Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 318is - Wypadanie zapłonów.

Mariusz O 31 Gru 2010 12:37 16933 23
  • #1 31 Gru 2010 12:37
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Witam.

    Postanowiłem zgłosić się z problemem tu na forum ponieważ żaden z mechaników nie jest wstanie mi pomóc, a z problemem borykam się od ponad roku.
    Mam problem w diagnozowaniu przyczyny wypadania zapłonów w pierwszych chwilach uruchamiania zimnego silnika. Gdy uruchamiam zimny silnik, w pierwszych chwilach nie pracują jeden lub dwa cylindry, silnikiem mocno trzęsie.
    Po ok 2 min silnik pracuje normalnie i w ciągu dnia nie ma problemów z uruchomieniem.
    Obecnie problem się nawarstwia i auto coraz trudniej uruchomić.

    Auto/silnik BMW E36 318is B19M44 97r.

    Do tej pory wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów gdyż wyciekający olej zalewał ceramikę świec, myślałem że olej jest powodem przebić.
    Ale jednak to nie to, obecnie świece są czyste suche i problem istnieje.
    Wymieniłem cewki WN bo były popękane, ale również nic się nie zmieniło.

    Zrobiłem mały test:
    Wszystkie świece wykręciłem po przejechaniu ok 20km. Nie mam pewności czy po kolorze świec można ocenić jakość mieszanki spalinowej. Wszystkie wyglądają jednakowo:

    BMW 318is - Wypadanie zapłonów. BMW 318is - Wypadanie zapłonów. BMW 318is - Wypadanie zapłonów. BMW 318is - Wypadanie zapłonów.

    Kilka dni temu silnik w ogóle nie chciał się uruchomić ale kiedy zaskoczył z rury wydechowej wyleciał niebieski dym.
    Rok temu sprawdzałem kompresję zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, wynosiła wtedy 16 barów na wszystkich cylindrach.
    Oczywiście rok temu z silnikiem też były problemy gdy auto postało wiele godzin.

    Zdobyłem prosty interfejs diagnostyczny.
    Do wymiany okazał się czujnik wałka rozrządu oraz czujnik temperatury zasysanego powietrza.
    Po wymianie czujników jest duża poprawa jeśli chodzi o moc auta.




    Aby mieć pewność że auto odzyskało moc, wykonałem pomiar na Kieleckiej hamowni.
    Silnik uzyskał 143,2KM tak jak deklaruje producent.
    Mimo wszystko nadal silnik ciężko uruchomić.
    Poniżej zamieszczam screeny z Carsoft 6.5

    BMW 318is - Wypadanie zapłonów. BMW 318is - Wypadanie zapłonów. BMW 318is - Wypadanie zapłonów. BMW 318is - Wypadanie zapłonów. BMW 318is - Wypadanie zapłonów. BMW 318is - Wypadanie zapłonów.

    Każda sugestia będzie przydatna.

    0 23
  • Pomocny post
    #2 31 Gru 2010 14:32
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 31 Gru 2010 14:51
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Czy kod błędu 'defekt sterownika' i 'plus stały' może pojawić się od podłączania akumulatora, zanim klema została dokręcona troszkę się iskrzyło na styku akumulator-klema?
    Czy może wielokrotne kręcenie rozrusznikiem doprowadziło do znacznego spadku napięcia a następnie do błędnego działania sterownika?

    Jeśli chodzi o napięcie 16.4V to sterownik chyba źle podaje wartość napięcia gdyż sprawdzałem miernikiem i w każdym miejscu instalacji jest 13.8V - Nie sprawdzałem bezpośrednio na alternatorze.

    Błąd wysterowania 4 cylindra - Czy to wtryskiwacz?, czy może przewód WN do wymiany?

    Czy kolega sugeruje ze ktoś bawił się w chiptuning?

    0
  • Pomocny post
    #4 31 Gru 2010 14:58
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 31 Gru 2010 15:17
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Moduł cewek podmieniałem ale na używkę.
    Sprzedawca zapewniał mnie że jest w 100% sprawna.
    Po założeniu te same objawy co na starej cewce.
    Tak naprawdę to na starej oraz nowej cewce WN błędy wysterowania pojawiają się na 4 lub na 3 a raz na 1 i 2 cylindrze - losowo.

