Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opinie BMW e46 diesel lub inny samochód tej klasy.

jacek20084 01 Sty 2011 18:32 24313 62
  • #1 01 Sty 2011 18:32
    jacek20084
    Poziom 24  

    Witam chciał bym usłyszeć opinie od użytkowników marki bmw modelu e46 jaki silnik wybrać myślę że w grę wchodzi tylko diesel bo na sama benzynę mnie nie stać a mianowicie były tam takie silniki 320 Cd (150KM), 320 d (136KM), 330 Xd (204KM), 330 Xd (204KM), 330 xd (184KM), 330 d (204KM) i teraz który silnik wybrać z 2l i który z 3.3l? Chodzi mi mianowicie o najczęstsze awarie spalanie itp. Liczę na miłe odpowiedzi i wyrozumiałość.pozdr na wszystkich faunów tego modelu.

    0 29
  • #2 01 Sty 2011 20:35
    kamil907
    Poziom 28  

    Diesle BMW nigdy nie należały do udanych. Po pierwsze spora awaryjność, po drugie spalanie zdecydowanie wyższe od silników diesla innych koncernów. Ja bym się na takiego diesla nie zdecydował, już rozsądniejszym wyborem było by takie e46 z silnikiem benzynowym + odpowiedniej klasy sekwencyjna instalacja LPG.

    0
  • #3 01 Sty 2011 21:15
    jacek20084
    Poziom 24  

    No jeśli kolega tak mówi ja wiem że 1.9 VW były udane a o bmw mało wiem ok to jak już coś to jaki silnik benzynowy bo ja to mało jeżdżę tylko weekendami to pewnie by i sama benzyna jakoś uszła a jak coś to jaki silnik 1.6,1.8,2.0 bo na większy benzynę to się raczej nie zdecyduje. A jeśli już silnik benzynowy to który 316 i (105KM), 316 ti (116KM), 316 i (105KM), 318 Ci (143KM), 318 i (118KM), 320 i (170KM), 320 i (150KM), 320 i (170KM).

    0
  • #4 01 Sty 2011 21:43
    kamil907
    Poziom 28  

    2,0 150KM wg mnie najlepszy, w sensie najmniej kłopotliwy i można śmiało powiedzieć, że jest to udana jednostka.

    0
  • #5 01 Sty 2011 22:07
    jacek20084
    Poziom 24  

    A skąd te wiadomości że 2.0 150 jest najlepszy? i Najbardziej udany? To jak kolega mówi że 2.0 to w tej cenie jest a4 b6 z 1.8T 150KM i o tamtym silniku są też bardzo dobre opinie. A czy w silniku 2.0 jest turbo?

    0
  • #6 01 Sty 2011 22:26
    kamil907
    Poziom 28  

    Oczywiście, że nie ma turbiny, a wiem, że to dobry silnik bo miałem już BMW z tym silnikiem przez jakiś czas. Gdyby nie to, że z blacharką było słabo to pewnie został bym przy tym aucie na dłużej.

    0
  • #7 01 Sty 2011 22:35
    martinobmw
    Poziom 12  

    kamil907 napisał:
    Diesle BMW nigdy nie należały do udanych. Po pierwsze spora awaryjność, po drugie spalanie zdecydowanie wyższe od silników diesla innych koncernów. Ja bym się na takiego diesla nie zdecydował, już rozsądniejszym wyborem było by takie e46 z silnikiem benzynowym + odpowiedniej klasy sekwencyjna instalacja LPG.


    Pewnie w życiu nie miałeś BMW dlatego tak sadzisz .ja od 4lat śmigam bawarka, przedtem grupa VW, AUDI; i nie chce żadnego innego auta typu C 360 Z GRUPY VW .A CO DO TEMATU; mogę polecić 320d 150KM jest to silnik CR oraz 330 d CR bez x ponieważ występowały tam problemy z napędami. obecnie posiadam 530 d w zimę nie ma problemu z paleniem ostatnia zima -34' od strzała a stoi pod chmurka. spalanie w trasie do 8l a w mieście w zimę z webastem do 10l max.
    moje zdanie jest takie jak raz kupisz sobie BMW mówię o zadbanym egzemplarzu a nie jakimś [ łachu] to nie będziesz chciał innego auta.

    1
  • #8 01 Sty 2011 22:56
    martinobmw
    Poziom 12  

    Pewnie miał wyeksploatowany egzemplarz 136KM 320D najbardziej nieudany model .a po 2 wejdź na forum i poczytaj sobie jakie usterki występują u właścicieli BMW a jakie VW. wiem co pisze moja beta ma przejechane prawie 500tys\km olej 5W40 castrol edge. poprzedni model 318 17TDS przejechane prawie 400tys\km olej 10w40 castrol magnatec. co ty na to kolego cyfry nigdy nie kłamią.naprawdę wiem co pisze.a wybór należy do założyciela postu.

