Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opinie BMW e46 diesel lub inny samochód tej klasy.

jacek20084 08 Jan 2011 21:53 26002 62
  • #31
    jacek20084
    Level 24  
    No jak będzie już jakiś szrot to nie będę nim jechał bo szkoda czasu tylko. Ale sadzę ze tak 25-30tys już coś będzie sensownego koledzy o tym sądzą.
  • #32
    eltron
    Level 25  
    Sądzę że trzeba szukać bo szrota można kupić i za 2x tyle kasy.
  • #33
    jacek20084
    Level 24  
    To na all stoi nawet i ok 10tys takie to benzyna i sadzę że coś jakoś za tanio jak na takie samochód ja to jak będę szukał to już raczej 330d musi być już full opcji lub prawie full i w dobrym stanie technicznym.
  • #34
    eltron
    Level 25  
    To że trzeba szukać chodzi mi o to że obejrzyj se kilkanaście takich samochodów i z pewnością będziesz widział znaczące różnice w ich stanie. A na 3.0d zwróć szczególną uwagę, bo są to samochody drogie, jest ich dużo, można trafić na minę, a części i naprawa są drogie. Znaczące niższe ceny od rynkowych możesz odpuszczać od razu.
  • #35
    jacek20084
    Level 24  
    No jeżeli nic nie znajdę w 3l to wezmę już tego 320d 150KM.
  • #36
    PCcepuk
    Level 19  
    2.0 td4 -dobry silnik, w BMW 150KM, te silniki byly stosowane w LandRover'ach 4x4 mialy tylko zmniejszona moc ale podniesiony moment, obotowy -malo usterkowy, turbina ze zmienna geometria łopatek, sporo czesci/zamiennikow (filtry i inne eksploatacyjne), pamietac trzeba o filtrze odmy co 50tys, bo potem kopci okrutnie...
  • #37
    jacek20084
    Level 24  
    Filtrze odmy czyli jaki to filtr i czemu służy? I czy każde bmw e46 ma taki filtr i czy w tych samochodach był stosowany filtr cząsteczek stałych?
  • #38
    mmidas
    Level 9  
    Witam. Jak czytam wasze opinie to płakać mi się chce.
    po 1- chcesz kupić oszczędnego diesla BMW w budzie e46 kup e46 z silnikiem 320d (150) najbardziej optymalny silnik spalanie średnie po warszawie przy normalnej jeździe w korkach średnio 6,6l/100 bak na Neste za 290zł do przejechania na baku 1100 KM najniższe spalanie trasa Warszawa-poznan- warszawa średnia 4.6l

    w zimę nie masz jazdy jeżeli masz zamiar jeździć po nieodśnieżonych, ewentualnie śliskich drogach podmiejski kup sobie w zestawie do auta szuflę do śniegu , szadel, i linkę hol. e46 jest pierwszym BMW które zostało tak odciążone co spowodowało duże utrudnienia w trakcji na śniegu. Nowe opony wintercontact TS830 nie pomagają.

    co istotne przy kupowaniu-
    1-sprawdz czy są klemy pirotechniczne (często po wypadku wycinają je)będziesz miał problemy z lampką airbagu oraz z samymi poduszkami
    2- sprawdź wtryskiwacze wykręć wszystkie i sprawdz czy nr seryjne są zbliżone do siebie jeżeli nie tzn. że były robione kombinacje z wtryskami btw. wtryski sprawdź u kogoś kto ma interface BMW. jest to jeden z większych kosztów 1 wtryskiwacz ok 600zł a masz 4 wtryski często kopcenie z wydechu jest objawem wtrysków

    2- sprawdź turbinę. koszt sprawdzenia może być duży bo wypadało by rozebrać trochę silnika i nie zawsze sprzedający się na to zgodzi. Oczywiście zrobić to w serwisie BMW za takie rozebranie i złożenie możesz zapłacić i 700zł natomiast to w jakim stanie jest turbina jest bardzo ważne. jeżeli jest przegrana co widać od razu po wyjęciu tzn że auto było katowane, ewentualnie że nie najlepszy stan silnika.
    Regeneracja turbiny (u dobrego turbiniarza) koszt ok (1500zł) najczęściej jeżeli coś się dzieje z turbiną z automatu możesz się liczyć wydatkiem ok 3tyś zł dodatkowo do wymiany odmy etc...

