Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rejestrator temperatury [ATtiny2313][C]

pibza 29 Gru 2010 23:59 3499 15
  • #1 29 Gru 2010 23:59
    pibza
    Poziom 9  

Witam wszystkich Forumowiczów!
    Jestem uczniem 3 klasy technikum i już od pół roku zacząłem interesować się programowaniem uK. Pisałem w C bo to dla mnie prosty język. Ostatnio zadałem sobie problem (no dobra chcę zaszpanować przed kumplami :P). Chcę zrobić dobory rejestrator temperatury w pokoju. Wybrałem sobie uK ATtiny 2313, układ DS1820 (czujka temperatury) i pamięć eeprom 24c04 do przechowywania wyników. Zakres temperatury miał być od 15 do 50C z krokiem 0,1C. I gdy zabrałem się za pisanie programu natrafiłem na kilka problemów  Linia 1-wire jest chyba dobrze napisana, tylko wydaje mi się że coś nie hula zapis do pamięci. I kompletnie nie umiem poradzić sobie z przesłaniem tych danych do kompa.. Opis układu: Po wciśnięciu przycisku S1 rejestrator ma zacząć działać. Przerwanie (zbocze z układu NE555) budzi go z trybu idle (obniżony pobór mocy) i następuje obsługa linii 1-wire. Nie wiem czy dobrze zrealizowałem warunek końca (czyli ma zliczyć do 1440 (tyle pomiarów) i potem się wyłączy.. Po włączeniu przycisku S2 ma się dokonać przesłanie danych do komputera i tu już kompletnie nie wiem jak to zrobić… Może inny algorytm? Bardzo proszę o pomoc i wszelką poradę!!

Oto mój listning programu:

Code:

#include <avr\io.h>
    #include <stdio.h>
    #include <inttypes.h>
    #include <avr\delay.h>
    #include <avr\interrupt.h>
    #include <avr\sleep.h>
    #include <avr/eeprom.h>

#define DQ 9

#define SET_DQ DDRD &= ~_BV(DQ)
    #define CLR_DQ DDRD |= _BV(DQ)
    #define IN_DQ PIND & _BV(DQ)

int i = 1; // zmienna sterujaca zapisaem do pamięci

char msb, lsb, temp;

float d1, d2;

// procedura opóźniająca o (5+5*t)* 0,25 us dla 4MHz kwarcu
    void delay(unsigned char t)
    {
       do
       {