Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra b 1.8 strzał w kolektor i auto nie pali

29 Gru 2010 22:28 8526 34
  • Poziom 9  
    Witam.
    Tak jak w temacie ,kilka dni temu wyprowadziłem auto z garażu pochodziło chwilę na gazie (2-gen) nagle potężny strzał, auto zgasło, po odpaleniu tylko strzały w kolektor, jak się okazało rozwalony w "strzępy" kolektor dolotowy. Kolektor wymieniłem, jednak auto dalej nie pali. Sczytałem więc błędy z kompa, o to co wyrzucił: 0120-czujnik położenia przepustnicy, 0505-usterka w obwodzie regulacji biegu jałowego, 0110- czujnik temperatury powietrza zasysanego, 0100- nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0135- uszkodzenie w obwodzie grzania sondy. Pomyślałem ok sensory padły od strzału, powymieniałem wszystkie i dalej to samo, auto nie pali tzn: łapie,łapie i nie może załapać. Poza tym wyrzuca identyczne błędy. Rozrząd sprawdziłem, nie przeskoczył , wężyki podciśnienia na miejscu. Czy może to być wina ecu?
    Proszę o pomoc.

    vectra b 1.8 16v ecotec 96r x18xe

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    Z odłączaniem przepływki też próbowałem i nic.
  • Poziom 14  
    Kolego miałem na warsztacie identyczny przypadek z identycznym silnikiem. Przyczyną strzału okazało sie uszkodzenie uszczelki pod głowicą. Sprawdz cisnienie na poszczególnych tłokach i bedziesz wszystko wiedział. Nie sądzę żeby winny by komp.
  • Poziom 9  
    Ok. Postaram się dziś to sprawdzić. Ale czy to miało by wpływ na czujniki?
    Na przykład przepustnicy. Pójdę zaraz sprawdzę jeszcze wiązkę przewodów, czy wszystkie całe.
  • Poziom 15  
    Kolego bitels01 czy to znaczy że wymieniłeś przepustnice,krokowca i przepływomierz?.
  • Poziom 9  
    Komputer zasugerował awarię czujników, więc wymieniłem sondę ,przepływomierz, potencjometr przepustnicy, i czujnik powietrza zasysanego. Nie szukałem dalej,bo nie miałem takich podstaw. Ale w dalszym ciągu ecu pokazuje te same błędy, nawet po wyjęciu akumulatora i 20-krotnym przekręcaniu zapłonu. Po południu zmierzę ciśnienie w cylindrach, może coś się wyjaśni
  • Poziom 15  
    Przyjrzałeś się dokładnie przepustnicy,czy jej nie przycina po strzale?
  • Poziom 9  
    Przepustnica ok, przewody też nigdzie nie po przecinane, prawdopodobnie to uszczelka pod głowicą, bo zauważyłem świeży olej z jednej strony silnika, ale potwierdzę to dopiero po południu, badając sprężanie. Zastanawiają mnie tylko te błędy. Możliwe ,że to przez uszczelkę idą złe odczyty?
  • Poziom 15  
    może zła sugestia ... ale jak wygląda olej na bagnecie ?może jakieś symptomy owej uszczelki ? czy auto nie załapuje nawet na chwilę ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeszcze jedno podobne objawy widziałem gdy koledze pszeskoczył pasek rozrządu teoretycznie małoprawdopodobnie brzmi aletakie błdy były i działo się to zimą przy minus 30 stopniowym mroziku
  • Poziom 9  
    Auto łapie, ale nie może załapać, a rozrząd patrzyłem wszystko na znakach.
  • Poziom 15  
    a ta uszczelka sprawdzona ?
  • Poziom 14  
    Uszczelka uszkodzona jest prawdopodobnie pomiedzy tłokami.I może to mieć wpływ na czujniki.
    Moderowany przez robokop:

    Tak, a szczególnie IAT i obwód grzania sondy. Jesteś pewien że znasz się na mechanice?

