Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1,2 r 2002 - uszkodzony sterownik tylnej wycieraczki

plw 01 Sty 2011 20:12 6224 2
  • #1 01 Sty 2011 20:12
    plw
    Poziom 8  

    Witam.
    Proszę o radę.
    Padł mi sterownik tylnej wycieraczki w VW POLO r 2002 1,2 (9N)
    Objawy są następujące - działa mi spryskiwacz tylnej szyby ale nie działa wycieraczka tylna. Rozebrałem ten element aby wykluczyc awarię mechaniczną (zatarta ośka lub przepalony silnik). Mechanicznie wszystko jest ok. Silnik podpięty wprost pod zasilanie działa bez zarzutu.

    W temacie
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1255707.html

    mowa jest o uszkodzonej części (tyrystor CR 708A)
    W moim sterowniku:

    VW Polo 1,2 r 2002 - uszkodzony sterownik tylnej wycieraczki

    to element oznaczony na czerwono (dokładnie to oznaczenie - CR 708A). Jednocześnie mowa tam o tym, że jest to właśnie najczęstsza przyczyna takiego a nie innego zachowania się sterownika.
    Proszę o radę czy tę część jest dostępna w sprzedaży lub jeśli nie to jakim innym elementem można go zastąpić.
    I jeszcze mam jedną wątpliwość. Tyrystor powinien mieć 3 elektrody a ten ma dwie. Czy to tak ma być czy po prostu jedna mu się ułamała?

    -1 2
  • Pomocny post
    #2 01 Sty 2011 20:43
    jarcys
    Poziom 22  

    Trzecie wyjście ma pod obudową połączone z płytką a więcej napiszę jak będę w domu pozdrawiam.
    VW Polo 1,2 r 2002 - uszkodzony sterownik tylnej wycieraczki
    http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/4650/MOTOROLA/MCR708A.html
    Tutaj mój wontek, ja szukałem MCR706A różnią się tylko parametrami wystarczy przejrzeć noty katalogowe
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1273915&highlight=mcr706&sid=

    Możesz spróbować z TIC 116 tylko musiał byś go umiejscowić na zewnątrz.

    0
  • #3 02 Sty 2011 19:53
    plw
    Poziom 8  

    OK. Bardzo dziękuję. Jutro idę do sklepu z elektroniką.
    Nie ma znaczenia czy ten tyrystor jest na zewnątrz bo przecież tego i tak nie widać. Musi się tylko zmieścić pod tą plastikową pokrywką.
    Ten oryginalny już wylutowałem.
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
    ------------------
    03.01.2011
    Wlutowałem nowy tyrystor (TIC 116) i ...... jedno wielkie nic.:cry:
    Wycieraczka nie działa.
    Niestety w tym układzie musi być walnięte coś innego.
    Trochę mnie to martwi, bo wychodzi na to, że trzeba będzie albo samemu bawić się w zrobienie sterownika albo wygrzebać jakiś inny.

    Tutaj znalazłem opis ale dotyczy skody octavii.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic611586.htmlC
    Czy to zadziała także w VW POLO r 2002 (9N) ?
    A może wystarczy coś prostszego?
    Mnie obecnie zadowalałby układ który przy załączonej dźwigni wycieraczki tylnej uruchamia silnik na pracę ciągłą, a przy wyłączonej dociąga do pozycji startowej i zatrzymuje.

    -----------------------
    18.01.2011
    Ostatecznie okazało się że wszystkie elementy były sprawne poza wiązką kabli która nie stykała na łączach. Dokładnie to z lewej strony komory bagażnika. Tak się nieszczęśliwie składa że wężyk spryskiwacza w Polo 9N idzie obok wiązki kabli. Uszkodzenie wężyka może powodować zalewanie kabli i ogólnie kłopoty z elektryką z tyłu (światła, siłownik klapy bagażnika, wycieraczka). I tak było w tym przypadku. Kiedyś wężyk wyskoczył ze złączki i kable zostały zalane. Potem najprawdopodobniej zaśniedziały styki i to spowodowało przerwę na łączach.
    Mam nadzieję że te informacje komuś się przydadzą. Temat do zamknięcia.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo