Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

prostownik samochodowy-pytanie teoretyczne

tortek 02 Sty 2011 14:10 2882 6
  • #1 02 Sty 2011 14:10
    tortek
    Poziom 2  

    Mam kilka różnych prostowników i w każdym jest to samo, bez podłączonego akumulatora napięcie na wyjściu wynosi np.13V,sam akumulator wskazuje 12,5V, gdy go podłącze napięcie wzrasta do ok. 16V, czy to normalne, jeśli nie to jak temu zaradzić.

    1 6
  • #2 02 Sty 2011 14:28
    Krzychu7
    Poziom 39  

    Proste prostowniki nie posiadają kondensatora filtrującego napięcie wyjściowe (nie jest on potrzebny ponieważ rolę tą spełnia akumulator).

    1
  • #3 02 Sty 2011 18:04
    tortek
    Poziom 2  

    No nie mają i co z tego wynika, ja wyobrażam sobie, że woltomierz wskazówkowy mierzy mi napięcie średnie, po podłączeniu akumulatora, akumulator wygładza to napięcie do poziomu sinusoidy podawanej z mostka prostownika, czy dobrze kombinuję?
    Czyli jak zrobię filtr, pokaże mi bez obciążenia akumulatorem te 16V ale takim napięciem nie powinno się ładować akumulatora, nie ma wyjścia muszę zmniejszyć napięcie wychodzące z transformatora?

    0
  • #4 02 Sty 2011 22:09
    wmalczewski
    Poziom 14  

    Nie zmniejszaj napięcia , tylko zamontuj układ wyłączający prostownik gdy aku. naładuje się do 15V.(max.dopuszczalne)
    Obniżenie napięcia na transformatorze spowoduje spadek jego wydajności , jeżeli ci to nie przeszkadza to obniż.

    0
  • #5 04 Sty 2011 19:29
    stanislaw1954
    Poziom 40  

    Ładując akumulator, napięcie z prostownika musi być większe od napięcia akumulatora .Inaczej by nie było ładowania.Max napięcie przy ładowaniu wynosi 2,75Vna ogniwo x6 ogniw = 16,5 V Oczywiście dotyczy to akumulatorów kwasowych.
    Ale zawsze można zrobić "odczep" na transformatorze i ładować niższym napięciem.

    0
  • #6 04 Sty 2011 20:18
    tortek
    Poziom 2  

    Zrobię sobie regulację na triaku ale pytanie teoretyczne wciąż zostaje i może ktoś mocny go rozwikła i opisze tu tak łopatologicznie i szczegółowo-dlaczego wyprostowane napięcie z transformatora zostaje podbijane przez akumulator, bo najlepiej teoretycznie byłoby tak jakby jeden akumulator o wyższym napięciu ładował ten o niższym.

    0
  • #7 04 Sty 2011 20:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto