Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opinie na temat daewoo matiz

Jazdaaaa 11 Oct 2004 17:24 19735 28
  • #1
    Jazdaaaa
    Level 18  
    mam zamiar kupic matiza slyszalem rozne opinie o daewoo powiedzcie mi o jego awaryjnosci a moze wybrac seicento?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #3
    Jazdaaaa
    Level 18  
    ale jest ladniejszy i szybszy podaj argumenty
  • #4
    viperPL
    Level 16  
    "Wybierz seicento,jeśli chcesz kupić samochód kup samochód firmy która produkuje samochody a nie auta,lodówki,telewizory,maszyny do szycia itd. "

    Co do tego to bym sie spierał. W przypadku Yamahy która produkuje "fortepiany: są w ofercie takze dobre motocykle .. jak nie jedne z najlepszch pod względem wszystkiego ... no moze oprócz ceny :)
  • #5
    Robertb
    Level 13  
    Czy jest ładniejszy? No cóż o gustach sie nie dyskutuje.Proponuje ci udać sie do jakiegoś mechanika który naprawia różne marki.To że jest szybszy to nie jast zaleta ,w aucie tej wielkosci zderzenie przy prędkości 60 km/h wystarczy żeby cie odwieżli w plastikowym worku chyba że spieszy ci sie na tamten świat.Poza tym czy Daewoo przeprowadza crash testy? Niesłyszałem. Produkty tej firmy to wykupione przestarzałe technologie między innymi firmy Opel. Owszem były dobre w latach 50.Firma Daewoo produkuje tanio,byle jak i byle co ponieważ jest nastawiona na szybki zysk. Zresztą gdzie jest teraz to Daewoo? W Polsce zarobili swoje i zwineli manaty.Nigdy nie kupiłem i nie kupie zadnego produktu tej firmy nawet żelazka o samochodach nie mówiąc.
    Pozdrawiam.
  • #6
    Jazdaaaa
    Level 18  
    a fiat czy taki dobry?widzialem nie jednego zardzewialego a matizy podobno nie
  • #7
    Robertb
    Level 13  
    Ostatni raz rdze widziałem na fiatach 126p oraz wczesnych modelach fiata takich jak Ritmo.Fiat którego widziałeś musiał być bardzo stary albo po "fachowej" naprawie blacharskiej.Nie bronie tutaj fiata chociż kiedyś posiadałem Brave.Nie był to samochód najwyższej klasy ale nie było najmniejszych problemów z blachą chociaż był po przejściach.Fiaty to funkcjonalne nowoczesne samochody gdzie mozna spotkać najnowsze rozwiązania techniczne których nie powstydziłyby się lepsze marki.Jedyne co mozna zarzucić fiatowi to nie najlepsza jakość materiałów wykończeniowych ale cóż ,w końcu płacisz jak za fiata a nie jak za bmw.Jesli chodzi o Daewoo to jest jakieś 100 lat za fiatem.Pod każdym względem.Na tym mysle zakończymy tą dyskusje bo szkoda zaśmiecać forum elektroniki samochodami,a ty kup sobie to co ci lepiej odpowiada i oby ci dobrze służyło.
    Pozdrawiam.
  • #8
    antenek
    Level 19  
    hm matiz . Tak no wiec . Auto jest średnie . Po pierwsze za mała wydajność hamulców . Auto posiada 3 cylindry i przez to ma troche nie równe obroty . Moc ma niezła . Ma pare mankanentów np łożyska z tyłu . Okładziny szczęk hamulcowych które sie czasami odklejaja . Nierówno biorący ręczny . śmieciowate fabryczne akumulatory i klocki . problemy z impulsatorem (ale tylko w jednej wersji) . Nie jest odporny na boczny wiatr (odrazu go z drogi zwala ) . Fabryczne opony (te z korei) nie nadaja sie do taczki nawet . co 60 tyś pada tłumik końcowy i amorki z tyłu . Po ok 80 tyś padło łożysko oporowe i słoneczki . Nie precyzyjnie wchodzi 2 bieg . I to tyle tyle wiem bo tyle robiłem .
    Części sa nawet nie drogie ale nie kupisz np jednej uszczelki tylko całą część albo komplet uszczelek . Nie dostaniesz oddzielnie np łożyska do impulsatora . A no i nie polecam org. kabli zapłonowych bo sie upalaja dziadostwa .
    Pozdrawiam
  • #9
    ankuch
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    Również nie polecam "Daewoo".
    Pracuję w branży motoryzacyjnej i mam sporo do czynienia.
    Nie sposób wymieniać "za i przeciw".
    Tych drugich sporo więcej.
    Marka znikąd z krótkimi tradycjami wiele niedopracowań.
    Porównanie do Yamahy jest trochę nieszczęśliwe.
  • #10
    coolombo
    Level 29  
    Porównanie o bezpieczeństwie w autach takich jak matiz i seicento to nieporozumienie :lol: raczej z obydwu przy poważniejszej kolizji nie wyjdziemy cało.

