Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 14.hdi economy mode active

teletechnika 30 Gru 2010 09:46 19408 23
  • #1 30 Gru 2010 09:46
    teletechnika
    Poziom 11  

    Witam.
    Posiadam samochód Peugeot 307 1.4hdi 2003 rok produkcji w którym ostatnio wymieniłem rozrusznik. Dwa dni po tej wymianie na desce rozdzielczej zapalił się napis "stop", a na środkowym wyświetlaczu napis "economy mode active".
    Samochodu nie dało się uruchomić, oraz nie było możliwości połączenia się z komputerem przez złącze obd2. Zacząłem szukać przyczyny i znalazłem w skrzynce w komorze silnika, dwa przepalone bezpieczniki, nr 8 od dmuchawy i nr 7 od urządzenia mycia reflektorów. Po ich wymianie samochód zaczął reagować i po chwili normalnie zapalił, lecz zgasł po jakiś 10 minutach i znowu to samo. Świecą obydwa napisy i przepalone są te same bezpieczniki. Po przeskanowaniu programem Scantool.net znalazłem dwa błędy: P0402 - wykryte za duże natężenie przepływu spalin, P1351 do którego nie mam opisu. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

    2 23
  • #2 30 Gru 2010 10:17
    autoel
    Poziom 25  

    "P1351 IDM obwodu wejściowego Awaria / Cewka zapłonowa kontroli obwodu wysokiego napięcia"
    Tłumaczone translatorem ale daje pojęcie o problemie.

    0
  • Pomocny post
    #3 30 Gru 2010 17:58
    colin555
    Poziom 27  

    jakie pojęcie daje ten tłumaczony bład? bzdurne
    w google wystukałeś i tutaj wklejasz pierdoły których sie czytać nie da

    ---------------------------------------

    najpierw usun zwarcie na instalacji od tych bezpieczników

    a opis błędu to
    " Układ przekaźnika podgrzewania : Przekaznik zasilany i swiece nigdy nie zasilane "

    amen

    3
  • #4 31 Gru 2010 11:36
    teletechnika
    Poziom 11  

    Dzięki za zainteresowanie moim problemem. Dzisiaj sobie odpuszczę, ale w poniedziałek zanurkuję w instalacji i będę kontynuował temat. Pozdrawiam , nie pijcie za dużo. szczęśliwego NR.

    0
  • #5 04 Sty 2011 20:42
    teletechnika
    Poziom 11  

    Witam.
    Dzisiaj ponowiłem walkę z P307. W skrzynce BSM (w komorze silnika) na bezpiecznikach 1, 2, 15, pojawia się napięcie tylko 1,7 V. Są to bezpieczniki odpowiedzialne za: pompę paliwa, czujnik temp. oleju, czujnik poziomu oleju,klimatyzację,układ wtrysku, światła cofania i wycieraczki. Podczas rozruchu słychać co mniej więcej sekundę, dźwięk przypominający trzask iskry na świecy. W obecnym trybie nie działa nic poza oświetleniem środka, kontrolek na tablicy oraz świateł pozycyjnych.

    0
  • #6 04 Sty 2011 21:57
    bartek_j
    Poziom 35  

    Do BSMa dochodzi gruby kabel od aku moze tam masz problem
    Albo BSM uwalony, tez mozliwe... Ale raczej malo prawdopodbne ;)
    Posprawdzaj jeszcze raz grube plusy i masy, obstawiam ze tutaj problem

    0
  • #7 04 Sty 2011 23:47
    sibek
    Poziom 10  

    Witam

    Podłączam się pod temat gdyż również mam problem z odpaleniem auta. Po wymianie akumulatora nie mogę uruchomić 307 1,4 8v, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa a kontrolka z kluczykiem obok przycisku świateł awaryjnych mruga jak opętana (prawdopodobnie problem z immo, czy jest możliwość że rozkodował się kluczyk?), na dodatek centralny zamek przestał działać i nie ma możliwości zamknięcia wszystkich drzwi (czy jest możliwość ich zamknięcia w inny sposób, jakiś tryb awaryjnego zamykania?). Proszę o wskazówki. Dzięki ,
    Pozdrawiam
    Paweł

    -1
  • #8 05 Sty 2011 08:04
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 05 Sty 2011 14:15
    bartek_j
    Poziom 35  

    Czesc georgesgr,
    a możesz przybliżyć coś z ta procedurą, googlam już chwilę i nic nie znalazłem... Do tej pory robiłem normalnie ;)

    0
  • #10 05 Sty 2011 15:54
    Andiv
    Poziom 32  

    Nie iskrzyć klemami, streszczać się, a najlepiej podpiąć bufor :) Ale przy francji to i tak nie gwarantuje, że po wymianie wszystko wstanie jak trzeba.

    0
  • #11 05 Sty 2011 19:58
    golax
    Poziom 15  

    Po wyłączeniu zapłon trzeba odczekać aż zgaśnie wyświetlacz na zestawie wskaźników i dopiero odpiąć klemę akumulatora (zapisywanie ustawień w kalkulatorach auta).Niestety w momencie gdy akumulator się rozładuje to czasami moduł bsi traci pewne dane (kod imo, numer nadwozia i wszystkie konfiguracje )do uratowania tylko przy użyciu PPS .