    Czy możliwe jest aby uszkodzona była część programu w której zapisane są instrukcje dla zimnego silnika, a skoro ten poziom programu jest uszkodzony to sterownik korzysta z instrukcji dla ciepłego silnika i stąd kod błędu 'Master iRAM' i problemy z uruchomieniem?

    0
  • Pomocny post
    #6 31 Gru 2010 15:24
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 31 Gru 2010 16:37
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Zrobię tak ale następnego dnia, silnik musi się dobrze wychłodzić.
    Program faktycznie pokazuje żę przekaźnik główny i pompa paliwa są wyłączone mimo że silnik pracuje.
    Dodatkowo program pokazuje że zasysane powietrze to 5 stopni a w rzeczywistości było -10,5 stopni.
    Czujnik temperatury który znajduje się w filtrze powietrza został wymieniony na nowy, więc nie wiem czemu sterownik pokazuje +6stopni kiedy było -10,5.
    Podobno przepływomierz troszkę ogrzewa powietrzę i może sterownik pokazuje temperaturę za przepływomierzem, nie jestem tego pewny bo nie wiem czy w przepływomierzu znajduje się czujnik temperatury ?
    Być może program pokazuje bzdury dla tego że używam Carsoftu z systemem Windows Vista?
    Ewentualnie nie ma 100% kompatybilności adaptera RS232-USB albo mam kiepski interfejs.

    Znalazłem gdzieś w internecie schemat połączeń sterownika Mototronic DME M5.2 4-cylindrowy M44

    BMW 318is - Wypadanie zapłonów.

    Ze schematu wynika że zasilanie cewek idzie przez przekaźnik.
    Być może styki są wypalone, lub nie łączy coś w podstawce, na styku jest duża rezystancja - sprawdzę to.

    Zrobiłem przed chwilką mały test.
    Na pracującym silniku odłączyłem przepływomierz i obroty na chwilkę spadły a po chwili (ok 1s) wróciły do normy.
    Powtórne podłączenie przepływomierza nie zakłóca pracy silnika. Rozłączenie przepływomierza powoduje tylko chwilowy spadek obrotów, czy to prawidłowa reakcja ?

    0
  • #8 06 Sty 2011 13:02
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Podsumowanie.

    - rok temu została wykonana kompresja, która okazała się ok czyli na każdym cylindrze 16 barów
    - wymieniony został czujnik wałka rozrządu oraz założone nowe świece czteroelektrodowe BOSCH
    - wymieniony moduł cewek
    - wymieniony czujnik temperatury zasysanego powietrza
    - kilka dni temu wymieniłem przewody WN NGK na nowe
    - ponowna wymiana świec NGK na dwuelektrodowe
    - zmieniłem czujnik temperatury cieczy chłodzącej
    - wymieniłem pękniętą rurkę gumową podciśnienia.
    - uszczelniłem kolektor dolotowy

    Rezultat jest taki że auto już nie dymi na biało, rozruch zimnego silnika obecnie jest łatwy, silnik uruchamia się za pierwszym razem ale mimo wszystko pracuje nie równo, działa na dwóch, jednym lub trzech cylindrach a po chwili ok 2 min pracują wszystkie cylindry, obroty nie skaczą, nie falują. Odczuwam poprawę w przyspieszeniu.

    Czemu przy pierwszym rozruchu silnik pracuje na jednym potem na dwóch a następnie po kilku minutach na wszystkich cylindrach?

    Czy przyczyną może być czujnik wału korbowego?, komputer nie stwierdza wady tego czujnika.

    0
  • #9 08 Lut 2011 00:35
    tobi_ns
    Poziom 9  

    Witam !
    Sam osobiście posiadam iS tylko że w postaci m42 w e30 z 90r. Miałem podobne problemy z odpaleniem wymieniłem praktycznie to co ty , świece , kable , przepływkę, czujnik temperatury.U mnie silnik bardzo ciężko odpalał a jak odpalił to przebierał. Problem z odpaleniem tkwił w czujniku położenia wału. Dokładnie to o co się pytasz w ostatnim zdaniu. Odpowiada on za .....iskrę, tzn. kiedy ona ma być podana. Po wymianie tego czujnika samochód odpalił bez problemu jednak w dalszym ciągu przebierał za co odpowiedzialne były niestety wtryskiwacze..... Na twoim miejscu sprawdziłbym:
    - czujnik położenia wału,
    - ciśnienie paliwa za filtrem (min 3,2 bar)
    - wtryskiwacze ( w jaki sposób podają paliwo)
    - drożność przewodów paliwowych

    Ja osobiście pierwsze sprawdziłbym ciśnienie paliwa, oraz filtr paliwa, następnie czujnik położenia wału , wtryskiwacze i regulator ciśnienia paliwa.

