Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Whirlpool AWM 8083 - "otwarte drzwi"

01 Sty 2011 16:46 9026 10
  • Poziom 2  
    Witam
    Po włączeniu pralka odpompowuje wodę, następnie zapala się lampka "drzwi otwarte". Żadna próba domknięcia drzwi nie odnosi skutku. Po chwili pompa włącza się ponownie. Po drugim odpompowaniu nic więcej się już nie dzieje.
    Co może być tego przyczyną?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 17  
    Silnik,szczotki silnika.
  • Poziom 26  
    albo faktycznie uszkodzona blokada drzwi...
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 24  
    Posprawdzaj połączenia na silniku i obwody silnika oraz sprawdź czy na programatorze nie ma zimnych lutów na przekaźnikach
  • Poziom 2  
    Miałem to samo po wypompowaniu wody pralka przechodziła w stan z zapalającą się kontrolką otwartych drzwi, po wymianie układu scalonego https://obrazki.elektroda.pl/25_1221377977.jpg na płytce z elektroniką programatora pralka ruszyła ale po około 20 minutach awaria się powtórzyła . Podczas pracy silnika głównego było słychać dziwny dźwięk jak by gdzieś iskry skakały .Może ktoś pomoże !! :|
  • Specjalista AGD
    Szczotki silnika do sprawdzenia.
  • Poziom 17  
    Witam blokada drzwi do wymiany pozdrawiam
  • Poziom 2  
    g73 nie masz racji blokada drzwi sprawdzona!!!! sprawdziłem szczotki i fakt ,,,do wymiany !! zresztą już je wymieniłem ale teraz znów muszę wymienić układ scalony VIPer20A 90S032 w programatorze tak ja to zrobiłem w pierwszym wypadku .jaki będzie efekt okrze się jak układ kupie i zamontuje .pozdrawiam !!
  • Poziom 10  
    witam
    mam problem następujący\pokazuje mi otwarte drzwi, faktycznie sa otwarte wymieniłem blokadę drzwi- w środku była popalona.....
    po wymianie problem pozostał\nie pierze nie wiruje drzwi nie zamyka...
    \czy jest jakieś zabezpieczenie topikowe na ukaldzie??
  • Poziom 1  
    W sieci można znaleźć wiele opinii na temat pralek. Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami.

    1. Pralkę Whirpool AWM 8083 kupiłem we wrześniu 2001r.

    2. Od początku wadliwie działał system wypłukiwania proszku z pojemnika. Oczywiście nie zwracałem na to uwagi.
    Po kilku latach resztki proszku utworzyły twardy jak kamień, trudny do usunięcia osad na elementach pojemnika.
    Pojemnik uległ deformacji i cześć wody wydostawała się poza pojemnik. Po zakończeniu prania na podłodze powstawała kałuża wody.
    Opory przy wyciąganiu pojemnika stały się tak duźe, że urwał się uchwyt. To zmobilizowało mnie do działania:
    a) urwane zaczepy uchwytu przyspawałem lutownicą na gorące powietrze (są wykonane z ABS - spawa się znakomicie),
    b) oczyściłem pojemnik z osadu proszku. Źródło wycieku wody objawiło się, gdy podłożyłem pod pojemnik kawałki papieru toaletowego,
    c) skorodowane miejsca na obudowie (na skutek wycieku) oczyściłem i zamalowałem emalią.

    3. W lipcu 2010r pralka zaczęła hałasować podczas wirowania. Korzystając z porad zamieszczonych w tym serwisie
    wymieniłem dwa łożyska (komplet kupiony w sklepie z artykułami metalowymi - 8,50zł). Z wymiana nie miałem problemu.
    Dostęp jest bardzo dobry.

    4. We wrześniu 2012 r. podczas prania, pralka się zatrzymała i dioda zasygnalizowała OTWARTE DRZWI.
    Wezwany serwisant stwierdził:
    - szczotki silnika - ok 2 cm - dobre
    - grzałka - dobra
    - pompa wodna - dobra
    - programator - uszkodzony - wymiana 500 zł
    Znowu korzystając z porad na ELEKTRODZIE naprawiłem programator:
    a) na stykach przekaźników widoczne były luźne luty. Prawdopodobnie wystarczyło je poprawić i programator działałby dalej.
    Wcześniej kupiłem jednak kilka części więc przy okazji dodatkowo wymieniłem:
    b) VIPer20A - 15.50 zł (w okolicy układu widoczny był osad podoby do sadzy),
    c) Triak Z0103 zamontowałem Z0107 ponieważ oryginalnego nie miałem - 2,20 zł,
    d) Diodę DR3 - jest to zwykła dioda N4007 na 1000V 1A - z zapasów,
    e) Kondensator 600 uF/1000 V - z zapasów,
    f) dławik (pękła obudowa) - ok 600 uH - 2 zł.

    Pralka działa

    5. W kwietniu 2013r. ponownie pojawił sie sygnał OTWARTE DRZWI. Nauczony poprzednim doświadczeniem:
    a) wymieniłem szczotki silnika - 33zł w sklepie (22 zł w internecie). Szczotka wisi na przewodzie zgrzanym ze szczotkotrzymaczem.
    Długość przewodu jest tak dobrana, że szczotka nie zużywa się całkowicie, ale zbyt krótka, nie ma styku z komutatorem silnika,
    b) wymieniłem przy okazji pompę wodną (bez obudowy) - 55zł w sklepie. Nowa działa ciszej.

    Pralka działa

    W ciągu 12 lat pracy pralki wydałem ok 120 zł na wymianę części. Mam nadzieję, że moje doświadczenie zachęci innych
    majsterkowiczów do samodzielnego naprawienia pralki i tym samym zmniejszenia ilości elektrośmieci.