Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Tico, gaśnie tico i na 30 prób może raz odpali i znów gaśnie

31 Gru 2010 14:54 16365 57
  • Poziom 9  
    Witam
    wiem że są już podobne tematy lecz tylko podobne ;/Mam problem z tikaczem;/ pierwszy raz zdarzyło mi sie to parę dni temu , w czasie jazdy mi gasł i miałem problem by go ponownie uruchomić ;/, ale po około 8 kręceniach stacyjką odpalał na jakiś czas i po przejechaniu około kilometra ,dwóch znów to samo, aż do momentu gdy zgasł i już nie chciał odpalić wcale :/. Po 2 dniach udało mi sie go odpalić ,ale długo to nie trwało ,bo przejechałem około kilometra i znów zgasł i znów nie idzie odpalić ;/ Wymieniłem świece, kopułkę z palcem ,cewkę i myślałem ,ze wszystko już okey ale dalej to samo ;/ Jak jakimś cudem uda mi sie go odpalic, to długo to nie trwa ,czy to w czasie jazdy czy pod domem na luzie gdy chce by trochę pochodził ;/ nie wiem gdzie jeszcze szukać ;/ tak choćby nie dostawał iskry ;/ ale sprawdzałem i sa na wszystkich świecach , pompa paliwa też sprawna bo zasysa paliwo Byłbym wdzięczny bardzo za jakąś pomoc bo nie wiem co robić ;/ Pójdę do mechanika to więcej będę musiał zostawić pieniędzy ,niż to auto jest warte ;/ bo pół auta będę musiał kupić a na koniec okaże sie ,że to jakaś drobnostka ;/ Proszę o POMOC :cry:

    Mod. ROBSON33
    Regulamin 15
    Proszę poprawić post nie usuwając powyższego wpisu .
  • Computer Controls
  • Poziom 14  
    Sprawdz jakie ciśnienie daje pompa paliwa. To, że zasysa to jeszcze nic nie znaczy. Tam jest mechaniczna pompka a membramy do niej pasują od pompy od 126p. i kosztują 4zł.
  • Poziom 11  
    Kolego ja też mam Tico i działo mi się prawie tak samo. Jechałem i nagle samochód gasł. Okazało się, że to zaworek się zwieszał w pompce paliwa. Jeśli masz zamiennik polski pompki to radzę Ci zamienić pompkę na oryginalną. Może zapłacisz drożej, ale przynajmniej nie będzie Ci samochód sprawiał kłopotu. Jestem przekonany na 99%, że to jest pompka paliwa.
  • Computer Controls
  • Poziom 9  
    A jak mam sprawdzić to ciśnienie ?? Pompę paliwa wymieniałem jakieś 2 miesiące temu, na polski odpowiednik i do tej pory chodziła bez zarzutów, dlatego jak sprawdziłem, że zasysa paliwo to byłem pewien ,że to nie ona. A powiedzcie mi jeśli wyjmę przewód doprowadzajacy paliwo do pompy paliwa i w to miejsce włoże przeźroczysty przewód ,który zanurze np w butelce z bęzyną i zaobserwuje że paliwo ( o ile odpali mi ) jednak bez problemów jest zasysane to będzie to świadczyć że pompka jest sprawna ?? aha niewiem czy to ważne ale jak już udaje mi się odpalić to na zimnym silniku ,na goracym są jeszce większe problemy ;/
  • Poziom 11  
    Skoro wymieniałeś pompkę paliwa to nie powinno być ok. Może poprostu zamiast oryginalnego wężyka włóż przeźroczysty bez kombinowania z butelkami. A praca silnika była równa jak odpaliłeś? No i jak wygląda sytuacja z obrotami silnika? Może są za niskie/wysokie?
  • Poziom 9  
    Praca silnika,jak uda mi sie już odpalić ,jest taka sama jaka była zanim zaczęły sie problemy z gaśnięciem ;/ Jak na zimnym odpali mi ,to potrafi pochodzić nawet z 15 minut ,ale potem cos sie zaczyna dziać jakby brakowało iskry lub kończyło sie paliwo i gaśnie wtedy ;/ . Kolejne próby to jest test na wytrzymałość mojego akumulatora ;/
  • Poziom 11  
    Kolego spróbuj podjechać do mechanika i sprawdzić ustawienie obrotów na gaźniku bo może masz za niskie obroty. Tico posiada automatyczne ssanie. Z czasem jak się silnik nagrzewa to on obniża sobie obroty i tym samym podaje mniej paliwa. No chyba że jest coś nie tak z gaźnikiem i podaje za dużo paliwa i go zalewa. A próbowałeś przy odpalaniu robić tak: 3 razy nacisnąć pedał gazy i wtedy dopiero kecić? W moim autku z reguły jak jest zimny musze troche "ruszyć" gaźnikiem, żeby podał więcej paliwa i wtedy odpala bez problemu.
  • Poziom 9  
    Robie tak własnie , zanim odpale to na sucho wciskam gaz. Powiem tak jakieś 5 miesięcy temu wymieniałem gaźnik na regenerwany ,bo stary gaźnik wszedł mi na bardzo wysokie obroty i mechanik zajmujacy sie gaźnikami ,próbował mi go wyregulowac ,ale niestety nie dał rady .Powiedział że on gaźników tico się nie boi i mógłby mi go rozkręcić , ale problemy z częściami są. Na zimnym silniku ,tak jak teraz pójde do auta i go raz zakręce i potrafi mi odpalić i jeśli uda mu sie troche pochodzić i powiedzmy po 10-20 minutach zgaśnie to wtedy jest problem z odpaleniem .Krece nim i krece i nic ;/

