Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Passat B5 1.8 20v ADR - odpalenie...

schumik 01 Jan 2011 23:06 14230 4
e-mierniki
  • #1
    schumik
    Level 2  
    Witam wszystkich użytkowników:
    szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem:

    Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z:
    1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił
    2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają.

    Historia samochodu:
    - Wymieniany był rozrząd kompletny - jest na pewniaka dobrze ustawiony (zapłon mierzony programem Vag-Com producent wymaga 5-7 stopni, u mnie daje wartość ok. 6,5 stopnia)
    - podmieniony czujnik położenia wału
    - Świece NGK, były również podmieniane także na NGK nic nie daje.
    - Przepływomierz (także czyszczony płynem) podaje dobre wartości - sprawdzany w innym samochodzie podczas jazdy testerem VAS
    - Przepustnica - czyszczona kilka razy - i za każdym czyszczeniem kalibrowana
    - czujnik zasysanego powietrza we kol. ssącym - wym. na nowy
    - czujnik temp. cieczy chłodzonej wymieniony na zamiennik (pokazywał dobrze - ale dla pewności wymieniłem na ORYGINAŁ VW AUDI i także to samo się dzieje)
    - filtr powietrza nowy BOSCH
    - filtr paliwa nowy BOSCH
    - pompa paliwa jest oryginalna super stan ciśn. na manometrze nie spada nawet po 1,5 godziny.
    - uszkodzona była odma pod kolektorem ssącym - nowa i nowy przewód gumowy przed przepustnice (szczelne)
    - podciśnienie w silniku jest ok - wszystko kilka razy sprawdzane - z serwem hamulca nigdy nie było problemu
    - instalacja elektryczna sprawdzona większości elementów do samego sterownika

    Co mi się nie podoba:
    - Zastanawiam się czy przyczyną nie może być winny silnik krokowy przepustnicy połączony z nastawnikiem dawki ( piszcie co na temat odpalania sądzicie)
    - pękła mi guma uszczelniająca dolot w przepustnicy - ale rura dolotowa dobrze jest skręcona do przepustnicy

    Efekt błędów Vag - COM:
    - nie ma błędów w ster silnika dopóki nie spadną mu chociaż raz obroty - wtedy wyskakuje błąd sondy lambda - nr 00525 - pomiar multimetrem grzałki wskazuje że grzałka jest ok

    Prosze o pomoc i POZDRAWIAM
  • e-mierniki
  • #2
    wojtek250590
    Level 20  
    Co mi się nie podoba:
    - Zastanawiam się czy przyczyną nie może być winny silnik krokowy przepustnicy połączony z nastawnikiem dawki ( piszcie co na temat odpalania sądzicie)
    - pękła mi guma uszczelniająca dolot w przepustnicy - ale rura dolotowa dobrze jest skręcona do przepustnicy


    sprubuj z tym cos zrobić bo może wina tu być
  • e-mierniki
  • #4
    Dj.McG
    Level 19  
    Miałem podobny problem co prawda inny silnik opel .
    Teraz mam Vw nie wiem jak u ciebie czy z przepustnica tzn czy masz tam sterowanie biegu jałowego czy krokowiec jest oddzielnie w oplu wymiana krokowca pomogła 7/8 uzywanych jest walnietych kupilem nowy.
    Teraz w vw wymieniłem przepustnice zrobiłem adaptacje i problemy z odpalaniem ustapiły
    czesci musze byc nowe i nie zamienniki.