Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bolec regulacyjny agregatu diesel, zła praca silnika

01 Sty 2011 18:05 3135 7
  • Poziom 17  
    Cześć,

    Do czego jest ta regulacja w agregacie? Zaznaczyłem czerwoną strzałką.
    To jest agregat diesel 7kW czy 7.6kW.
    Od pewnego czasu, od kilku motogodzin zaczął nierówno pracować. ma około 112 motogodzin przebiegu. Olej zmieniany ze 2 razy.
    Filtr powietrza czysty.

    Bolec regulacyjny agregatu diesel, zła praca silnika

    Daje 220V zamiast 230, częstotliwość 51.5Hz ale jakby źle reagował na włączanie obciążenia. Spada mu napięcie zanim zareaguje. Jest coraz gorzej. Co to może być?

    Dodam jeszcze, że jeszcze nie tak dawno działał pięknie od w sumie 3 lat. Jest sporadycznie używany jak brakuje prądu. Teraz światła żarowe migają cały czas, na jego wskaźniku napięcia widać, że napięcie skacze, wskazówka skacze cały czas, tak od 210 do 240V drży. Nie dymi, zapala na dotyk ale kuchenka mikrofalowa nie chce już chodzić, a działała pięknie. Na mój gust spadła mu obciążalność. Wystarczy włączyć pompę obiegową C.O. 200W żeby napięcie siadło aż UPS-y sie włączają. Przy tym silnik wyraźnie traci rytm.
    Co mam sprawdzić?
  • Testo
  • Poziom 14  
    Witam !
    Przyczyną takiego stanu może być uszkodzony AVR lub zwrcie w uzwojeniu prądnicy bądź pod wpływem drgań następuje przerwa w obwodzie wzbudzenia.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Mam mierniki jakie potrzeba. Powiedz mi jak pomierzyć AVR żeby dowiedzieć się czy jest dobry lub zły?
    Prądnica jest 1 fazowa.
    Jeszcze podpowiem co zaobserwowałem. Zwiększając "palcem" obroty silnika, naciskając na dźwigienkę, wzrasta napięcie wyjściowe proporcjonalnie do obrotów silnika. Czy to może świadczyć o uszkodzonym AVR?
    Czy jest on całkowicie uszkodzony czy "tylko trochę" ?
  • Testo
  • Poziom 14  
    Witam ponownie !
    W Twoim przypadku moduł AVR jest trudno sprawdzić miernikiem. Jeżeli bez obciążenia napięcie rośnie wraz ze wzrostem obrotów to wynika na złą pracę AVR. Należało by sprawdzić również szczotkotrzymacz oraz uzwojenie wzbudzenia na wirniku. Żeby być pewnym co uległo uszkodzeniu , odepnij AVR i podaj obce napięcie 24 DCV na szczotki . Zmierz prąd jaki płynie na wzbudzenie oraz napięcia jakie pojawią się na poszczególnych uzwojeniach.
    Powodzenia.
  • Poziom 17  
    Czy widziałeś gdzieś schemat takiego agregatu z AVR? Rano się za to wezmę, dzisiaj nie mam siły :-)
    Wiem tylko jedno, że teraz jest 220V przy 3200 rpm i mam niecałe 52hz. Ja podniosłem rpm-y bo napięcie spadało i tak sobie myślałem, że coś się musi psuć ale z elektryką tą "silną" mam mało wspólnego :-)
    Wiem też że dadanie gazu z jakimś tam obciążeniem kilku żarówek z łatwością daje 300V na wyjściu i też mnie to zastanawiało czy nie AVR. AVR to nie kłopot ale jak padła prądnica to co? Dać przewinąć czy sie nie da? Nowa dużo kosztuje chyba?
  • Poziom 17  
    Rozebrałem prądnicę od tyłu i tam nie ma żadnych szczotek! Pod obudową jest tylko taki dziwny kondensator 16µF/450VAC w kształcie banana, symbol CBB61 SM 40/70.21 i kable w podobnych kolorach. Nie ma szczotek ani niczego takiego. Boję sie rozkręcać prądnicę, bo pewnie coś tam jest od strony silnika.
    Co zrobić z tym fantem? Jak przetestować AVR?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Zima, niskie temperatury i nierówna praca silnika diesla. Może trzeba wymienić olej napędowy na zimowy?
    Pozdrawiam.