    1
  • #12 05 Sty 2011 21:33
    colin555
    Poziom 27  

    dokładnie - żeby uściślić - nie jak zgasnie wyswietlacz tylko 3 minuty bez dotykania czegokolwiek w aucie - włącznie z nie zamykaniem drzwi i wciskaniem przycisków wzbudzających

    te 3 min to czas potrzebny na uśpienie sieci, rozładowania pojemności wewnetrznych ecu wtrysku i zapisane jego ustawien, energii zapasowej airbaga oraz do zapisania ustawien bsi i pozostalych modułów np szyb

    0
  • #13 08 Sty 2011 00:08
    sibek
    Poziom 10  

    georgesgr napisał:
    sibek napisał:
    Witam

    Podłączam się pod temat gdyż również mam problem z odpaleniem auta. Po wymianie akumulatora nie mogę uruchomić 307 1,4 8v, rozrusznik kręci, pompa paliwa działa a kontrolka z kluczykiem obok przycisku świateł awaryjnych mruga jak opętana (prawdopodobnie problem z immo, czy jest możliwość że rozkodował się kluczyk?), na dodatek centralny zamek przestał działać i nie ma możliwości zamknięcia wszystkich drzwi (czy jest możliwość ich zamknięcia w inny sposób, jakiś tryb awaryjnego zamykania?). Proszę o wskazówki. Dzięki ,
    Pozdrawiam
    Paweł


    Witam,
    Dzisiaj, nawet wymiana akumulatora jest poza zasiegiem amatora. Istnieje specjalna procedura, ktorej nalezy przestrzegac. Jesli nie, kara moze byc to, co ci sie przytrafilo.
    Udaj sie do kogos, kto ma PPS i dostep do bazy danych (jesli nie masz karty kodowej), to moze uruchomi ci auto.
    Pozdrawiam, Georges


    a co to takiego ten PPS? i czy prawidłowa jest wymiana aku podczas uruchomionego silnika? A wracając do opisanego problemu mogę jeszcze dodać że nie można się połączyć z komputerem przez obd gdyż włącza się tryb oszczędności energii, dioda na przycisku obok świateł awaryjnych zwalnia mruganie z opętanego do normalnego trybu gdy zaprzestaniemy jakichkolwiek ruchów z kluczykiem po około 2min., na desce rozdzielczej jest wyświetlony stop i znak hamulców, elektryka nie działa poza światłami i kierunkowskazami, bezpieczniki są ok

    0
  • #14 08 Sty 2011 08:24
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 10 Sty 2011 23:26
    sibek
    Poziom 10  

    Czy jest ktoś kto może polecić lub zna jakąś firmę z rejonu Szczecina lub Zielonej Góry, która się specjalizuje w kodowaniu kluczyków do Peugeota?
    Dzięki, pozdrawiam
    sibek

    0
  • #16 17 Sty 2011 18:14
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Oni też robili a czy na dzień dzisiejszy to nie wiem. Zadzwoń i popytaj. Tu masz namiary: Szczecin, ul. Szeroka 12 a, tel. 0 91 487 93 99

    0
  • #17 19 Sty 2011 10:57
    sibek
    Poziom 10  

    zeimp napisał:
    Oni też robili a czy na dzień dzisiejszy to nie wiem. Zadzwoń i popytaj. Tu masz namiary: Szczecin, ul. Szeroka 12 a, tel. 0 91 487 93 99
    dzięki za info

    ostatnio sprawdzałem dodatkowe objawy jakie wynikły po zablokowaniu samochodu i to co mnie zdziwiło najbardziej to to, że komp mojej 307 zareagował na kluczyk znajomego od jego 307 - tzn. gdy dioda od immo mojej 307 się uspokoiła (dzieje się tak po około 2 min gdy samochód ma zamknięte drzwi i kluczyk jest poza stacyjką) znajomy wcisnął jeden z przycisków swojego kluczyka i wtedy samochód wydał słabo słyszalny dźwięk (chyba z kompa) i dioda immo na nowo zaczęła mrugać jak opętana - o co tu chodzi?
    pozdrawiam

    0
  • #18 22 Sty 2011 08:31
    teletechnika
    Poziom 11  

    Samochód już śmiga. Powodem były wcześniejsze niefachowe naprawy instalacji, oraz wilgoć. Dziękuje wszystkim za pomoc, szczególne podziękowania dla Colin555

    1
  • #20 25 Sty 2011 11:45
    sibek
    Poziom 10  

    W końcu udało się podłączyć komputer pod nieszczęsną 307 i wyskakuje jeden błąd o nr 1612 Interactive codes, znajomy mówi że to błąd silnika, w sieci są same ogólniki dot. tego błędu. Ma ktoś jakiś pomysł dot. tego błędu, co to może być?
    dzięki, pozdrawiam

    0
  • #21 25 Sty 2011 15:15
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 25 Sty 2011 15:31
    sibek
    Poziom 10  

    georgesgr napisał:
    P1612 = blad ADC (immo). odczyt kodu niemozliwy

    czyli problem polega na rozkodowanym immo, tak to można tłumaczyć?
    dzięki

    1
  • #23 25 Sty 2011 17:03
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #24 26 Mar 2011 00:22
    sibek
    Poziom 10  

    sibek napisał:
    georgesgr napisał:
    P1612 = blad ADC (immo). odczyt kodu niemozliwy

    czyli problem polega na rozkodowanym immo, tak to można tłumaczyć?
    dzięki


    Problem rozwiązany, kodowanie bsi pomogło

    0