Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 1.9 dTi (F9Q) '98 - nie chce zapalić

30 Gru 2010 20:40 15919 25
  • Poziom 10  
    Witam
    Mam problemik z laguną .Mój problem z samochodem polega na tym że nie chce odpalić podpinałem ją pod Cdif'a i błędów brak w parametrach pisze że "Kąt wyprzedzenia wtrysku-sterowanie elektrozaworem wynosi 93.1% a zawór EGR ma 95% zbytnio nie wiem co to oznacza może wam to w czymś pomoże :/ Paliwo na wtryski podaje wyciągałem wtryski i podpinałem pod rurki każdy ładnie rozpyla.Kompresja jest ok. swiece w porządku grzeją wszystkie, już nie wiem co mam z tym zrobić ręce opadają :/ jakieś sugestie co do rozwiązania problemu ??

    A i czujnik położenia wału dałem do elektryka i sprawdził go i powiedział że jest Ok.

    Z góry dzięki.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 11  
    Witam

    Napisz jak zachowuje się kontrolka IMMO - ta czerwona migająca .

    Jeśli w Cdif Masz opcje wartości to zobacz co jest w polu Blokada rozruchu ?

    Mozesz mieć przerwany kabelek od immo(BSI) do silnika(ECU) , najczęściej wiązka która idzie przy silniku dołem.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 10  
    Własnie zapomniałem dopisać że immo jest ok Kontrolka gaśnie a cdif pokazuje : "Blokada zapłonu-nieaktywna i własnie blokada rozruchu też nieaktywna"

    Napięcie na zaworku jest cały czas nawet podczas kręcenia. ale zauwarzyłem że gdy się kręci rozrusznikiem to pojawia się pulsacyjne napięcie na świece.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kompresja?
  • Poziom 10  
    Git jest pisałem wyżej że jest ok.
    1-17
    2-18
    3-17.5
    4-17
  • Poziom 11  
    Sprawdź dokładnie rozrząd , kliny na kołach dolnym i pompy . Miałem przypadek uszkodzonego klina na dolnym kole.
    Było niewielkie przestawienie i nie palił .
  • Poziom 10  
    Wał z wałkiem rozrządu jest idealnie 1 tłok w GMP zawory na pierwszym zamknięte krzywki na przeciw siebie a 4 przechodzi. Tylko nie wiem jak sprawdzić czy czasem pompa się nie przestawiła bo nie ma znaków ani miejsca na zablokowanie pompy tak jak jest np w Audi A4 1.9 TDI.

    jakiś pomysł jak sprawdzić ustawienie pompy??
  • Poziom 14  
    Sory przy tej kompresji nie odpali ,za mało co najmniej o 10 (nominalne 32 ) , jeśli ma ok. 200 tys. km. to proponuję przyjrzeć się regulacji zaworów (podparte) .
  • Poziom 10  
    Jak bym pokręcił dłużej to na pewno by miała więcej. Wynik po 3 obrotach silnika.
  • Poziom 14  
    Poprawna diagnoza to klucz do problemu 20 lat praktyki to mój wkład w problematykę silników diesla , stąd moja rada jak coś diagnozujesz to zrób to dokładnie albo zostaw to komuś kto się na tym zna , bo można gdybać bez sensu a rozwiązanie problemu jest tuż przed nosem .
  • Poziom 10  
    Co do twojego poprzedniego postu ona ma nakręcone nieco ponad 140Tyś jak by jej kompresji brakowało to by lipnie paliła słaba by była itp ale ten objaw wystąpił z dnia na dzień jednego dnia paliła 100 na 100 ładnie się zbierała zero spadków mocy nie kopciła. A na następny dzień nie chce już odpalić.
  • Poziom 14  
    I tu cie zaskoczę silnik diesla jak już zapali nawet na zmniejszonej kompresji to po chwilowym rozgrzaniu zachowuje się poprawnie , ma moc i tym podobne , dlatego kompresję mieży się na zimnym silniku . A z dnia na dzień może spadek temperatury otoczenia .
  • Poziom 10  
    A to tu mnie naprawde zaskoczyłeś :)

    A powiedz mi czemu jak dam jaj w kolektor samostartu to zapali ale jak już przestane dawkować samostart do gaśnie. Moim zdaniem pod wpływem ciśnienia w cylindrach które wywołuje spalanie samostartu ropa powinna się zapalić i chodzić na ON.
  • Poziom 14  
    Jeśli jest tak jak napisałeś tzn. wtryski pylą i na samostarcie silnik pracuje , to teoretycznie powinien zagadać .Ps też mam Cdif2 ,
  • Poziom 29  
    koledzy o czym piszecie? jeżeli pokazuje mu błąd kąta wtrysku to auto nie zapali chyba że na samostarcie, a też jest sposób na sprawdzenie . silnik dti miał paskudną pompę do ustawienia a szczególnie po wymianie rozrządu. proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu i pompy, jeżeli to nie pomoże to regulator wyprzedzenia wtrysku albo cała pompa.

