Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 626 2.0d comprex. Kopci na czarno zaraz po odpaleniu.

lukss07ns 02 Sty 2011 11:33 5780 11
  • #1 02 Sty 2011 11:33
    lukss07ns
    Poziom 19  

    Witam, mazda jak w opisie. Zastanawia mnie co może być tego przyczyną.
    Zaraz jak odpali z rana to przez pierwszą minutę obroty w aucie to max 2000. I podczas tego kopci bardzo na czarno z wydechu i tak dziwnie chodzi. Tam po tej mniej więcej minucie jest już wszystko normalnie.

    W aucie były wymieniane : zawory, uszczelki pod głowicą, turbina, płyny, filtry, świece żarowe.

    Rocznik 96

    0 11
  • #2 02 Sty 2011 14:25
    grzesiek132
    Poziom 12  

    a w jakim stanie są wtryski.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Proponuje je sprawdzić czy nie leją

    0
  • #3 02 Sty 2011 16:05
    lukss07ns
    Poziom 19  

    ok. dzięki za propozycję.
    przynajmniej już jest od czego zacząć ;)

    0
  • #4 02 Sty 2011 17:05
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 02 Sty 2011 17:07
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, zacznij od zrobienia diagnozy silnika, pomierz ciśnienie spreżania norma to 29bar minimalne dopuszczalne to 27, potem sprawdż przelewy na wtryskach im mniej tym lepiej generalnie ,musisz do tego mieć menzurki wyskalowane w cm³, powodzenia

    0
  • #6 02 Sty 2011 17:33
    lukss07ns
    Poziom 19  

    Wielu już rozkładało ręce przy tym autku, jak kopcił na biało po odpaleniu jakby ktoś race podpalił. Wystarczyło tylko zawory i uszczelkę pod głowicą zrobić. Tylko najbardziej dziwi mnie to że ta przypadłość trwa moment po odpaleniu silnika :(

    0
  • #7 02 Sty 2011 17:40
    dizba
    Poziom 29  

    wopor napisał:
    potem sprawdż przelewy na wtryskach im mniej tym lepiej generalnie ,musisz do tego mieć menzurki wyskalowane w cm³

    W 1996 roku nikomu jeszcze się nie śniło o Common Railu.

    Dodano po 3 [minuty]:

    lukss07ns napisał:
    kopcił na biało po odpaleniu

    Masz problem z turbiną. W turbinie jest EGR. Tylko nowa załatwi sprawę.

    0
  • #8 02 Sty 2011 17:48
    lukss07ns
    Poziom 19  

    to był problem wcześniejszy.
    EGR nowy nic nie dał.
    Potem padło na turbine - ona i tak wyła i ledwo co się kręciła więc 900zł w plecy.
    I na samym końcu padła decyzja ze ściąganiem głowicy. I tu tkwił problem, zawory miały już dość + uszczelka pod głowicą standardowo. I pomogło o WIELEE ;)

    0
  • #9 02 Sty 2011 17:57
    dizba
    Poziom 29  

    lukss07ns napisał:
    Potem padło na turbine - ona i tak wyła i ledwo co się kręciła więc 900zł w plecy.

    Skąd wziąłeś nową turbinę za 900 zł. ? Przerabiałem ten problem kilkanaście razy. Zawsze kończyło się na fabrycznie nowej turbinie. Kiedyś kosztowała 12 000 zł.

    0
  • #10 02 Sty 2011 18:53
    lukss07ns
    Poziom 19  

    Przepraszam, mówiąc nową miałem na myśli inną używke.
    Złom.

    0
  • #11 03 Sty 2011 20:27
    Meteo33
    Poziom 17  

    Miej na uwadze, że masz specyficzną sprężarkę. Jeśli to ona jest problemem nie wiem czy uda CI się znaleźć serwis. Zacznij od zmierzenie ciśnienia w cylindrach - najtańsze co możesz zrobić, a dużo Ci powie.

    0
  • #12 15 Lut 2011 10:29
    muunek
    Poziom 9  

    Lukss.
    Zapraszam na stronę www.mazdaspeed.pl -otwórz podstronę "forum"
    Tam znajdziesz odpowiedzi na dręczące Cię pytania.
    Co do problemów: wymień pasek napędu alternatora (pomiędzy wałem silnika a alternatorem)-zamontuj ale ORYGINALNY - inny będzie się ślizgał.
    Dymienie spowodowane jest uślizgiem paska napędu alternatora( gdy jest zużyty, stary, lub nieoryginalny), alternator przekazuje napęd poprzez drugie koło pasowe na sprężarkę comprex. Gdy zaburzone jest przekazanie napędu to dzieją się takie rzeczy jak u Ciebie.
    Po chwili pasek rozgrzewa się, "łapie przyczepność" alternator jest pod mniejszym obciążeniem elektrycznym i sytuacja się poprawia; auto normalnie pracuje, nie dymi i sprawnie przyspiesza.
    nie wymieniaj wtrysków - oryginalne są niezniszczalne, po wymianie zawsze jest tylko gorzej, można oddać do regulacji do jakiegoś porządnego warsztatu.
    Oczywiście nigdy nie zaszkodzi sprawdzić kompresję.

    1