    pozdrawiam!
  • #11
    Kapsis
    Level 25  
    hamulce wbrew wypowiedziom dobre.malo pali,dobrze daje na 4ce jak na ten samochod
  • #12
    Jazdaaaa
    Level 18  
    to co wybrac?matiz ma 4 dzwi jest szybszy wiekszy i ma wilopunktowy wtrysk
  • #13
    Kapsis
    Level 25  
    Jazdaaaa wrote:
    to co wybrac?matiz ma 4 dzwi jest szybszy wiekszy i ma wilopunktowy wtrysk

    ja sobie go chwale jako auto miejskie.bardzo dobre za tak niskie koszty ekspolatacji..bralbym matiza
  • #14
    Diodaledx
    Level 12  
    Jazdaaaa wrote:
    to co wybrac?matiz ma 4 dzwi jest szybszy wiekszy i ma wilopunktowy wtrysk


    seicento 1.1 miałem to autko i było super rocznik 2000 wyciągnołem 170km/h paliło 6-6,5 litra na 100 przy średniej 120 brało golfy2 z 1,3 i polonezy itp.MATIZY!!! super w mieście, praktycznie bezawaryjne do 100000km części śmiesznie tanie :kierunkowskazy boczne 6zł lusterko 65 synchronizator i "przesówka" drugiego biegu to 60 i 85zł
    A co do matiza to części kosztują jak do Mercedesa klasy A!!!
  • #15
    antenek
    Level 19  
    Generalnie to ja nie mowie ze to auto jest złe bo jak na auto za te pieniadze to jest spoko . Tylko tak jak ktoś powiedział marka z nikąd . A co do części to ze sprzętem w stylu klocki paski filtry to nie jest źle i drogo . Ale jak sie jakaś nietypowa część uwali to jest dupa i musisz org kupić a wtedy to jest juz kasa . Np szczęki hamulocwe 35 zł (prywatne ) Klocki fabryka 70 zł stacyjka 90 zł (odkrusza sie aluminium) Błotnik przedni 90 zł . Zderzak chyba ok 100 i reflektor przedni ok 130 zł . Tyle pamiętam po spotkaniu z sarną .
    Pozdrawiam
  • #16
    Jazdaaaa
    Level 18  
    a moze ktos wie jakie sa najczestsze usterki fiata bo matiza juz znam :)
  • #17
    defol
    Level 19  
    I Fiat i Daewoo to gówno.Poleca Hondę-używaną. Ja miałem kilka Hond, teraz ma Civica 3 letniego i Accorda 14 letniego. Zawodowe maszyny i jedna i druga. Nie będę się rozpisywał
  • #18
    elmomk
    Level 11  
    Matiza? Fiata? w życiu... a napewno juz nie nowego
    kumpel ostatnio sprowadził Mondeo rocznik 2000 fura naprawde konkretna a kosztował raptem 25tys zł z karta poj i wsszystkim co trzeba
    chyba wole cos takiego niz nowego Fiata czy Daewoo..
    ile pojezdzi bezawaryjnie take cudo? 3 lata? ja mam 11letnia astre kombi i to jest samochód! naprawde tani bo jest ich cała masa pali 7/100
    a jesli chodzi o przyspieszenia (to jest 1.4 benzyna) to kwestia nogi:-) ale malo ktory zwykły samochodzik tak wymiata