    Dodano po 5 [minuty]:

    a to co pisze bartollo to stawiał bym na regulator kąta, ale niekoniecznie
  • Poziom 10  
    Błędu nie ma. ale cdif pokazuje że kąt wyprzedzenia wtrysku-sterowanie elektrozaworem ma 93.1% wydaje mi się że to dużo.
    Własnie też zastanawia mnie ta pompa ale nie wiem jak ją ustawić bo układ wał -wałek jest ok. Tylko ta piekielna pompa nie ma znaków
  • Poziom 29  
    nie pamiętam jaka tam jest pompa ale każdą ustawiasz statycznie, jeżeli tego nie potrafisz i nie masz narzędzi to odstaw do warsztatu który się na tym zna. co do sterowania eletrozaworem to przy zimnym silniku silniku może być.
  • Poziom 14  
    Pompa w dti ma znak na kole i ustawia się ją wstępnie wg. znaków na pasku rozrządu.
  • Poziom 29  
    arbgre w lagunie w tym roku były pewne zmiany i chyba było dwa rodzaje pomp i dwa różne ustawienia koła , ale dokładnie nie pamiętam, pomocna by była marka pompy i jakieś zdjęcia.
  • Poziom 10  
    Laguna poszła na serwis. Jak będę wiedział co jej było to napisze :) Pozdros i dzięki za wszystkie sugestie.
  • Poziom 9  
    Wiadomo co było nie tak ??
    W tych lagunach często powodem jest rozrusznik - kręci normalnie ale podczas odpalania obrotomierz świruje. Co jest spowodowane zakłóceniami sygnału czujnika położenia wału. Polecam również forum renaultlaguna.pl Wiele osób miało problemy z odpalaniem auta z tym silnikiem i wspólnymi siłami na forum udało się ustalić, że najczęściej powodem jest rozrusznik.
  • Moderator Samochody
    Miałem ostatnio taką lagunę na hali, nie paliła, klient sobie zatankował benzynę...
    Cdif też mi pokazywał taki kąt wtrysku przy kręceniu rozrusznikiem, więc tu nie tkwi problem
    Ps. po aktualizacji do grudniowej wersji przestał się w ogóle łączyć z tym silnikiem, muszę wrócić do starszej wersji oprogramowania
  • Poziom 9  
    Ja też mam taki sam problem w Scenicu z tym samym silnikiem i poważnie się zastanawiam na wymianą rozrusznika na nowy bo wszystko wskazuje że jest przyczyną głupienia elektroniki w tym silniku
  • Poziom 2  
    tez mam podobny problem jak pisze "bartollo" z tym że objaw się pojawił się w następujący sposób jadąc scenickiem dti w pewnym momencie zaczął słabnąć i zapaliła się kontrolka pomarańczowa taki kwadracik z wykresem w środku i auto stanęło. rozrząd ok wychodzi bo ktoś zmieniał rozrząd wcześniej i pomalował znaki, sprawdziłem nawet po krzywkach wałka rozrządu do wału jest ok. paliwo daje na wtryski, na samostart chodzi ale co zauważyłem na osi od pompy wtryskowej jest luz wzdłużny do 5mm i czy to nie jest problemem
  • Poziom 1  
    Witam. Dzisiaj dostałem do sprawdzenia Lagunę z 1.9 dti. Objawy jak opisane powyżej. Rozrząd wskazywał, że jest wszystko ok. Jednak zaniepokoił mnie luz na kole zębatym pompy wtryskowej. Po rozebraniu koła pasowego okazało się że jest tam plastikowy przegub, który dostał luzu i się wygniótł. Spowodowało to przesunięcie koła zębatego o kilka stopni względem właściwej pozycji. Myślę że to jest przyczyna awarii. Można to stwierdzić dopiero po zdjęciu paska rozrządu. Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    PawelElectro napisał:
    Wiadomo co było nie tak ??
    W tych lagunach często powodem jest rozrusznik - kręci normalnie ale podczas odpalania obrotomierz świruje. Co jest spowodowane zakłóceniami sygnału czujnika położenia wału. Polecam również forum renaultlaguna.pl Wiele osób miało problemy z odpalaniem auta z tym silnikiem i wspólnymi siłami na forum udało się ustalić, że najczęściej powodem jest rozrusznik.


    dokładnie kolego 95 % dotyczy rozrusznika.. ktory wysyła zbyt duze pole magnetyczne zakłucając prace czujnika walu korbowego... powodujace skakanie wskazowki obrotomierza i odpalenie za ktoryms razem..