Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda civic 1.6 16V, uszkodzony alternator ?

89letsgo89 01 Sty 2011 15:11 7430 15
  • #1 01 Sty 2011 15:11
    89letsgo89
    Poziom 8  

    Witam!

    Mam następujący problem z moja honda civic 96rok 1.6 16v:

    auto nie chciało odpalić, mechanik stwierdził że należy wymienić aparat zapłonowy, aparat wymieniony został na nowy od tego samego modelu auta o takim samym oznaczeniu aparatu lecz o innym oznaczeniu cewki, auto zaczęło odpalać, jednak pojawił się inny problem, po odpaleniu auta pali się bezpiecznik nr 15 który odpowiada za immobilizer oraz alternator, po dodaniu gazu auto szaleje wszystkie kontrolki palą się pięć razy jaśniej pobór mocy skacze od 12 do 14.

    Mechanik stwierdził że kłopot jest z masą silnika, oczyścił kable, wymienił kabel od masy silnika prowadzący do karoserii na nowy, pozostała jedynie nie wymieniona 3 masa która znajduje się z prawej strony silnika. o dziwo po tym zabiegu auto normalnie odpaliło i nic się nie działo! aż do dzisiejszego poranka..... problem powrócił, czego to może być przyczyna? chodzi tu o masę czy alternator jest walnięty, czy na alternatorze też jest masa ?

    dodam że mam miernik więc jeśli trzeba coś zmierzyć to napiszcie jak....


    znalazłem jeszcze coś takiego https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic796741.html

    czy to możliwe że u mnie też uszkodzony jest regulator napięcia ?

    Moderowany przez manta:

    Post edytowałem, ostatni raz,
    następne będzie ostrzeżenie.

    0 15
  • #2 01 Sty 2011 16:24
    cukras
    Poziom 17  

    Witam, na początek sprawdź jakie jest napięcie np. na akumulatorze przy odpalonym silniku, powinno być ok. 14,4V. Jeśli jest inne napięcie to sprawdź szczotki i diody w alternatorze. Ewentualnie najpierw sprawdź połączenia B+ i W na alternatorze oraz tę masę na alternatorze, możesz dołożyć dodatkową masę z alternatora do akumulatora(taki bypass).
    pzdr.

    0
  • #3 01 Sty 2011 16:41
    89letsgo89
    Poziom 8  

    Dzięki za odpowiedź Napięcie skacze od 13 do 14,5 v


    Mógłbyś mi dokładnej opisać o co chodzi z
    "Ewentualnie najpierw sprawdź połączenia B+ i W "

    i jeszcze jedno pytanie czy to możliwe że alternator raz będzie dobrze działać a raz źle ? bo jeśli raz zaskoczył dobrze i działał przy każdym odpaleniu i podczas pracy silnika a odpalałem okolo 10 razy pod rząd, pojechałem do domu od warsztatu około 2km drogi, przejechałem kilka dziur ale wszystko było nadal ok.... dopóki samochód nie postał przez noc..

    0
  • #4 01 Sty 2011 17:42
    Jerzy Bartnicki
    Poziom 23  

    Witam
    Regulator napięcia łatwo sprawdzić: silnik pracuje i napięcie na akumulatorze powinno być w okolicach 14 V na pewno więcej niż 13V nawet jak światła są załączone. (proszę również pomierzyć napięcie zmienne nie powinno być. Nic Pan nie pisze o wyczyszczeniu podłączenia do akumulatora. Alternator moim zdaniem również powinien mieć masę, ale ja dawno nie pracowałem na tym układzie. To co Pan podał w poście również może Pana dotyczyć. Co do sprawdzenia diod jeżeli do tego dojdzie myślę że lepiej zlecić to elektrykowi. Po prostu przed sprawdzeniem muszą być rozłączone. Ale aby informacja była pełna diodę sprawdza się: miernik w pozycji sprawdzanie diod (można również na omy, ale nie każdy miernik sprawdzi na tym zakresie) i dioda jest dobra gdy w jedną stronę ma przejście (małe omy) lub napięcie około 0,7V w drugą stronę nie ma przejścia. Tam diody są zamontowane o różnej polaryzacji więc nie każda będzie reagowała na miernik w tym samym podłączeniu.
    Jerzy

    Dodano po 58 [minuty]:

    Napięcie nie skacze, to jest błąd.
    Jerzy
    Można tu różnie co by gdyby, zacznij od szczotek.
    Jerzy

    0
  • #5 03 Sty 2011 10:57
    cukras
    Poziom 17  

    Witam, generalnie trzeba najpierw sprawdzić połączenia przewodów na alternatorze(mają oznaczenia B+ oraz W) i szczotki to podstawa.
    pzdr

    0
  • #6 03 Sty 2011 12:58
    89letsgo89
    Poziom 8  

    Witam!
    Wina leży napewno po stronie alternatora, podaje zbyt wysokie napięcie.

