Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik Motometer 1993 - z Mercedesa W202 2,2D

sycylek 02 Sty 2011 01:24 1427 4
  • #1 02 Sty 2011 01:24
    sycylek
    Poziom 9  

    Wskaźnik obrotomierza wskazuje 700 obr/min na luzie, a jak trzasne drzwiami to wskazówka spada na 600 obr/min przy czym silnik fizycznie stale pracuje na 700obr/min. Rozkręciłem zegary, wymieniłem obrotomierz wraz z silnikiem krokowym na "nowy" ale znów to samo. Dodatkowo polutowałem trzony które wystają od tylnych dwóch wtyczek ale przypadłość nadal występuje. Spirytusem przeczyściłem całą płytkę od licznika, przebadałem wzrokiem ścieżki i kondensatorki ale wydają się być ok.
    Czyli podsymowywując: na biegu jałowym wskazówka wskazuje 700 obr/min, trzasne drzwiami wskazówka "leci" w dół i zatrzymuje sie na 600 obr/min.
    Jakie macie przypuszczenia?

    0 4
  • Semicon
  • #2 03 Sty 2011 08:47
    Gżehó
    Poziom 20  

    Ja bym spróbował np. z dołączeniem bezpośrednio "solidnej" masy :)

    0
  • Semicon
  • #3 05 Sty 2011 23:27
    sycylek
    Poziom 9  

    Kabelki od masy przeczyściłem, dokręciłem ale problem został. Mam inne pytanie, ponieważ wskazówka temp. na liczniku oszukuje i zawyża o około 15 stopni Celcjusza np silnik nagrzany na 80 stopni a wskazówka pokazuje 95, tak samo jak prędkościomierz np jadę sobie 40 km/h a prędkościomierz wskazuje 60 km/h. Co jest tego przyczyną?

    0
  • #4 06 Sty 2011 12:05
    Gżehó
    Poziom 20  

    Coś mi się wydaje, że winowajcą będzie sam zespól licznikowy, niestety nie wiem zupełnie jak jest skonstruowany i gdzie można by uderzyć :)

    Jeszcze czasem jaja odstawia "srebrny" przekaźnik przy podszybiu z prawej strony, ale to raczej myślę w sytuacjach gdy licznik raz działa, raz nie...

    0
  • #5 08 Sty 2011 19:23
    sycylek
    Poziom 9  

    Dziś jak odpaliłem auto na zimnym silniku, wskazówka od temp. wskazywała 120 stopni a więc wskazówka doszła do końca skali. Wtyczka jest mocno dociśnięta do zegarów, ale jak poruszałem przewodami od wtyczki to temp. spadła ale nadal wskazówka szalała od góry do dołu aż po paru minutach już normalnie wskazywała temp.

    Wcześniej przelutowałem wszystkie istotne luty na płytce licznika, wymieniłem zegary z silniczkami krokowymi "na nowe" a nawet czujnik temp. w komorze silnika wymieniłem na nówkę - a wskazówka od temp. szaleje nadal. Samą wtyczkę przeczyściłem sprayem do elektroniki ale nic to nie pomogło. Gdzie może być przyczyna tego problemu?

    2