Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ustawienie pieca Vaillant ecotec 186/3-5 + colormatic 392 F

bartekwrc 02 Jan 2011 09:14 3626 0
    bartekwrc
    Level 2  
    bartekwrc wrote:
    Witam ! Jestem nowy i zielony jeśli chodzi o ogrzewanie gazowe. Kupiłem piec Vaillant eco tec 186/3-5 o modulacji od 9 do 18 oraz sterownik radiowy pokojowy Colormatic 392 f. Dom nowy, ocieplony, dotychczas palone w piecu węglowym ale były problemy z kominem wiec zdecydowałem przejść na ogrzewanie gazowe. Dom 300m lecz do ogrzewania jakieś 150, w dolnej części sklep wiec od czasu do czasu jak temp spadnie do ok -10 trzeba odkręcić grzejniki. Proszę o pomoc bo zagubiłem się , i sam nie wiem jak go wyregulować aby mniej pobierał gazu. Jedni piszą że pokrętło do temperatury powinno być na max, inni że nie bo steruje przecież regulator pokojowy. I tu nasuwają się następujące pytania:
    1 czy z tym sterownikiem będzie to oszczędne grzanie?
    2 czy lepiej wymienić na pogodówkę ?
    3 jak ustawić ten przeklęty na razie piec ? czyli jak mają być ustawione pokrętła od CO oraz od CWU na max ?
    4 jak ustawić tryb pracy pompy ?
    5 jak i na ile nastawić czas blokady palnika?
    Piec chodzi dokładnie od 18 grudnia i połknął 162m gazu , jeśli to podzielimy to wychodzi ok 13m na dobę ale jak temperatura w ostatnim tygodniu spadła do -10 w dzień oraz do -19w nocy to połykał 20m gazu na dobę ! Temperatury na dom sa ustawione następująco: od 23 do 6;30 18,5 'C a od 6;30 do 23 21'C oraz grzanie wody od 8 rano do 9 i od 19 do 22. Czy to normalne spalanie przy takich temperaturach na zewnątrz ? Dodam jeszcze że gdy temperatura na zewnątrz była w dzień +5 a w nocy -3 to łykał jakieś 12m gazu na dobę.