    1
  • #9 01 Sty 2011 23:09
    jacek20084
    Poziom 24  

    Jak wspomniałeś o VW to tak były se mrozy też -30 i też odpalał bez problemu a ma przejechane 400tys km i powiem tak nie zmieniałem oleju na czas lałem paliwa też różne i nie było problemu wiec nie narzekaj bo ten diesel co mam teraz nie było dbane o niego a jeździ lepiej niż u tych co dbają o silnik jak nie wiadomo co. Dzięki za od w sprawie bmw ze proponujesz silnik 320 150KM. Ale myślę ze ta a4 b6 z silnikiem 1.8T była by lepsza od tego 2.0 w bmw. Wiec zobaczymy jak się będą koledzy jeszcze wypowiadać o dieslach w bmw i zobaczymy.A tak poza tematem mówisz że do VW już nie wrócisz to ja nie wiem czemu bentley produkowany na bazie vw phaetona i z tym samym silnikiem jest tak atrakcyjnym autem i myślę że phaetona zajmuje 3 miejsce po mercedesie kl.s i bmw 7 chociaż jest o wiele tańszy a przez jaki czas zajął tak wysokie miejsce? Jest jeszcze sporo samochodów z koncernu VW lambo z silnikiem audi bugati ale co tam i tak każdy powie że to słaby koncern a ma większość najbardziej znanych marek pod sobą.

    0
  • #10 01 Sty 2011 23:22
    martinobmw
    Poziom 12  

    powiem tak jestem mechanikiem troszkę tych aut przewaliłem nie twierdzę że tylko i tylko BMW jest wiele innych marek dobrych a nawet bardzo dobrych .odp na twoje pytanie dlaczego VW jest z bentleyem ;?
    ODP. BMW MERCEDES nie potrzebują współpracy aby stworzyć z kilku modeli jeden , maja wystarczająco dobre modele ze zajmują się wyłącznie ulepszaniem swojej marki .
    no i dlatego za VW zapłacisz 20kafli ZA ten sam rok BMW PONAD 30KAFLI.
    życie.pozdrawiam i życzę spełnienia marzeń w 20011 roku.pozdrawiam

    0
  • #11 01 Sty 2011 23:28
    jacek20084
    Poziom 24  

    Nie za bmw płaci się za markę. Powiem tak gdybym miał kasę to bez zastanowienia kupił bym se phaetona w full opcji i bym był bardziej zadowolony niż z bmw 7. Ok dzięki za odp i zobaczymy jak to będzie jak kupię coś to ci napiszę, bmw sa fajne samochody i sporo droższe od vw ale jak się zaczyna to jeszcze nie wiem czy na coś droższego będzie mnie stać nie jestem przy kasie i jak się uda coś dozbierać to się zmieni na bmw.Ale i tak dzięki i czekam na odp innych.

    -1
  • #12 02 Sty 2011 12:02
    eltron
    Poziom 26  

    Ja to dam Ci tylko jedną radę - nie słuchaj porad piszących tutaj, chyba że lubisz brednie.

    0
  • #13 02 Sty 2011 21:09
    jacek20084
    Poziom 24  

    A czemu tak kolega sadzi? Wiem że jest sporo takich osób na elce co piszą aby pisać ale znam ich w innych działach.

    0
  • #14 02 Sty 2011 21:36
    siewcu
    Poziom 33  

    Czy wy jesteście niepoważni ? 3.0d BMW to najlepszy diesel jaki powstał ! TDi to przy nim ścierwo. Nie ma kultury pracy, nie ma osiągów, pali straszne ilości.

    0
  • #15 02 Sty 2011 21:57
    jacek20084
    Poziom 24  

    To które silniki by kolega proponował i dlaczego? I co oznacza ta literka X np. w 330xd?

    0
  • #16 02 Sty 2011 22:47
    siewcu
    Poziom 33  

    x oznacza xDrive, czyli napęd 4x4. Z diesli śmiało można polecić 330d, ale ważniejszy od przebiegu jest stan techniczny - znajomy miał 330d z przebiegiem 350 tysięcy km, ale stan był świetny.

    0
  • #17 05 Sty 2011 20:12
    jacek20084
    Poziom 24  

    A tak dokładnie który silnik. I na co przy zakupie diesli i benzyny najbardziej zwracać uwagę?

    0
  • #18 06 Sty 2011 13:25
    eltron
    Poziom 26  

    Na stan samochodu najbardziej zwróć uwagę.

    0
  • #19 06 Sty 2011 16:37
    jacek20084
    Poziom 24  

    No a na jakieś poszczególne elementy sinika czy tylko tak wizualnie i po głośnie silnika patrzeć. Bo wygląd wizualny za zewnątrz i wewnątrz to łatwo w miarę określić.

    0
  • #20 06 Sty 2011 18:57
    siewcu
    Poziom 33  

    Jeśli się nie znasz to podjedź na przykład do ASO, albo jakiegoś pewnego mechanika.

    0
  • #21 06 Sty 2011 19:05
    kamil907
    Poziom 28  

    eltron napisał:
    Na stan samochodu najbardziej zwróć uwagę.