    Dodano po 2 [minuty]:

    jak wszystko było jeszce okey ,to odpalał mi w największym mrozie bez żadnego problemu . Owszem musiałem troszke go pogazować by mi nie zgasł ,ale większych kłopotów nie miałem

    Dodano po 3 [minuty]:

    Podejrzewałem tez ,że może przez filtr paliwa tak się dzieje, że może zapchany jest ,ale wygląda prawie jak nowo wymieniony
  • Poziom 11  
    Wiem jak to jest z regenerownymi gaźnikami bo sam taki mam zamontowany. Ja myśle, że może mieć za niskie obroty i poprostu mu brakuje paliwa. spróbuj zwiększyć mu trochę obroty i jak sie zagrzeje to zobaczysz czy zgaśnie. U mnie zdarzyło się parę razy, że szedł i nagle zgasł ale to były bardzo rzadkie incydenty i chodził ładnie. Ewentualnie możnaby sprawdzić ustawienie mieszanki gaźnika czy jest odpowiedznie.
  • Poziom 9  
    Obroty są naprawde takie same jakie były przed gaśnięciem. Jak mi odpali to jest wszystko tak samo , tylko potem coś nie tak się dzieje ;/ Dodawanie gazu dusi go szybciej aniżeli chodziłby na biegu jałowym. Zdarzyło mi się kiedyś parę razy , że zabrakło mi paliwa i to jest cos w tym stylu , takie objawy

    Dodano po 3 [minuty]:

    niewiem czy się nie wygłupie teraz czasem ,ale jeśli dodaje gazu to tym samym dostaje więcej paliwa , więc nie powinien zgasnąc z powodu braku benzyny ?
  • Poziom 11  
    Nie jestem mechanikiem, ale z gaźnikiem pare dni sie namęczyłem. Wg mnie to wygląda jakby wręcz odwrotnie, że dostaje dużo paliwa i sie dławi. Ja jak wymieniałem gażnik to pod nim w kolektorze miałem normalnie benzynę bo za dużo mi podawał gaźnik. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz czy przypadkiem osoba regenerująca gaźnik nie spartoliła roboty i czy dobrze go zregenerowała. Bo może ten gażnik również ma jakąś usterkę/wadę.
  • Poziom 9  
    jeśli by tak było , że został źle zregenerwoany ,to chyba nie sprawował by się tak dobrze , przez tak długi okres ? Powiedzmy ,że za duzo paliwa dostaje ale dlaczego pochodzi przez te 10-20 minut normalnie i dopiero wtedy miałby dostać za duzo paliwa ??

    Dodano po 3 [minuty]:

