Witam wszystkich użytkowników:
szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem:
Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z:
1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił
2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają.
Historia samochodu:
- Wymieniany był rozrząd kompletny - jest na pewniaka dobrze ustawiony (zapłon mierzony programem Vag-Com producent wymaga 5-7 stopni, u mnie daje wartość ok. 6,5 stopnia)
- podmieniony czujnik położenia wału
- Świece NGK, były również podmieniane także na NGK nic nie daje.
- Przepływomierz (także czyszczony płynem) podaje dobre wartości - sprawdzany w innym samochodzie podczas jazdy testerem VAS
- Przepustnica - czyszczona kilka razy - i za każdym czyszczeniem kalibrowana
- czujnik zasysanego powietrza we kol. ssącym - wym. na nowy
- czujnik temp. cieczy chłodzonej wymieniony na zamiennik (pokazywał dobrze - ale dla pewności wymieniłem na ORYGINAŁ VW AUDI i także to samo się dzieje)
- filtr powietrza nowy BOSCH
- filtr paliwa nowy BOSCH
- pompa paliwa jest oryginalna super stan ciśn. na manometrze nie spada nawet po 1,5 godziny.
- uszkodzona była odma pod kolektorem ssącym - nowa i nowy przewód gumowy przed przepustnice (szczelne)
- podciśnienie w silniku jest ok - wszystko kilka razy sprawdzane - z serwem hamulca nigdy nie było problemu
- instalacja elektryczna sprawdzona większości elementów do samego sterownika
Co mi się nie podoba:
- Zastanawiam się czy przyczyną nie może być winny silnik krokowy przepustnicy połączony z nastawnikiem dawki ( piszcie co na temat odpalania sądzicie)
- pękła mi guma uszczelniająca dolot w przepustnicy - ale rura dolotowa dobrze jest skręcona do przepustnicy
Efekt błędów Vag - COM:
- nie ma błędów w ster silnika dopóki nie spadną mu chociaż raz obroty - wtedy wyskakuje błąd sondy lambda - nr 00525 - pomiar multimetrem grzałki wskazuje że grzałka jest ok
Prosze o pomoc i POZDRAWIAM
szukam pomocy, w odpowiedzi co jest z moim samochodem:
Otóż w VW Passat B5 1.8 20v ADR mam problemy z:
1. odpalaniem na ciepłym silniku trzeba kilka - nie kiedy 6 sekund - pokręcić żeby zapalił
2. na biegu jałowym (niekiedy podczas jazdy) obroty spadają do 0 obr/min lub 500 obr/min i momentalnie się odbijają.
Historia samochodu:
- Wymieniany był rozrząd kompletny - jest na pewniaka dobrze ustawiony (zapłon mierzony programem Vag-Com producent wymaga 5-7 stopni, u mnie daje wartość ok. 6,5 stopnia)
- podmieniony czujnik położenia wału
- Świece NGK, były również podmieniane także na NGK nic nie daje.
- Przepływomierz (także czyszczony płynem) podaje dobre wartości - sprawdzany w innym samochodzie podczas jazdy testerem VAS
- Przepustnica - czyszczona kilka razy - i za każdym czyszczeniem kalibrowana
- czujnik zasysanego powietrza we kol. ssącym - wym. na nowy
- czujnik temp. cieczy chłodzonej wymieniony na zamiennik (pokazywał dobrze - ale dla pewności wymieniłem na ORYGINAŁ VW AUDI i także to samo się dzieje)
- filtr powietrza nowy BOSCH
- filtr paliwa nowy BOSCH
- pompa paliwa jest oryginalna super stan ciśn. na manometrze nie spada nawet po 1,5 godziny.
- uszkodzona była odma pod kolektorem ssącym - nowa i nowy przewód gumowy przed przepustnice (szczelne)
- podciśnienie w silniku jest ok - wszystko kilka razy sprawdzane - z serwem hamulca nigdy nie było problemu
- instalacja elektryczna sprawdzona większości elementów do samego sterownika
Co mi się nie podoba:
- Zastanawiam się czy przyczyną nie może być winny silnik krokowy przepustnicy połączony z nastawnikiem dawki ( piszcie co na temat odpalania sądzicie)
- pękła mi guma uszczelniająca dolot w przepustnicy - ale rura dolotowa dobrze jest skręcona do przepustnicy
Efekt błędów Vag - COM:
- nie ma błędów w ster silnika dopóki nie spadną mu chociaż raz obroty - wtedy wyskakuje błąd sondy lambda - nr 00525 - pomiar multimetrem grzałki wskazuje że grzałka jest ok
Prosze o pomoc i POZDRAWIAM