Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chrysler Voyager II, 3,3 AWD (1994) - pytanie do fachowców

31 Gru 2010 11:02 3034 7
  • Poziom 2  
    Witam,

    zaczęła mi przeciekać listwa wtryskowa. Nie mogłem dostać sprawnej, więc polutowana została stara w serwisie aut USA. Wczoraj późnm wieczorem odebrałem auto, a dzisiaj zauważyłem niepokojące objawy:

    1. Zauważalnie podwyższone obroty - ok. 1500 lub więcej
    2. Rano chwilę po zapaleniu silnika obroty były bardzo wysokie - ok. 3000 obr, po chwili spadły.
    3. Przy przełączaniu z biegu na P - na chwilę podwyższa obroty do ok. 2-2,5 tys. a następnie spadają obroty do tych wspomnianych ok. 1500 obr.
    4. Fachowcy zostawili przełącznik lpg na pozycji auto. Zawsze gaszę i odpalam na benzynie. Wczoraj było późno i ciemno, więc odpaliłem na gazie - był wystrzał i na gazie nie chce jechać.

    Do czasu "naprawy" listwy obroty były poniżej 1000 i silnik na luzie był praktycznie niesłyszalny z wnętrza. Teraz coś świruje i nie wiem z czym to ma związek. Czy to uszkodzenie, które zrobili "facowcy", czy po prostu brak regulacji po wymianie listwy wtryskowej.

    Przed wymianą listwy jak stałem na światłach (bieg + hamulec) auto bardzo płynnie ruszało spod świateł. Teraz muszę mocno cisnąć na hamulec, bo voyager aż się wyrywa. Podobnie podczas jazdy na biegu bez wciskania gazu auto samo przyśpiesza... Czy to wpływ podwyższonych obrotów, czy coś jeszcze mogli fachowcy od aut USA uszkodzić?

    Na jakie elementy zwrócić uwagę, po wymianie listwy wtrsykowej?
    Co trzeba wyregulować po takiej wymianie?
    Czy jestem w stanie wyregulować obroty bez kanału i fachowego sprzętu?

    Z góry dziękuje za zainteresowanie tematem i za udzielone podpowiedzi!

    joker

    Chrysler Voyager II (1994) 3,3 AWD + LPG
  • Poziom 11  
    witam kolege to co piszesz to po prostu objawy zlej mieszanki paliwowo powietrznej .Co do przyczyn to moze byc wiele rozlaczony akumulator - stracenie pamieci sterownika gazu lub rozszczelnienie ukladu dolotowego
    Mysle ze wina bedzie po stronie listwy wtryskowej czyli przez nieuwage i zaniedbanie mogl zostac uszkodzony lub podwiniety oring uszczelniajacy wtryskiwacz z listwa . przyczyn moze byc wiele Od braku pradu do rozszczelnienia ukladu . Na twoim miejscyu zaczol bym od sprawdzenia listwy wtryskowej bo moim zdaniem tam bedzie nieszczelnosc a jesli to nie pomoze to regulacja gazu jest wskazana wtedy wszystko wroci do normy:)
  • Poziom 18  
    wg mnie gdzies ci ciagnie lewe powietrze! stad te wahania obrotow. zrob test - popsikaj okolice listwy wtryskowej jakims palnym aerozolem (dezodorantem,plakiem itp), jesli podczas opryskiwania silnik zwiekszy obroty to masz na 100% ze lapie lewe powietrze :-)
  • Poziom 18  
    Kolego oddaj auto do zakładu z prawdziwego zdarzenia zanim się spali.
  • Poziom 11  
    marcys 20 wiesz jak masz pisac takie glupoty to lepiej zastanow sie ze trzy razy a pozniej pisz o plakach i innych pirotechnicznych srodkach plakiem mozesz sobie deske rozdzielcza popsikac albo uzyc jako samostart a co do kolegi od chryslera jak masz kombinowac to tez radze dac do zakladu gdzie robia z gazem i niech detektorem gazu sprawdza ci szczelnosc dolotu da sie to zrobic powodzenia
  • Poziom 18  
    >marcinw2105
    >wiesz jak masz pisac takie glupoty to lepiej zastanow

    tak masz racje! to glupota! przyznaje sie! lepiej oddac do serwisu gazowego i tam mu detektorem stwierdza skad mu gaz ucieka..szczegolnie ze jokerowi robili listwe Pb...ehhh ;/
  • Poziom 31  
    jak dob rze doczytałem, to był wystrzał przy próbie odpalenia na gazie. poszło w dolot i coś puściło. tam jest sporo "podciśnień" z tego co pamiętam, które lubią pękać /cienkie plastikowe rurki/. najpierw kontrola szczelności dolotu, potem myśl o listwie i oringach wtrysków. te silniki są jak młoty - toporne, prostackie i nie do zaje.... ale te na gaźnikach były mocniejsze
  • Poziom 29  
    sprawdź szczelność kolektora ssącego tak jak koledzy ci piszą, z tych objawów które piszesz to zaciąga lewe powietrze, powinien ci jeszcze falować na obrotach. sprawdź na benzynie spryskując wszystko co jest na kolektorze ssącym sprayem do czyszczenia srzepustnicy za przepustnicą, jak zmienia obroty to tam masz wyciek