    dlaczego do pewnego momentu jak odpali chodzi normalnie a potem się coś dzieje ? Tego nie umię zrozumieć ;/ że po jakims czasie dostaje za duzo paliwa, bądź też sa jakieś przerwy w jego dopływie ;/
  • Poziom 11  
    Z tego co mi sie wydaje jak jest zimny to potrzebuje więcej paliwa a z czasem jak się nagrzewa silnik to potrzebuje go mniej a gaźnik podaje mu za dużo. Może być jeszcze taka rzecz, że mogło coś ulec uszkodzeniu w gaźniku. Wkońcu był regenerowany więc nigdy nie bedzie śmigał jak nówa.
    Ta usterka będzie związana ze ssaniem i obniżaniem obrotów. Bo skoro odpala jak trzeba a zaczyna kaprysić jak się silnik nagrzeje to coś jest właśnie z tym.
  • Poziom 9  
    tu się zgodze i ma to jakiś sens teraz i nawet pasuje . Pochodzi aż do nagrzania i zamiast podawać mniej paliwa podaje go wciąż tyle co na zimnym i go zalewa. Potem jak ostygnie troche to nie chce zaskoczyć bo świece są zalane. Okey ,a więc powiedzmy ,że tak właśnie jest , czy mogę jakoś to naprawić ?? wyregulować sam ,nie robiąc większych szkód ??
  • Poziom 11  
    Z gaźnikiem jest troche delikatna sprawa. Bo możesz go sam całkiem rozregulować. Proponuję, abyś podjechał do tego mechanika "który się gaźników nie boi" i niech on sprawdzi regulace.
  • Poziom 12  
    Miałem podobne objawy w TICO znajomego. Pomogło zastosowanie środka
    w sprayu w rodzaju "Carburator Cleaner ". Kosztuje kilkanaście PLN a działa dosyć skutecznie. Wymaga jedynie demontażu filtra powietrza aby dostać sie od góry do gaźnika.
  • Poziom 9  
    jest tylko problem bo nie dojade nim nigdzie ;/ Dwa razy zatamowałem ruch (po wymianie cewki , kopułki z palcem i świec) jak robiłem jazde próbną , bo myślałem jest już wszystko okey. Ten gaźnikowiec jest w Piekarach Śląskich ,a ja mieszkam na obrzeżach Katowic ;/
  • Poziom 11  
    No możesz próbować tym sprayem, ale Kolega gruby1 tez ma rację. A ten z Piekar Śl. nie moze podjechać do Ciebie i rzucić na gaźnik okiem?
  • Poziom 9  
    Jak nie chce odpalić i go kręce, to są mokre świece , co do koloru ich to hmm...
  • Poziom 11  
    Spróbuj ewentualnie zmienić świece jak są zużyte albo chociaż je przeczyść jak najlepiej się da.
  • Poziom 9  
    tzn po zgaśnięciu to nie sprawdzałem od razu czy są świece mokre ,dopiero po kilku nieudanych próbach odpalenia

    Dodano po 1 [minuty]:

    świece są nowiutkie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ten środek tzn "Carburator Cleaner "jakie ma działanie ?? pomoże coś jeśli zalewa go??
  • Poziom 11  
    No to raczej nie ma wyjścia tylko patrzeć na układ zasilania paliwa. Chyba, że inni Koledzy mają lepsze pomysły. Ja obstawiałbym na ten gaźnik. Spróbuj skontaktować się z tym mechanikiem z Piekar Śląskich bo może by podjechał i popatrzył. Chyba, że masz kogoś znajomego z lawetą (lub ma hak za autem, wypożyczcie lawetę )co by Cie do tego gościa podrzucił.
  • Poziom 9  
    ten gaźnikowiec pewnie by mógł podjechać ale po pierwsze nie ma u mnie warunków, chyba , że pod chumrką i moja skrzynka z narzędziami do dyspozycji a po drugie ma tam u siebie duży ruch więc wątpie , że dla mnie przyjedzie no chyba ,żebym mu to solidnie wynagrodził ale mam problemy trochę z pieniędzmi teraz ;/
  • Poziom 9  
    a ten środek "Carburator Cleaner " pomoże coś ??

    Dodano po 1 [minuty]:

    moduł zapłonowy tzn??
  • Poziom 11  
    Moduł zapłonowy to jest to, co podaje Ci prąd na kopułkę. Ja osobiście wątpię w skuteczność tego "Carburator Cleaner "
  • Poziom 9  
    jeśli to coś z gaźnikiem to regulacja mieszanki paliwa da coś ??

    Dodano po 5 [minuty]:

    a prąd nie jest podawany z cewki do kopułki ??
  • Poziom 11  
    Ta cewka przykręcona na środku karoserii pod maska to właśnie jest moduł zapłonowy. Możesz spróbować to wtedy zobaczysz co będzie się działo. Tylko zaznacz sobie pierwotne ustawienie w razie czego bo później możesz nie wrócić do ustawień pierwotnych.
  • Poziom 9  
    Jeszce raz ;-) .Mogę spróbować ale co ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    pierwotne ustawienie zaznaczyć , ale ustawienie czego ??

    Dodano po 2 [minuty]:

    sorry ,że Cię męczę może głupimi pytaniami