Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega 2.5 TD brak mocy

kajko2 02 Sty 2011 01:38 10518 6
  • #1 02 Sty 2011 01:38
    kajko2
    Poziom 10  

    Jak w tytule dotyczy samochodu marki Opel typ omega caravan silnik 2,5 TD taki jak w BMW 2,5 tds . Autko pracuje można powiedzieć że idealnie odpala bez problemu (wcześniej rano były kłopoty ale wymieniłem spękane przewody przelewowe filtr paliwa problem odpalania znikł) pozostał problem mocy silnika . Znajomy posiada taki sam model i dla porównania sprawdziłem czy jest jakaś różnica miedzy silnikami .Znalazłem 2
    1. u znajomego jest taka rurka między kolektorem ssącym a wydechowym u mnie nie ma ( w benzyniakach taka rurka służy do dopalania oparów )
    2. od wacum pompy idzie taka plastikowa rurka na której jest zawór zwrotny z 2 króćcami u znajomego do pierwszego króćca jest podłączony wężyk drugi zaślepiony u mnie wężyk na drugim króćcu pierwszy ułamany
    czy te braki mogą mieć wpływ na moc silnika a autko oczywiście nie kopci 0 niebieskiego 0 białego i 0 czarnego dymu brak tego ostatniego mnie niepokoi bo wiem że przy nagłym przyspieszeniu powinien się na moment pokazać
    I jeszcze jedno pytanie czy ciśnienie na pompie paliwa może mieć wpływ po przekręceniu tak anemicznie idzie ( w benzynowych słychać dość głośno pompę w zbiorniku) do filtra paliwa dochodzi jakiś przewodzik co tam jest zamontowane czujnik czy podgrzewanie ropy
    za pomoc z góry dziękuję jak by ktoś miał schemat elektryczny do tego auta
    Nie wiem czy się nikt na tym nie zna ale na innych forach wyczytałem że ta rurka w punkcie 1 to rurka łącząca EGR z kolektorem wydechowym i służy do recyrkulacji spalin w benzynowych silnikach auto traci na mocy tyle że nie tak dużo i myślę że w TD będzie tak samo tyle że moja omcia idzie tak jakby tira wlokła . Pozostaje mi do sprawdzenie jeszcze układ paliwowy pompa paliwa w zbiorniku i filtr . Prosiłby jeśli ktoś ma jakieś fotki lub rysunki z rozmieszczeniem poszczególnych elementów silnika ułatwi mi to naprawę


    Edytujemy post, a nie piszemy nowy.

    Czy zamiana wężyków oraz brak tej rurki może mieć wpływ na moc?

    1 6
  • Pomocny post
    #2 04 Sty 2011 20:01
    dizba
    Poziom 29  

    Kiedy straciłeś tą moc ? Przed wymianą czy po wymianie ?

    0
  • #3 05 Sty 2011 19:16
    anaba255
    Poziom 18  

    Z opisu to zwykły diesel, bez elektroniki, pompa na linke(BOSCH)?
    Jak tak to mozna go podkrecic na pompie, najlepiej wrzuc foto pompy.

    0
  • #4 08 Sty 2011 01:18
    kajko2
    Poziom 10  

    Dziękuję za nieocenioną pomoc koledze dizba a co do wypowiedzi kolegi anaba 255 to nie zwykły diesel i praktycznie wszystko się ustawia na kts-ie ale mimo wszystko uznanie za zainteresowanie problemem . Jeżeli ktoś ma jakieś ciekawe doświadczenia z tym modelem omegi i z tego typu usterkami , zapraszam do dalszej dyskusji Może ktoś ma instrukcje napraw dobrze by było sobie ściągnąć .
    Mod nie zamykaj tematu jeszcze

    0
  • #5 08 Sty 2011 20:54
    gobo
    Poziom 17  

    Są dwa modele tych 12 zaworowych motorów. Ten nowszy ma dołożony przepływomierz powietrza. Zamiana węży, jak ich szczelność i drożność ma znaczący wpływ na moc. Ułamana metalowa rurka idzie prawdopodobnie do zaworu egr - często pęka. Należy to naprawić albo umiejętnie zaślepić zawór - też ma wpływ na moc. Węże można doświadczalnie zamienić. Oprócz wymienionych jest jeszcze wiele elementów które powodują jej spadek. Do sprawdzenia wszystkie podciśnienia, zawór upustowy turbiny i wężyk idący do niego. Bardzo duże znaczenie ma też prawidłowe ustawienie dawki paliwa. Turbina powinno się już czuć przy 1900 - 2100rpm. Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań usterki :D

    0
  • #6 09 Sty 2011 15:56
    liso82
    Poziom 9  

    ja tez posidam taka omege i jak pekla mi rurka od recylkulacij to na rowerze bym ja wyprzedzil

    1
  • #7 09 Sty 2011 21:19
    kajko2
    Poziom 10  

    Z tego co się dowiedziałem od kolegi Dizba to można spokojnie usunąć tą rurkę i zaślepić otwór przy EGR oraz na kolektorze wydechowym będzie mocniejsza

    1