    3- Bardzo ważna rzecz sprawdzić czy na kolektorze ssącym są wszytkie przepustnice częsta usterka uszkadzająca turbinę ,tłoki etc...

    mam takie e46 z 2003 r. od 4 lat i trochę z nim przeżyłem. aktualny przebieg 210tyś
  • #39
    siewcu
    Level 34  
    Jeśli kolega poleca regenerację turbiny, podziękowałbym koledze za opinię. I od kiedy diesel ma kilka przepustnic ?
  • #40
    mmidas
    Level 9  
    A proszę wytłumacz mi czy turbina po regeneracji ujmuje nowej turbinie? ja nie mówię o regeneracji turbiny ,która była przegrzewana tak że łopatki uległy wykrzywieniom czy widać odbarwienia na karterze gdyż w takiej sytuacji należy ją wymienić. Każda turbina po ok 150tyś/km nie będzie idealnie szczelna. w momencie kiedy nie chcesz mieć problemów z dalszym rozszczelnianiem uważam że należy ją zregenerować.
    Reasumując moim zdaniem jeżeli na turbinie widać zmęczenie materiału lub widać że nie jest to fabryczny element zastanowił bym się nad zakupem takiego auta.
    eksploatacja aut z Turbo nieco jest odmienna od aut bez turbo.

    kolektor ssący składa się z 4 kwadratowych otworów ok (4x4cm) na których znajdują się przepustnice osiowe w tym modelu dochodziło do urywania owych przepustnic a ( opiłki wynikające z przelecenia przez układ takowych części) zostają ponownie zassane przez zawór 3-j drogowy ( rekuperacja spalin)



    Kolega się "Bardzo Wymądrza" lecz mało wartościowe są te wypowiedzi

    cytuję:
    "330xd oznacza xDrive, czyli napęd 4x4."
    Wszytko fajnie "x" owszem oznacza napęd na 4 koła "4WD"
    xDrive został wprowadzony w 2003 roku z nowym X3. Zamiast stałego rozdział momentu obrotowego (tak jak w 4WD), xDrive zapewnia rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś za pomocą wielotarczowego mokrego sprzęgła.

    Myślę że nie warto człowieka wprowadzać w błąd. xDrive występuje dopiero w serii E90.

    Co do kultury pracy , osiągów i spalania. - w odniesieniu do Hondy Accord z 2007r
    2.2i-CTDi (140)KM
    BMW bez porównania bardziej dynamiczne ,zrywne, spalanie ok 1.4l mniejsze. Odczuwalne przy pustym aucie, przy załadowanym na autostradzie z trumną na dachu BMW zdecydowanie bardziej "żywy".
    BMW zdecydowanie mniej wygodny i praca silnika rzeczywiście jest porównywalna z URSUSEM 30 lecz ma to też swój urok.
  • #41
    siewcu
    Level 34  
    Chcesz mi powiedzieć że BMW włożyło w diesla ITB ? I co to jest zawór 3-j drogowy ?
  • #42
    mmidas
    Level 9  
    siewcu wrote:
    Chcesz mi powiedzieć że BMW włożyło w diesla ITB ? I co to jest zawór 3-j drogowy ?


    Nie będę się kłócił.Wyraziłem jedynie swoją opinię. Zainteresuj się w jaki sposób "dokładnie" zbudowany jest układ wydechowy i będziesz wiedział o czym piszę.

    Pozdrawiam.
  • #43
    PCcepuk
    Level 19  
    no niestety... przepustnice na kazdym kanale dolotowym sie znajduja w tym silniku... i wszystko jest ok do momentu gdy ktoras znich nie zapała checia "zmiany" miejsca -najczesciej w stone cylindra... :(
  • #44
    siewcu
    Level 34  
    Przepustnica w dieslu... Jak to mi ktoś napisał, żeby było ITB to musi być throttle. A diesel tego nie ma.
  • #45
    jacek20084
    Level 24  
    Quote:
    BMW zdecydowanie mniej wygodny i praca silnika rzeczywiście jest porównywalna z URSUSEM 30 lecz ma to też swój urok
    co kolega miał na myśli ?
    Quote:
    sprawdź wtryskiwacze wykręć wszystkie i sprawdz czy nr seryjne są zbliżone do siebie
    ile kosztuję sprawdzenie w serwisie bmw i czy nie można tego dokonać bez wykręcania i o ile nr mogą się mylić? turbo też można sprawdzić podczas jazdy może nie jest to jakieś dokładne sprawdzenie ale można zobaczyć czy nie ma takiej turbo dziury.
    Quote:
    Bardzo ważna rzecz sprawdzić czy na kolektorze ssącym są wszytkie przepustnice
    jak to się sprawdza.
  • #46
    siewcu
    Level 34  
    jacek, nie słuchaj tego, jak pojedziesz do ASO czy odpowiedniego mechanika sprawdzi to co będzie trzeba. Bo póki co dowiedziałem się kilku bredni.
  • #47
    jacek20084
    Level 24  
    No ja się nie znam słucham tych co odpowiadają ale myślę ze taki e46 bo ja pewnie będę szukał w największym wyposażeniu i żeby się w budżecie zmieścić to myślę że w ASO za pomocą kabla można już wszystko sprawdzić jak raz z kolega sprawdzał jakiegoś francuza to mówił że pokazało mu że jakiś tłok ma coś nie tak to myślę że i w tym e46 za pomocą kabla można wszystko sprawdzić ja w vw za pomocą vag błędy sprawdzałem ale miałem słabe wyposażenie i dużo nie można było sprawdzić. A np jakich kolega dowiedział się bredni jak by można było wiedzieć.
  • #49
    siewcu
    Level 34  
    PCcepuk, po pierwsze żądam poprawnego napisania mojego nicka w twoim poście. Po drugie doedukuj sę, bo dalej nie masz zielonego pojęcia o tym co piszesz, w dieslu nie występuje przepustnica a tym bardziej ITB. Jak się dowiesz co to jest możemy ewentualnie porozmawiać. A że nie wiesz i się nie dowiesz bo nie przyjmujesz krytyki - nie wypowiadaj się w tym temacie bo zielonego pojęcia nie masz.
  • #50
    mmidas
    Level 9  
    jacek20084 wrote:
    Quote:
    BMW zdecydowanie mniej wygodny i praca silnika rzeczywiście jest porównywalna z URSUSEM 30 lecz ma to też swój urok
    co kolega miał na myśli ?
    Quote:
    sprawdź wtryskiwacze wykręć wszystkie i sprawdz czy nr seryjne są zbliżone do siebie
    ile kosztuję sprawdzenie w serwisie bmw i czy nie można tego dokonać bez wykręcania i o ile nr mogą się mylić? turbo też można sprawdzić podczas jazdy może nie jest to jakieś dokładne sprawdzenie ale można zobaczyć czy nie ma takiej turbo dziury.
    Quote:
    Bardzo ważna rzecz sprawdzić czy na kolektorze ssącym są wszytkie przepustnice
    jak to się sprawdza.


    1- mniej wygodny słaba kultura pracy.
    - mam porównanie E46 z accordem 2.2 oraz saab-em 9-3 1.9 wsyztkie te auta są w dieslu. jeżeli chodzi o wygodę podróżowania porównanie Warszawa-Wiedeń ok 680Km
    4 dorosłe osoby na pokładzie trumna na dachu zima
    e46 150km najlepiej jeżeli chodzi o silnik. nie wygodne siedzenia z przodu ani kanapa z tyłu śr spalanie ok 6.3l (2003r po face))
    accord 140km- brakuje mu mocy lecz bez porównania wygodniej ok 7l (2007r)
    saab - 150km - pomiędzy bmw a honda ok 7l (2008r)
    słaba kultura pracy i najgłośniejszy e46

    wtryski są proste do wykręcenia trzeba mieć klucz do tego. koszt symboliczny jeżeli wtryski wszytkie są od nowości te same będziesz widział że mają np. tylko ostatnią cyfrę zmieniającą się jeżeli jakiś był wymieniany odazu zobaczysz zupełnie odstający nr seryjny od reszty


    turbina. żeby wyczuć podczas jazdy po 1 wyczucie podczas jazdy zaobserwujesz przy mocno zużytej turbinie głośna praca świst oraz spadek mocy lecz spadek mocy byś zaobserwował gdybyś znał jego wcześniejsze parametry. jeżeli chcesz sprawdzić podczas "na sucho" bez rozbierania trzeba koniecznie sprawdzić czy nie cieknie czy nie jest zaolejona. jeżeli dostaniesz auto z umytym silnikiem przejechać trzeba ok 20km a następnie sprawdzić czy nie pojawił się olej na turbinie.

    kolektor to wiąże się niestety z rozebraniem kawałka silnika, lecz często się to opłaca tak jak kolega wcześniej pisał po urwaniu tulei opiłki lubią lądować w tłokach co powoduje niebotyczne wydatki (praktycznie modernizacja silnika)

    nie sugeruj się ślepo komputerem duża ilość błędów jest możliwa do usunięcia "tymczasowo" bez usunięcia przyczyny a po przejechaniu 100KM ponownie je ujrzysz.

    generalnie nie piszę ci tego bo się chce pochwalić .... tylko sam obecnie szukam opinii na temat pewnego auta i cieszył bym się jeżeli znalazł bym sensowne rady.
    osobiście e46 przejechałem ok 150tyś/km i to co ci piszę wiąże się z moimi doświadczeniami a nie wyczytanymi nie wiadomo gdzie opiniami..

    jeden z Panów który się uwziął na komentowanie i krytykę wszystkiego co się pisze może by coś przydatnego wniósł do dyskusji a nie tylko jakieś docinki.

    osobiście nie jestem mechanikiem, lecz z wykształcenia i zawodu wykonywanego znam się na "mechanice płynów i gazów oraz termodynamice" i zasady działania oraz specyfika silnika jest mi znana i jeżeli Pan od krytyki chce coś jeszcze dodać to bardzo bym prosił o konkrety a nie ogólniki.

