Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Alternator Magneti Marelli w scorpio '95

arras 11 Oct 2004 11:35 1994 8
  • #1
    arras
    Level 11  
    Witam Mam alternator tej firmy w Fordzie Scorpio '95. Jest to wersja 100 Amperowa. Wymienilem regulator napiecia i objaw jest taki, ze po przejechaniu kilku kilometrow i przegazowce zapala sie lekko kontrolka ladowania. zaobserwowac wtedy mozna na wolnych obrotach przygaszanie swiatel wraz z wlaczaniem dodatkowych odbiornikow. czy ma ktos jakis pomysl na to zjawisko? Akumulator jest ladowany napiecie 14,2-14,4V. pozdrawiam!
    Ps. W zalaczniku cos o tym alternatorze ale in inglisch
  • #2
    axxx
    Home appliances specialist
    Witam!!!
    Nie wspomniales czy przed wymiana regulatora byla ta sama usterka czy pojawila sie po wymianie ?
    Czy zastosowales odpowiedni regulator ?
  • #3
    arras
    Level 11  
    Przed wymianakontrolka palila sie non stop, napiecie ladowania ponizej 14V. Regulator nowy to zamiennik CARGO, czy jakos tak
  • #4
    axxx
    Home appliances specialist
    Sprawdz :czy szczotki swobodnie ale nie zaluzno wysuwaja sie ze szczotkotrzymacza bo one moga powodowac zbyt slabe przyleganie do pierscieni slizgowych , a co zatym idzie zla przewodnosc pradu.
    Przy okazji obejrzyj pierscienie czy nie sa zbyt zabrudzone /W razie potrzeby usun brud/oraz sprawdz ich stan obracajac wirnikiem czy nie posiadaja przerwy lub glebokich wzerow.
  • #5
    arras
    Level 11  
    wzerow nie ma (glebokich) sparawdze czy pierscienie nie sa zabrudzone. Szczotki wystepuja w calosci z regulatorem i mysle ze powiny dobrze przylegac
  • #6
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Zle dolegające szczotki,przerwa na uzwojeniu wirnika,uszkodzona dioda w prostowniku na podmagnesowanie wirnika/są małe trzy diody między diodami prądowymi/.
  • #8
    Rafał G
    Level 12  
    Witam
    Sprawdź pobór prądu na wyłączonych odbiornikach w samochodzie na klemie akumlatora ( w zależności od wyposażenia nie powinno przekraczać 300 mA ) jeżeli przekracza 1 A to uszkodzona jest płyta prostownicza i należy ją wymienić .Uszkodzony regulator napięcia z reguły nie obcina napięcia do nominalnego tylko podaje ile się da i gotuje akumlator.Z doświadczenia wiem że w 98% alternatorów w tych samochodach jest uszkodzona płyta prostująca (diody).Alternator w tych samochodach jest zbyt nisko umieszczony i każda kałuża jest potencjalnym zagrożeniem dla nagrzanych diód.
    Pozdrawiam.
  • #9
    arras
    Level 11  
    posparawdzam wszystko dzieki za podpowiedzi