    Niestety mam inny problem, alternator przepalał bezpiecznik nr 15. juz pisałem od czego on jest, niestety tym razem napięcie po odpaleniu auta było tak wysokie ze stopił się kabel w wiązce silnika prowadzący od alternatora aż po skrzynkę z bezpiecznikami..... jest możliwość jego wymiany ? stopiiła się jedynie osłonka nie uszkadzając innych kabli, choć nie jestem tego pewny na 100%. Mam już szukać nowej całej wiązki czy oddać elektrykowi, uda się coś takiego wymienić ?

    0
  • #7 03 Sty 2011 13:38
    pudzianowski
    Poziom 28  

    89letsgo89 napisał:
    Wina leży napewno po stronie alternatora, podaje zbyt wysokie napięcie.

    Ile wynosi to napięcie i w którym dokładnie miejscu je mierzyłeś?

    89letsgo89 napisał:
    niestety tym razem napięcie po odpaleniu auta było tak wysokie ze stopił się kabel w wiązce silnika prowadzący od alternatora aż po skrzynkę z bezpiecznikami..... jest możliwość jego wymiany ? stopiiła się jedynie osłonka nie uszkadzając innych kabli, choć nie jestem tego pewny na 100%. Mam już szukać nowej całej wiązki czy oddać elektrykowi, uda się coś takiego wymienić ?

    Nie mam przekonania co do teorii, że zbyt wysokie napięcie było powodem stopienia się kabla.
    Sama wymiana tego przewodu będzie pseudo-naprawą. Trzeba odszukać powód uszkadzania się, a nie podstawiać drugi egzemplarz.

    0
  • #8 03 Sty 2011 13:48
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 04 Sty 2011 11:33
    cukras
    Poziom 17  

    Witam ,nie wiem z czego szydzisz, przecież nie przeszkadza jak kolega sprawdzi połączenia, jak dołoży dodatkową masę też nie zaszkodzi, a może tylko polepszyć sytuację. Też mam taką hanię i miałem problem z ładowaniem dołożenie dodatkowej masy rozwiązało mój problem więc... . Poza tym nie pisz OT, przecież moderatorowi nie wypada ,tylko spróbujmy pomóc koledze.

    pozdrawiam brać lutującą.

    0
  • #10 04 Sty 2011 11:42
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 04 Sty 2011 13:53
    cukras
    Poziom 17  

    Jest jest... .Ze styku W brany jest sygnał na obrotomierz w dieslach, nie zawsze występuje w benzynowcach (chyba że alternator przeszczepiony od diesla). Co do tych szans to nie wiem....u mnie pomogło, być może samo dokręcenie śrub pomogło - nie wiem, ale mam dołożoną masę i działa elegancko, nie przeszkadza mi ani nie wpływa na komfort jady.
    pzdr

    0
  • #12 04 Sty 2011 15:59
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 06 Sty 2011 16:42
    cukras
    Poziom 17  

    Witam, a dlaczego nie?? Zresztą nie ważne kolega ma benzyniaka więc zostawmy temat tego styku W. No chyba, że sugerujesz, że nie ma Civic'ów w dieslu (ale nie sądzę).
    pzdr

    0
  • #14 06 Sty 2011 19:30
    milejow
    Poziom 42  

    Są ale nie z klekotami i sygnał obrotka biorą z bardziej cywilizowanego miejsca

    0
  • #15 08 Sty 2011 17:58
    homer24
    Poziom 2  

    kolego prawdopodobnie przetarta wiazka idaca do konektora 115 w okolicach kolektora ssacego i robi ci zwarcie.byla akcja w serwisie hondy

    1
  • #16 13 Sty 2011 09:06
    89letsgo89
    Poziom 8  

    Witam! Postanowiłem napisać co było przyczyną tego zamieszania.... tak dla przyszłych użytkowników.

    to co napisał "homer24" było istotnie przyczyną nieprawidłowego działania elektryki....

    czyli: "
    kolego prawdopodobnie przetarta wiazka idaca do konektora 115 w okolicach kolektora ssacego i robi ci zwarcie.byla akcja w serwisie hondy"


    alternator sprawny, aparat zapłonowy sprawny zarówno ten wymieniany jak i nowy....

    koszt naprawy u elektromechanika z prawdziwego zdarzenia: 120zł (wymiana spalonego kabla, sprawdzenie zapłonu, likwidacja przetarcia na kablach, sprawdzenie alternatora)

    koszt naprawy u człowieka który nie ma pojęcia co robi: 350zł (kazał mi wymienić aparat zapłonowy 200zł, robocizna 150zł)


    gdzie szukać pomocy w Sieradzu: Sieradz Ludowa 51
    gdzie unikać pomocy w Sieradzu: Szybki serwis przy BP NIE POLECAM...
    Nie jest to żadna reklama piszę to jakby ktoś potrzebował prawdziwej pomocy.


    Dziękuję wszystkim którzy chcieli mi pomóc! Pozdrawiam serdecznie!

    p.s Jeśli ktoś będzie potrzebować aparat zapłonowy do civica 1.6 16v z 96roku do silnika d16y7 o oznaczeniu aparatu td-80u to proszę o kontakt: 89letsgo89(malpa)gmail.com lub gg:853410.

    0