    ja odradzam zakup wynalazku typu Fiat albo Deaewo.. ze wogole ludzie to kupują
  • #19
    defol
    Level 19  
    Mój Accord 2.2 litra setkę robi w poniżej 8 sekund a Civic 1.6 Vtec w 7 z małym hakiem. To są osiągi! Ani Mondeo 3 litry ani Calibra 2l turbo nie może się równać, Golf VR6 2.8 też nie ma startu. A w Accordzie 14 letnim mam wszystko od elektrycznych foteli, przez klimę po tempomat. To są auta. Wcześniej miałem Renówki ale hondy to conajmniej pół wieku bardziej zaawansoawne auta. Teraz opel i VW podniecają się, że robią zawieszenia wielowahaczowe, że zrezygnowali z kolumny McPhersona. Ja w Accordzie 14 letnim mam już takie zawieszenie zarówno z przodu jak i z tyłu. Panowie Niemcy, gdzie wy jesteście? W lesie! Poza tym ani jedna, ani druga Honda w ogóle się nie psuje. Tylko wymiana części eksploatacyjnych. Jak kupisz raz Hondę to do końca będziesz wierny tej marce. Mój brat kochał Ople ale teraz jeździ Hondą. pożyczyłem mu kiedyś swoją na wyjazd do Austrii i jak wrócił od razu sprzedał Opla i kupił Honde
  • #20
    Tdv
    Level 34  
    Dyskusja zesza na manowce. Miałem seicento, czasami jezdze firomowym Matizem. Moje zdanie jest takie, że Matiz to nie jest samochód. Paru znajomych ma Matizy - te auta są wstanie spalać 8,5l/100km. chcoć zdażają się takie, co palą 6, moje seicento paliło na trasie przy ekonomicznej jeździe 4,5l. Co do psucia to zależy jak trafisz i Matizy i Fiaty niektóre się psuja nagminnie, niektóre nie. W moim wymieniłem tylko amorki i bak (kamień na drodze i dziurka w baku...).
    Bezpieczeństwo takie samo, czyli żadne ale wygoda i "komfort" jazdy nieporównywalnie lepszy w seicento. Nie jest to samochód luksusowy ale zrobiłem nim sporo kilometrów, Matizem za chiny ludowe nie chciałbym jechać w trasę kilkuset kilometrową...
  • #21
    Jazdaaaa
    Level 18  
    co ty gadasz ze w fiacie jest wygodniej niz matize przeciez matiz ma 5 drzwi a seicento to jezdzaca trumna wymaiary jak maluch lub trabant
  • #22
    PiterAnia
    Switchboards specialist
    Dołącze się do wypowiedzi. Mam akurat Matiza od 2000 r (nówka z salonu) i muszę powiedzieć że jestem zadowolony z niego. Praktycznie żadnych awarii. Na liczniku mam ponad 110 tyś. i w tym czasie wymieniałem tylko klocki hamulcowe i dwa razy przewody wysokiego. Teraz szykuje się do wywiany amortyzatorów. Autko jest duże ma tylko mankament mały bagażnik i niemożna zainstalować haka. Wybór należy do ciebie.
  • #23
    User removed account
    User removed account  
  • #24
    Kapsis
    Level 25  
    oczywiscie ze w matizie nie jest tak malo miejsca jak wszyscy mowia!oczuwiscie zaraz sie pojawia wypowiedzi no tak w Mercu S klasa jest jeszcze wiecej.do tych ktorzy mysla o tanim samochodzie to matiz jest w sam raz.mam go od 1,5roku z salonu.nic sie nie zepsulo do tej pory,jedyne co to tankuje i czyszcze wycieraczki podlogowe.miejsca dosc zwlaszcza z przodu,tak jedyny mankament to maly bagaznik.ale za to ma atut ze mozna wszedzie latwo zaparkowac
  • #25
    Tdv
    Level 34  
    Jazdaaaa wrote:
    co ty gadasz ze w fiacie jest wygodniej niz matize przeciez matiz ma 5 drzwi a seicento to jezdzaca trumna wymaiary jak maluch lub trabant


    Seicento: dł. 3337 szer. 1508 wys. 1420;
    Matiz: dł. 3495 szer. 1495 wys. 1485

    No fkatycznie Matiz przy seicento to limuzyna...
    A porównaj sobei fotele - w matizie to jest raczej grzęda niż fotel ale niestety większy być nie mógł bo jakoś się musiał zmieścić, żeby były tylne drzwi, które raczej do komfpru jazdy nic nie mają.

    Lsk: nie zgaduj hamulce w seicento są znacznie lepsze niż w Matizie. Zamiast dziwnych pretensji proponuję żebyście wsiedli do Matiza i zrobili nim trasę 200km, a potem tę samą trasę seicento - wtedy będziecie mogli porównać, a nie zgadywać.
  • #26
    Kapsis
    Level 25  
    Tdv wrote:
    Jazdaaaa wrote:
    co ty gadasz ze w fiacie jest wygodniej niz matize przeciez matiz ma 5 drzwi a seicento to jezdzaca trumna wymaiary jak maluch lub trabant


    Seicento: dł. 3337 szer. 1508 wys. 1420;
    Matiz: dł. 3495 szer. 1495 wys. 1485

    No fkatycznie Matiz przy seicento to limuzyna...
    A porównaj sobei fotele - w matizie to jest raczej grzęda niż fotel ale niestety większy być nie mógł bo jakoś się musiał zmieścić, żeby były tylne drzwi, które raczej do komfpru jazdy nic nie mają.

    Lsk: nie zgaduj hamulce w seicento są znacznie lepsze niż w Matizie. Zamiast dziwnych pretensji proponuję żebyście wsiedli do Matiza i zrobili nim trasę 200km, a potem tę samą trasę seicento - wtedy będziecie mogli porównać, a nie zgadywać.



    jezdze oboma samochodami od 1,5roku.zrobilem seicento tez 7tys km.wiem co mowie,jest gorszy,nieznacznie ale jest
  • #27
    ger56
    Level 18  
    wybralbym fiata jest bardziej bezpieczny,w moim kregu opinie sa bardzo rozne
  • #28
    Marcoo
    Level 11  
    Moge sie wypowiedzieć tylko na temat Seicento ,jeżdziłem troche tym autkiem i ogólnie samochód jak dla mnie za mały ,trzeba w nim jeżdzić w tenisówkach wtedy człowiek sie nie bedzie deptać bo zazwyczaj gazowałem i hamowałem jednocześnie .....
  • #29
    guli101
    Level 12  
    A ja doradzam Matiza. Ma dużo lepsze i trwalsze zawieszenie, pięcioro drzwi i naprawdę sporo miejsca i wygody z tyłu. Silniki produkowane przez Emteca są niezawodne, elastyczne i ekonomiczne.