    Pozdrawiam !!! dokładnie wiem ile te silniki potrafią napsuć krwi.....

    0
  • #10 08 Lut 2011 19:25
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Na wstępie dziękuje za odpowiedź w temacie.
    Zrobię jak kolega proponuje czyli wymienię czujnik wału korbowego.
    Wymiana czujnika wału chodzi mi po głowie od roku, ale wiele mechaników twierdzi że to na 100% nie jest czujnik, bo jak twierdzą auta w ogóle nie dało by się uruchomić, częściowo mają rację ale nie do końca.
    Mnie wydaje się że to właśnie czujnik wału jest uszkodzony, lub wtryski albo problem z ciśnieniem paliwa.
    Nie zamierzam sprawdzać czujnika, w moim mieście poznałem wszystkich mechaników i żaden z nich nie ma zaplecza z odpowiednim sprzętem i wiedzą, więc sprawdzenie czujnika tradycyjną metodą czyli rozprucie instalacji elektrycznej i pomiary omomierzem lub woltomierzem odpada.
    Są warsztaty które posiadają oscyloskopy ale cóż z tego jak Panowie fachowcy nie mają wiedzy na temat mojego czujnika czyli jaka powinna być amplituda impulsów oraz szerokość w zakresie wysokich oraz niskich obrotów i w różnych warunkach temperaturowych.
    Myślę że taniej będzie kupić.
    W następnym tygodniu zamówię czujnik wału korbowego ale czy warto inwestować w oryginalny czy zamiennik ?
    Czym różni się oryginał od zamiennika ?

    0
  • #11 09 Lut 2011 23:27
    tobi_ns
    Poziom 9  

    1.
    http://moto.allegro.pl/ - tutaj jest używany czujnik, nowy będzie w granicach 250 zł
    ad1.
    Zanim jednak zamówisz czujnik położenia wału korbowego sprawdź sobie ciśnienie podawanego paliwa. Te czujniki bardzo rzadko się psują!!!
    2.
    Oryginał czy zamiennik ? Ja osobiście nie spotkałem się z zamiennikiem takiego czujnika do bmw, a jeżeli jest zamiennik to i tak radziłbym ori.

    Pytanie do Ciebie:
    czy przy jakimś zakresie obrotów około 3000~4000 przy przyspieszaniu samochód się dusi ?

    Czy zaobserwowałeś może jakieś większe spalanie?

    jaki masz olej ?

    spróbuj na zimnym silniku np. rano przed odpaleniem odpiąć przepływomierz.
    po czym odpal samochód i obserwuj co się dzieje.

    możliwe też że winą tego są wtryskiwacze . Ja byłem bardzo zdziwiony gdy u mnie sprawdzałem je i okazało sie że 3 leją i to strumieniem, zero mgiełki.

    jeżeli masz wkręcone świece które są na zdjęciu to musisz je zmienić. Dokładnie widać jak izolator jest przegrzany na pomarańczowo.

    Moderowany przez Mirek Z.:

    Link skróciłem - p.10.11 regulaminu!

    0
  • #12 11 Wrz 2011 23:47
    adikow
    Poziom 13  

    I jaki jest finał, nie napisałeś ???

    0
  • #13 30 Wrz 2011 22:58
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Problem nadal nie rozwiązany.
    Czekam na chłodniejsze dni, bo gdy jest ciepło silnik działa bez zarzutu i nie można wykryć usterki.

    0
  • #14 01 Paź 2011 00:22
    panam
    Poziom 29  

    Koledzy bez czytania całego postu wiem w ciemno. w sterowniku są tranzystory do każdej cewki i jeden jak jest zimny działa niepoprawnie, więc sprawdzić kompa i to wszystko. Tam jest specyficzny tranzystor , tak więc szukaj

    Dodano po 27 [minuty]:

    No to jak sprawdzisz posty z dwóch tematów to może powiążesz

    0
  • #15 01 Paź 2011 08:15
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 13 Lis 2011 18:19
    bugar1980
    Poziom 2  

    witam. mam ten sam problem
    tez wymienialem cewki , swiece i czujnik temperatury ale bez skutku
    jakbys mogł napisac co jest przyczyną jak dojdziesz to bede wdzieczny bo ja juz nie mam do tego siły
    u mnie nie wychodzą zadne bledy oprocz misfire cyl 3 i 4

    0
  • #17 15 Lis 2011 17:20
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Jest trop.
    Jednak zimny silnik na poszczególnych cylindrach nie ma kompresji a dokładniej jednego dnia ma a innego nie ma.
    Gdy ciepły kompresja bardzo dobra.
    Wiadomo że problem jest natury mechanicznej.
    Auto obecnie jest w warsztacie i planuje ściągnąć głowicę w celu dokładnych oględzin.
    Dam znać co się okazało.
    Mariusz.

    0
  • #18 28 Lis 2011 22:54
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Witam.

    Problem po ponad dwóch latach w końcu jest rozwiązany.
    Przyczyną były zacierające się zawory w prowadnicach, czyli prawie wszystkie zawory zacierały się gdy silnik był zimny.
    Badanie ciśnienia sprężania w cylindrach na zimnym silniku wykryło tą usterkę.
    Silnik był wiele razy sprawdzany pod kątem ciśnienia sprężania w cylindrach.
    Okazuje się że gdy silnik ma już kilkadziesiąt stopni ciśnienie sprężania jest prawidłowe we wszystkich cylindrach.
    Po zdjęciu głowicy okazało się że gdy głowica jest chłodna, zawory ciężko się otwierają a jak już się otworzą to same nie mogą się do końca zamknąć, była szczelina na ok 1mm. Żeby zamknąć zawory trzeba było je ręcznie mocno pchnąć.
    Głowica została oddana do regeneracji.
    Obecnie silnik ma wlany olej pełny syntetyk Petro Canada 5W40.
    Silnik odpala z "pierwszego kopa" i pracuje równo z czego jestem bardzo zadowolony :)

    Dziękuje wszystkim za pomoc.
    Mariusz.

    0
  • #19 23 Lut 2012 20:33
    bugar1980
    Poziom 2  

    mam jeszcze jedno pytanko
    czy przy regeneracji głowicy wymieniales hydrauliczne popychacze???? :?:

    1
  • #20 23 Lut 2012 21:15
    Mariusz O
    Poziom 17  

    bugar1980 napisał:
    mam jeszcze jedno pytanko
    czy przy regeneracji głowicy wymieniales hydrauliczne popychacze???? :?:


    Powinno się wymienić ale ja zaryzykowałem i nie wymieniałem popychaczy hydraulicznych.

    -1
  • #21 24 Lut 2012 23:03
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Poniżej prezentacja naprawionego silnika.
    Nagranie wykonane zostało w temp -12 stopni ale gdy były niższe temp. -20 lub -25 również silnik zapalał wzorowo.


    Link


    Mariusz.

    0
  • #22 24 Lut 2012 23:25
    Vicki
    Poziom 13  

    Pięknie

    To samo miałem w Lagunie IDENTYCZNIE to samo auto zimne chodzi na 2-3 garki ciepłe jezdi ale słabe jest i przyczyna ZAWORY ssące wymiana reszta naprawa koszt 350zł naprawa głowicy 150 uszczelki 280 robocizna
    RADOŚĆ Z JAZDY BEZCENNA

    0
  • #23 10 Kwi 2012 11:50
    Gumiaczek11
    Poziom 1  

    Witam,mam ten sam problem z moim m44 ,mogę spytać ile wyniosła cię naprawa twojego iesa ?

    0
  • #24 10 Kwi 2012 15:24
    Mariusz O
    Poziom 17  

    Gumiaczek11 napisał:
    Witam,mam ten sam problem z moim m44 ,mogę spytać ile wyniosła cię naprawa twojego iesa ?


    Częściowa regeneracja głowicy, sprawdzenie szczelności, planowanie głowicy, usługa i nowy olej, całość to koszt ok 1600zł.

    0