłem coś uszkodzić ?