Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawienie pieca Vaillant ecotec 186/3-5 + colormatic 392 F

bartekwrc 02 Jan 2011 09:14 4118 0
    bartekwrc
    Level 2  
    bartekwrc wrote:
    Witam ! Jestem nowy i zielony jeśli chodzi o ogrzewanie gazowe. Kupiłem piec Vaillant eco tec 186/3-5 o modulacji od 9 do 18 oraz sterownik radiowy pokojowy Colormatic 392 f. Dom nowy, ocieplony, dotychczas palone w piecu węglowym ale były problemy z kominem wiec zdecydowałem przejść na ogrzewanie gazowe. Dom 300m lecz do ogrzewania jakieś 150, w dolnej części sklep wiec od czasu do czasu jak temp spadnie do ok -10 trzeba odkręcić grzejniki. Proszę o pomoc bo zagubiłem się , i sam nie wiem jak go wyregulować aby mniej pobierał gazu. Jedni piszą że pokrętło do temperatury powinno być na max, inni że nie bo steruje przecież regulator pokojowy. I tu nasuwają się następujące pytania:
    1 czy z tym sterownikiem będzie to oszczędne grzanie?
    2 czy lepiej wymienić na pogodówkę ?
    3 jak ustawić ten przeklęty na razie piec ? czyli jak mają być ustawione pokrętła od CO oraz od CWU na max ?
    4 jak ustawić tryb pracy pompy ?
    5 jak i na ile nastawić czas blokady palnika?
    Piec chodzi dokładnie od 18 grudnia i połknął 162m gazu , jeśli to podzielimy to wychodzi ok 13m na dobę ale jak temperatura w ostatnim tygodniu spadła do -10 w dzień oraz do -19w nocy to połykał 20m gazu na dobę ! Temperatury na dom sa ustawione następująco: od 23 do 6;30 18,5 'C a od 6;30 do 23 21'C oraz grzanie wody od 8 rano do 9 i od 19 do 22. Czy to normalne spalanie przy takich temperaturach na zewnątrz ? Dodam jeszcze że gdy temperatura na zewnątrz była w dzień +5 a w nocy -3 to łykał jakieś 12m gazu na dobę.
    Pozdrawiam i proszę o jakieś sugestie bo serwisant odpalił piec i tyle go widziano a w Valiiancie to oni tylko książkowo znają się na temacie.