Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf 400 nie odpala. Ustawienie początku wtrysku, pompy.

koslajda1202 01 Sty 2011 20:41 7060 18
  • #1 01 Sty 2011 20:41
    koslajda1202
    Poziom 9  

    Witam mam problem mianowicie posiadam daf-a 400 2.5D potrzebuję do niego
    1.ustawienie początku wtrysku
    2.ustawienie pompy wtryskowej
    mam taki problem auto jak było cieplej paliło na dotyk grzanie i palił
    a od 3 tyg temp spadła na -23 stopnie i nie mogę odpalić w aucie jest pompa LUCAS CAV ROTO DIESEL taka sama pompa jest w RENAULT 19 wtryski podają a auto nie chce odpalić kreci podczas odpalania puszcza szarą mgiełkę tłumika ale nie pali. Ropa zimowa nie zamarzła a nie odpala pomocy bo auto potrzebne na szybko.POMOCY:cry::cry::cry::cry::cry:

    0 18
  • #2 01 Sty 2011 22:37
    kajko2
    Poziom 11  

    mam takie autko ja sobie pomagałem opalarką teraz zrobiłem sobie podgrzewanie płynu w sklepach agd można dostać takie małe grzałki na szklankę 1 calowy trójnik miedziany od co i żywicy trochę ja użyłem takiej z miedzą . Problem już z głowy ważny też filtr paliwa jak nie wymieniłeś na zimę to zacznij od tego

    Moderowany przez Błażej:

    Co zrobiłeś? "zrobiłem sobie podgrzewanie płynu w sklepach"? Co to jest "szklankę 1 calowy"? "Problem już z głowy ważny"? Wysławiasz się, jak mistrz Joda? Wiesz, co to PRZECINEK i INTERPUNKCJA?

    0
  • #4 01 Sty 2011 23:36
    kajko2
    Poziom 11  

    jak nie wymieniłeś filtra paliwa to parafina się wytrąciła i nie odpalisz podgrzej filtr i zobacz jak nie odpali to wtedy ciśnienie na cylindrach

    0
  • #5 02 Sty 2011 00:10
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Samostart + na knota i zasmoli.na bank.I zrób, to co Ci sugerują z wymianą filtra paliwa.
    Chyba nie piszesz o Vanie DAF, bo takowych tenże producent nie produkował, tylko Świętej Pamięci LDV, w którym tylko Leyland DAF miał udziały finansowe.konstrukcyjnie obydwie firmy nie mają nic wspólnego.

    0
  • Pomocny post
    #6 02 Sty 2011 01:30
    dizba
    Poziom 30  

    1. Jest to silnik z Peugeota 505
    2. Kąta wtrysku nie ustawisz, jest bardzo skąplikowany. Pod plastykowym dekielkiem z boku pompy jest śruba, po wykręceniu w obudowie jest pierścień a na wałku znak. Trzeba te znaki zgrać z silnikiem. Zdejmujesz dekiel zaworów, ustawiasz na górny martwy punkt oraz znak w pompie wtryskowej. 4 cylinder. Teraz odpinasz dźwigienkę z zaworu, zakładasz ściągacz do zaworów i zdejmujesz sprężyny. Zawór opada na tłok około 2-3 mm. Na zawór zakładasz czujnik zegarowy, znajdujesz dokładnie OT, zerujesz czujnik, kręcisz silnikiem w lewo około 8 mm na czujniku. Teraz kręcisz w prawo do konkretnej wartości przed OT i ustawiasz do tego pompę. Tę konkretną wartość mogę podać Ci w poniedziałek, jak podasz nr pompy 8443xxx.
    Moim zdaniem powinieneś najpierw wymienić pompkę podającą w pompie. Znajduje się ona pomiędzy króćcami wylotowymi.
    3. Samostart możesz użyć, ale po odłączeniu świec żarowych. Lepiej plaka.

    0
  • #7 02 Sty 2011 12:58
    koslajda1202
    Poziom 9  

    auto było odpalane regularnie palił świetnie a teraz odbiło mu cos

    PALIŁEM GO NA
    Gorące powietrze nie odpalił
    podgrzewałem płyn nie odpalił
    samostart nie odpalił
    gaz w kolektor nie odpalił
    rozrusznik kreci jak szalony i nie odpala a w dodatku sam sobie zamontowałem wspomagająca pompkę elektryczną która ciągnie ze zbiornika do silnika kompresje ma i to duża 26 bar