    W tym momencie po prostu odkryłeś coś czego nikt by się w życiu nie domyślił.. Brawo!

    0
  • #22 06 Sty 2011 20:12
    jacek20084
    Poziom 24  

    No o ASO to ja myślałem bo nawet mechanik nie pomoże i nie zobaczy co jest w środku bez kompa. To koszt pewnie nie duży a zawsze już jakąś orientację w pojeździe będę miał.

    0
  • #23 06 Sty 2011 22:59
    siewcu
    Poziom 33  

    kamil907, takie uwagi do osoby, która w temacie samochodów ma na prawdę duże pojęcie są wybitnie nie na miejscu. Jak już piszesz to pomoż.

    jacek20084, nie do końca - zależy gdzie będziesz kupował auto. Często mogą pod komputer auto podpiąć firmy tuningowe - jeśli na taką padnie wybór, musisz też uważać gdzie jedziesz, bo nie wszystkie są kompetentne.

    0
  • #24 07 Sty 2011 16:39
    jacek20084
    Poziom 24  

    Ale jak to firmy tuningowe? Ja jak już coś będę się kierował do serwisu bmw a nie do firmy tuningowej. Chyba że kolega miał coś innego na myśli.

    0
  • #25 07 Sty 2011 19:47
    eltron
    Poziom 26  

    kamil907 napisał:
    W tym momencie po prostu odkryłeś coś czego nikt by się w życiu nie domyślił.. Brawo!


    Doradź coś laikowi, zresztą podobnemu tobie ( bez obrazy autorowi, który przynajmniej się pyta a nie myśli że zjadł wszelkie rozumy jak ty ) , jak ma sprawdzić samochód. Jak ma po głosie rozpoznać czy silnik zdrowy, jak ma podczas jazdy wyczuć ewentualne nieprawidłowości w układzie jezdnym, czy doradź mu nawet jak ma go obejrzeć czy nie był bity ( nie malowany, a mocno rozbity, malowany to był prawie każdy ). I co, szpecu z for internetowych? Moja porada jest tu jak najbardziej na miejscu, dobrze prawi jeszcze kolega siewcu, jak zwykle zresztą. Inne porady są bezcelowe.

    0
  • #26 07 Sty 2011 22:52
    jacek20084
    Poziom 24  

    To kolega sadzi że każde auto jest bite które się kupuje w Polsce? Silnik to jest w nowoczesnych samochodach to jest ciężko rozpoznać bo głosie czy jest wszystko ok ale czy coś było bite to da się mniej więcej zauważyć. Ja to przy zakupie podjadę raczej do jakiegoś serwisu bmw bo samochód za np już te 25-30tys to już nie mały wydatek i lepiej poszukać i sprawdzić co i jak w nim się dzieje.

    0
  • #27 07 Sty 2011 23:49
    siewcu
    Poziom 33  

    jacek20084, z firmami tuningowymi chodziło mi o to, że jeśli tuner jest dobry, będzie w stanie poprawnie zdiagnozować silnik - większość ma interfejsy i oprogramowanie do tego. Napisz wcześniej gdzie chcesz kupować auto - postaram się coś doradzić(gdzie jechać w danym rejonie).

    0
  • #28 08 Sty 2011 14:18
    eltron
    Poziom 26  

    jacek20084 nie jest tak prosto jak Ci się wydaje z tym że było bite, poza tym czytaj ze zrozumieniem. To że było coś malowane nie znaczy że miało poważnego dzwona, a tych po poważnym dzwonie to nie jesteś w stanie rozpoznać i nie łudź się że potrafisz, chyba że robił to partacz. A silniki w nowoczesnych samochodach tak jak i te w tych starych pracują na tej samej zasadzie, i ktoś wprawiony po jego pracy, zachowaniu, i tym podobnych mniej więcej oceni czy jest sens interesować się tym samochodem czy nie. A zainteresowanie się samochodem to w Twoim akurat przypadku znaczy tyle:

    Cytat:
    a to przy zakupie podjadę raczej do jakiegoś serwisu bmw bo samochód za np już te 25-30tys to już nie mały wydatek i lepiej poszukać i sprawdzić co i jak w nim się dzieje.


    I nie bez powodu pisałem tutaj wcześniej o jak najlepszym stanie technicznym samochodu. Jak widzisz szrota to nawet nie jedź z nim na serwis, bo stracisz kasę za weryfikację jego stanu.

    0
  • #29 08 Sty 2011 14:30
    mleczakm
    Poziom 19  

    Może nie w temacie, ale jeśli ktoś chce poznać killka "chłytów małtetingowych" to polecam TĘ STRONĘ. Serio - o dzwonach i nie tylko.

    EDIT
    Sorry, komp mi się przycina i klawiatura też... :)

    0
  • #30 08 Sty 2011 14:47
    siewcu
    Poziom 33  

    Nie działa. Zmień motoogrono na motogrono :)

    0