    Pozdrawiam
  • #51
    eltron
    Level 25  
    Siema koledzy. Takich bzdur nie czytałem w tym dziale dawno. Nawet moi ulubieńcy się chowają.

    pozdrawiam,


    P.S. siewcu, nie wdawaj się w dyskusję, nie sądzisz że nie ten poziom?
  • #52
    siewcu
    Level 34  
    eltron, próbuję walczyć z beznadzieją poziomu forum, jednkaże wychodzi na to, że to się nie uda... A szkoda, z przykrością obserwuję jak poziom niektórych działów elektrody spada :(

    Słaba kultura pracy i głośność BMW... Brak słów.
  • #53
    PCcepuk
    Level 19  
    to fakt :) dzieci dookoła :)

    tjuning dla biednych: LEDy pod podwoziem, podtlenk azotu, chip tuning :)

    i teoretycy ktorzy nie widzieli tłoka od wewnątrz :) -jak wyżej :)
  • #54
    eltron
    Level 25  
    Tłoka od wewnątrz czyli gdzie? Przeciąć na pół by go trzeba było żeby tam zobaczyć do wewnątrz? Bo szczerze to ciekawi mnie co tam może być niezwykłego? Skoro jesteś taki skłonny do pomocy i niezwykle bystry, a także biegły w tych sprawach to może uchylisz rąbka swej ogromnej tajemnej wiedzy? Zdjęcie jakieś wrzuć, najlepiej takie jak tych przepustnic ktoś wrzucił :D Bo może u Ciebie tłok to co innego niż my dzieci se wyobrażamy :D
  • #55
    PCcepuk
    Level 19  
    baaardzo bym chciał naswietlic ci dziedine mechaniki :) -ale za duzo mnie to lat pracy kosztowało, a i teraz czerpie z tego korzysci materialne :)

    pozdrawiam...........
  • #56
    eltron
    Level 25  
    O proszę. Ale zdawało mi się tak od początku że z motoryzacją a w szczególności z mechaniką jesteś za pan brat :D Mam nadzieję że czerpiesz z tego korzyści materialne współmierne do poziomu twojej wiedzy.
  • #57
    jacek20084
    Level 24  
    Widzę że na nieobecność mnie rozmowa bardzo dobrze się klei :D Czyli z tego co widzę to przy zakupie najlepiej jechac gdzieś zeby sprawdzili kablem i bedzie po problemie bo chyba bedzie to najlepszy i najtańszy test. A co do turba to podczas jazdy da się zaobserwować tzw. turbo dziure. A gdyby miał brać.
  • #58
    PCcepuk
    Level 19  
    sprawdzenie kablem -to taka ewentualnosc czy nie ma błędów -ale na wynik komputerowy bym NIE kupował auta....
    samochodzik da sie tak ustawic ze klient nic nie zauważy przy kupnie :)

    dobry mechanik oceni wartośc auta i jego stan oraz poniekad historie...

    dziura turbo -zalezy co przez to rozumiesz i kiedy ona ma wystepowac i z jaka zwłoka ??
    generalnie te silniki maja turbine ze zmienna geometria łopatek, jak mu dołozysz gazu w czasie jazdy (nie koniecznie do dna) to fajnie ciągnie i słychac lekki swist juz od 1500rpm (szczególnie słychac na poczatku -gdy lopaty sa rozwarte najbardziej), jak mu przy tych obrotach depniesz dno -nie zdziw sie jak puści sadze, nawet spora z komina -to jest comonraylle...
    a charakterystyczna dziure bedzie miał jak mu depniesz gazu troche rozpedzisz, potem wezmiesz noge z gazu i po 2-3 sekundach spowrotem dołozysz -bedzie chwilowa dziura -i to jest normalne w silnikiach z turbina :)
  • #59
    siewcu
    Level 34  
    PCcepuk wrote:
    comonraylle

    Tekst roku. Kolega właśnie udowodnił swoją przeogromną wiedzę w temacie mechaniki :)

    Poza tym diagnostyka komputerowa nie polega tylko na odczytaniu błędów ECU, ale ja się przecież nie znam...
  • #60
    grawstepna
    Level 10  
    Jako uzytkownik E46 320d z roku 2004 moge goraco polecic ten model. Przywieziony jako nieuszkodzony w 2006r z przebiegiem 150tys, obecnie ma 265tys. Co do silnika, to poza wymiana obu poduszek (ktore potem okazaly sie OK) filtra powietrza, paliwa i oleju z olejem, to zadnych innych ingerencji za mojej kadencji on nie mial.

    Olej wymieniam 1 raz w roku, zwykle na jesieni, jezdze na oleju mobil 1 0w-40.

    Zuzycie paliwa po miescie to 8L w lecie i 9,5L w zimie. Na trasie ok 6,5L a po autostradzie to 7,5L.