    0
  • #8 02 Sty 2011 14:08
    kajko2
    Poziom 11  

    miałem ten sam problem i ciśnienie lepsze bo 25 Bar w ubiegłym roku postawiłem auto na kilka dni a ze było trochę poniżej -20 auto nie chciało odpalić samostart i nic dopiero jak rozgrzałem elementy układu paliwowego auto zaskoczyło aż miło
    ja zaczynałem od podgrzania kolektora ssącego następnie filtr paliwa i pompa wtryskowa na samym końcu przewody paliwowe
    obecnie przewody są owinięte pianką taką jak do rurek w instalacjach domowych i wieczorem zawsze odpalam na 5- 10 min i rano nie mam problemów DAF ma to do siebie że od strzału nie pali zimą

    Moderowany przez Błażej:

    " bo 25 Bar w ubiegłym roku"? "odpalić samostart"? "aż miło
    ja zaczynałem"?!? Za ciągłą ignorancję zasad językowych i posty, które są bełkotem, zgodnie z Regulaminem pkt 15, ostrzeżenie.

    -1
  • #9 02 Sty 2011 14:16
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Ciśnienie mierzone podczas badania kompresji to co najmniej 28 bar aby mówić o prawidłowym odpalaniu

    Cytat:
    kompresje ma i to duża 20 bar

    Jeśli nie ma kompresji to na "Plaku" też nie odpali.

    0
  • #10 02 Sty 2011 14:52
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, te dafy miały silniki peugota lub rovera, ich przypadłością były uszczelki pod głowicą a kol serwis ma racje te 20bar to małoooo, min to 25, kiedy to sprawdzałeś jak silnik milczy? na zimnno to dobre ale wódka :D , jedynie mozna orientacyjnie sprawdzić róznice pomiedzy cylindrami, wsadż go do ciepłego garażu i spróbuj odpalić na plaka zagrzej i dopiero sprawdż ciśnienie spr a i jeszcze taki sposób, jak rozrusznik zacznie kręcić to zatkaj całkowicie dolot silnik powinien znacznie (400+-rpm) przyspieszyć jak nie to znaczy że komprecha na wakacjach, jak zacznie szybciej kręcić to usuń szybko zatkanie dolotu i powinien zagadać,powodzenia.

    0
  • #11 02 Sty 2011 17:05
    koslajda1202
    Poziom 9  

    możne mam mu jeszcze położyć poduszkę pod koła żeby mu ciepło było to auto chodziło zgasiłem go temperatura spadła i nie zapalił a na zaciąg nie chce bo daf ma plastikowe koło rozrządu

    0
  • #12 02 Sty 2011 17:28
    wopor
    Poziom 32  

    A wiesz co? utop go w Wiśle, ja Ci podałem sposób a TY mnie besztasz za to? chyba coś nie tak z Tobą.

    0
  • #13 02 Sty 2011 17:32
    koslajda1202
    Poziom 9  

    ja ci dziękuje za rade i cie nie besztam a jak tak to przepraszam jaki inny sposób bo ja nie mam garażu ciepłego on stoi pod chmurka

    0
  • #14 02 Sty 2011 17:44
    dizba
    Poziom 30  

    koslajda1202 napisał:
    bo daf ma plastikowe koło rozrządu

    Kiedyś zrobiłem kilkanaście remontów tego silnika i nigdy nie znalazłem nic plastykowego.

    0
  • #15 03 Sty 2011 14:03
    koslajda1202
    Poziom 9  

    panowie potrzebuje wszystko na temat tej pompy rysunki opisy bardzo bym prosił
    to co spisałem z pompy
    LUCAS CAV ROTO DIESEL
    TYP 059 DPC R 8443B 60 1B

    0
  • #16 03 Sty 2011 19:51
    Jogi0072
    Poziom 1  

    witam posiadam na sprzedanie takiego dafa 400 w bardzo dobrym stanie lub zamienie na mniejszy dostawczy pozdrawiam

    0
  • #17 03 Sty 2011 23:57
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    dizba napisał:
    koslajda1202 napisał:
    bo daf ma plastikowe koło rozrządu

    Kiedyś zrobiłem kilkanaście remontów tego silnika i nigdy nie znalazłem nic plastykowego.


    DOKŁADNIE!!! PRAWDA.NIE WIERZYSZ TO ZRZUĆ POKRYWĘ PASKA ROZRZ. A POTEM RZUC NA GLEBĘ TEGO, CO CI TAK POWIEDZIAŁ!!!

    1
  • #18 04 Sty 2011 01:33
    dizba
    Poziom 30  

    O jakim pasku rozrządu mówisz ?
    To jest silnik na łańcuchu.
    Sprawdź po numerze pompy wtryskowej.
    Wstawiam początek karty regulacyjnej dla tej pompy
    Daf 400 nie odpala. Ustawienie początku wtrysku, pompy.

    0
  • #19 04 Sty 2011 01:55
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Autor wątku OBOWIĄZKOWO poprawi temat, by spełniał on wymogi Regulaminu i zasad działu!

    0