  • Poziom 9  
    Idź do dobrego serwisu sam nic nie skminisz trzeba dobrego fachowca gdybym to widział na żywo w tedy mógłbym ci pomóc ale jeśli po wymianie sąd itp dalej są te błędy zrób tak może pomoże 20x Przekręcaj stacyjkę do póki się nie zrestartuje komputer. Jeśli to nic nie pomoże spróbuj go odpalić psikając Plak do dopływu powietrza inaczej ci nie pomogę bo nie do końca sczytałeś błędy. Jeśli jednak nic nie zmieni to nie wiem w końcu ma starszy silnik bo to wersja przed liftingiem.
  • Poziom 9  
    Kolego infoodboga, podejrzewam, że gdybym poszedł do dobrego serwisu, a znając ich zapędy (bo miałem odczynienia z serwisem opla) zaczęli by wymieniać wszystko po kolei i w konsekwencji koszt naprawy przewyższyłby koszt samochodu :-) A gdybyś nie zauważył, to pisałem, że próbowałem ze stacyjką, nawet akumulator wyjmowałem na kilka godzin i cały czas to samo. I co rozumiesz pod pojęciem nie wszystkie błędy sczytałeś? 0120,0505,0110,0100,0135 i powtarzał 0120,0505..... to jak nie wszystkie? I co mi da ten plack? może lepiej samostartu od esa? :-))) Wtedy też powinien na chwilę załapać
  • Poziom 9  
    hmm wygląda mi to nie na błędy czujników(Sąd) tylko na problem poważniejszy. A jakie te podzespoły wymieniałeś i jakiej firmy kupiłeś ?
  • Poziom 9  
    Oplowskie używki, ale od kumpla , z jeżdżącego do niedawna auta.
  • Poziom 9  
    Aha co jeszcze można sprawdzić hmm a sprawdzałeś uszczelkę pod głowicą czy jej nie wydmuchało ? Sprawdź rozrząd czy nie urwał się pasek i czegoś nie połamał. A kręci w ogóle ? może pompa paliwa pod siedzeniem ? sprawdzałeś ? nie bierze benzyny a błędy mogą być wywołane różnie przez każdy element

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sprawdź świece to typowe. A kompresji nie masz jak sprawdzić ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przeczyść przepustnicę nie wiem co mogę ci jeszcze doradzić :P jedź do serwisu mówię ci nie policzą ci jak za woły chyba że przyjedziesz do Przemyśla mam znajomego który pracował w oplu więc zrobił by ci to
    Moderowany przez robokop:

    A może to, a może to, a może jeszcze tamto? A coś konkretnie? Bo ani rozrząd, ani uszczelka pod głowicą nie powodują takich błędów .

  • Poziom 14  
    Kolego robokop napisałem wyżej, że miałem identyczny przypadek na warsztacie!!!!! I po wymianie uszczelki wszystko śmigało ładnie. Napisałem również, że może to mieć wpływ na czujniki,nie pisałem na które!!! Sonda w oplu to standart, szczególnie z gazem. Może nie mieć nic wspólnego z tą usterką. A Ty zamiast krytykować wszystkich może sam powiedz jaka jest przyczyna??? Skoro Ty sie tak bardzo znasz to jaki problem... I do twojej wiadomości mechaniką zajmuję sie od 8 lat z czego 3 lata w serwisie nissana. Może nie mam tak "wielkiego zakresu wiedzy" jak TY, ale coś tam jednak potrafie...
  • Moderator Samochody
    blamuss napisał:
    Napisałem również, że może to mieć wpływ na czujniki,nie pisałem na które!!!
    To napisz proszę awarią których czujników w aucie objawia się uszkodzona uszczelka pod głowicą ?
    Cytat:
    Sonda w oplu to standart, szczególnie z gazem.
    Tak, szczególnie w postaci błędu obwodu zasilania grzałki związanego z uszkodzeniem uszczelki pod głowicą ?
    Cytat:
    A Ty zamiast krytykować wszystkich może sam powiedz jaka jest przyczyna???
    Tak, oczywiście, jak autor posprawdza podstawowe rzeczy i będzie wiadomo czego brakuje.Tak samo z błędami - z tych cyferek niewiele wynika, równie dobrze to czujniki mogą być pozbawione zasilania.
    Cytat:
    I do twojej wiadomości mechaniką zajmuję sie od 8 lat z czego 3 lata w serwisie nissana. Może nie mam tak "wielkiego zakresu wiedzy" jak TY, ale coś tam jednak potrafie...
    Właśnie dałeś popis swojej wiedzy - auto zapaliło, zgasło i w przeciągu chwili wydmuchnęło uszczelkę spod głowicy - naprawdę, rozkoszne.
    Reasumując - błędy sczytane nie wiadomo jak, nie wiadomo jaki jest ich status - co komu z takiej diagnostyki?
  • Poziom 14  
    Auto naprawiałem ponad rok temu i nie pamiętam jakie były błedy, w każdym razie było ich bardzo dużo. A uszczelke pod głowicą w aucie w które miałem, wywaliło na wolnych obrotach na skrzyżowaniu, podczas czekania na zielony sygnał... skąd to wiem??? Bo było to auto mojego brata a ja byłem w środku. Nagle strzeliło i to był już koniec. Po zdięciu głowicy okazało się że w uszczelce wypaliło otwór na 5mm pomiedzy tłokami. Reasumując- to, że Ty nie spotkałeś się w swojej karierze z czymś takim, nie oznacza ,że to nie może wystąpić. Ale zgodze się z Tobą co do błedów.Ani Ty nie wiesz jaki jest status, ani ja ,więc nie krytykuj mnie tak odrazu.
  • Moderator Samochody
    bitels01 napisał:
    kilka dni temu wyprowadziłem auto z garażu pochodziło chwilę na gazie (2-gen) nagle potężny strzał,.

    blamuss napisał:
    A uszczelke pod głowicą w aucie w które miałem, wywaliło na wolnych obrotach na skrzyżowaniu, podczas czekania na zielony sygnał...

    Widzisz różnicę pomiędzy tymi cytatami? Podpowiem - chodzi o temperaturę silnika. I statystycznie, to uszczelka ulega uszkodzeniu albo po przegrzaniu silnika, albo po ostrym "przepałowanu".
  • Poziom 14  
    I tu sie mylisz, auto wyjechało z pod bloku i zrobiło około 1km.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Zresztą nieważne. To forum nie jest po to żeby sie chwalić, tylko żeby pomagać innym.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Miałem taki przypadek to opisałem. Nie wierzysz, Twoja sprawa.
  • Poziom 9  
    Kody czytałem domowym sposobem , czyli zworka w złącze i migał chekiem po kolei. W pierwszym poście objaśniłem zgrubsza co oznaczają kody.Do warsztatu mam 30km, a auto nie pali, musiałbym ciągnąć ,żeby potwierdzić,a narazie nie mam czym. Zmierzyłem też ciśnienie w cylindrach, o to wyniki:
    14 bar
    13.5 bar
    12.5 bar
    15 bar
    Czyli chyba to jednak nie uszczelka?
    A może czujnik Halla, albo wału? Ale tych błędów nie wyrzuca,i w takim razie skąd te pozostałe błędy?
  • Poziom 9  
    Dodam jeszcze ,że iskra jest ładna niebieska, a podczas sprawdzania ciśnienia czuć było paliwo, czyli tak jakby paliwo podawał, pompę też słychać po przekręceniu stacyjki.
  • Poziom 9  
    Raczej tak , jeszcze dziś posprawdzam te wtryski.
    Kolego infoodboga 4 posty wyżej masz ciśnienie. Gaz 2gen, ale narazie gaz odłączony.
  • Poziom 14  
    Mogłeś pozamieniać wtyczki jak miałeś wszystko rozebrane.. Właśnie o ile się nie mylę to od sondy i od przepustnicy pasują zamiennie. Chociaż długości kabli się różnią, ale warto sprawdzić. Widziałem już taki myk kiedyś w oplu w 2.0 16V. I tutaj przyznam rację robokopowi, że dokładna diagnoza komp. by się przydała.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    blamuss napisał:
    forum nie jest po to żeby sie chwalić, tylko żeby pomagać innym.

    Nieprawda.
    A temat i odpowiedzi w nim zasługują na jakąś nagrodę grudnia albo coś podobne
    Ps. Robert myślałem że temat z iskrą w B3 też się tak ładnie rozwinie ale tam chłopakowi szybko poszło - ale byli na dobrej drodze do absurdów.
  • Poziom 9  
    Mylisz się blamuss w tym modelu przynajmniej są całkiem inne i nie da rady ich pomylić sonda 4 przewody, przepustnica 3 , poza tym do potencjometru przepustnicy dołączony jest dodatkowy przewód od gazu, także nie sposób pozamieniać.
  • Poziom 14  
    Może się pomyliłem. Sory dawno to już było