Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

206 SW 1,4Hdi '2003 gdzie zwarcie

wstefan 02 Sty 2011 16:48 2165 7
  • #1 02 Sty 2011 16:48
    wstefan
    Poziom 10  

    Witam Szanownych Forumowiczów !

    Mam auto jak w temacie. Od kilku dni są problemy elektryką. Zaczęło się od włączania wentylatora chłodnicy przy odpalaniu silnika. Potem przy wyłączonym silniku (kluczyk w pozycji początkowej) załączał się went. chłodnicy, potem wentylator załączał się przy wrzuceniu wstecznego bez włączonego zapłonu, a przy włączonym zapłonie (silnik nie pracował) też się załączał, ale gasły kontrolki i wyświetlacz.
    Po tych cudach odpaliłem ponownie auto, potrzymałem chwile na wyższych obrotach i ... nie gaśnie po wyjęciu kluczyka ! - ale po wrzuceniu wstecznego - gaśnie. Odpaliłem jeszcze raz - po wrzuceniu wstecznego nie gaśnie, żarówki wstecznego świecą, po wyłączeniu zapłonu auto nie gaśnie, po wrzuceniu wstecznego - auto gaśnie i załącza się went. chłodnicy.

    Nie można też wyłączyć zapłonu - bez kluczyka palą się kontrolka akumulatora i silnika i wyświetlacz środkowy, Oczywiście wrzucam wsteczny i wszystko gaśnie, a włącza się wentylator chłodnicy.

    Wczoraj przyparty do muru, bo auto w codziennej eksploatacji, sprawdziłem co mówi to FORUM i co 206 CLUB NET:
    - sprawdziłem żarówki i złącza w tylnych lampach - OK
    - masa na skrzyni biegów trzyma dobrze

    - wymieniłem żarówkę prawy przód (mijania H7 bo była przepalona od tygodnia) - OK
    - odłączyłem + klemę, dobrałem się do przekaźników wentylatora (te pod grillem ala plaster miodu) - kable mokre, w błocie pośniegowym, ale końcówki doprowadzeń do przekaźników OK (wymieniałem przekaźniki rok temu) Co prawda jeden z nich działa normalnie przy podłączeniu do 12V i załącza wentylator ale jego cewka już "pachnie", a w środku ślady po wilgoci ale teraz sucho - wymienię go po niedzieli.

    Resztę połączeń w obrębie wentylatora sprawdziłem, żadnych swądów spalenizny żadnych zaśniedzeń, wilgoci - podłączyłem akumulator.
    WSZYSTKO OK !!! Odpaliłem, wyłączyłem zapaliłem, przejechałem 1,5 km, OK

    Zaparkowałem na noc pod chmurką ok -2 st. C, zostawiłem na wstecznym, zgasiłem zapłon, OK. Rano przychodzę, przekręcam kluczyk - rozrusznik - cisza, wskaźniki i kontrolki migają, przekaźniki klekoczą - rozładowany akumulator do ok 10,5V.

    Gdzie szukać zwarcia ? które złącza i gdzie są umiejscowione, albo gdzie są inne masy w 206 SW Hdi '2003 - pomóżcie proszę.

    Stacyjki jakoś nie podejrzewam, bo opór i kolejne "Klik" są normalne, jakiekolwiek pukania w nią nic nie zmieniają, a poza tym bez żadnej ingerencji zapłon i kontrolki wczoraj przed interwencją potrafiły zapalać się i gasnąć.

    0 7
  • Relpol
  • #2 02 Sty 2011 17:53
    Miracle Woman SM
    Poziom 18  

    Wyciągaj bezpieczniki i kiedyś w końcu zgaśnie i zobaczysz w którym obwodzie jest zwarcie.

    0
  • #3 02 Sty 2011 18:32
    Andiv
    Poziom 32  

    Ja ci bez zbędnego myślenia i kombinowania powiem co jest - piętnastka nie jest rozłączana na sterownik. Masz gdzieś ugnitą wiązke, daj to do obejrzenia jakiemuś elektrykowi.

    0
  • Relpol
  • #4 02 Sty 2011 20:28
    wstefan
    Poziom 10  

    Cytat:
    piętnastka nie jest rozłączana na sterownik. Masz gdzieś ugnitą wiązke, daj to do obejrzenia jakiemuś elektrykowi.


    Dzięki za ww. sugestię, ale nie rozumiem ww. cytatu - nr-y poszczególnych złącz na schematach są 4-cyfrowe, więc co to jest "piętnastka".
    Możliwe, że się skończy wizytą u elektryka, ale jestem elektronikiem i naprawa wiązki, wymiana konektorów, pomiary itp. nie są problemem. Gorzej z szukaniem urządzeń "po aucie" bo mam go od roku i jak dotąd, poza wspomnianą naprawą wiązki wentylatora chłodnicy i przekaźników po kupnie auta, problemów nie było i nie musiałem go "studiować".

    0
  • #5 02 Sty 2011 20:43
    Miracle Woman SM
    Poziom 18  

    No właśnie co to jest.... . 15 zwiera z 30 stka i masz babo placek.

    0
  • #6 02 Sty 2011 20:46
    milejow
    Poziom 42  

    Piętnastka to umowne określenie(na schematach i w żargonie elektrycznym) plusa po zapłonie, trzydziestka to z kolei plus stały

    0
  • #7 07 Sty 2011 09:14
    wstefan
    Poziom 10  

    Witam ponownie, Dzięki "Anddiv" i "milejow" za sugestie.
    Naładowałem w pełni alumulator, przejrzałem bezpieczniki i złacza w komorze silnika, wiązki kabli do sterownika za prawym reflektorem, wiązkę wentylatora chłodnicy, skrzynkę z przekaźnikami pod silniczkiem wycieraczek.
    Znalazłem przetartą izolację przewodu idącego do wentylatora od skrzynki bezpieczników (gruby jasnobeżowy) i przerwany cienki zielono-żółty przewód z tej samej wiązki (wyszły z "peszla" i mogły ocierać o krawędź blachy pod lewym reflektorem). Ale niestety po naprawie tych usterek nic się nie zmieniło - nadal po wyjęciu kluczyka nie gasną kontrolki (choć zawsze silnik gaśnie normalnie), a po naciśnięciu pedału hamulca kontrolki gasną (tak jak powinno być po wyjęciu kluczyka).
    Sprawdziłem też ponownie wiązki i gniazda tylnych lamp, skrzynkę bezpieczników i złącza pod kierownicą oraz wiązkę pod wykładziną prawej strony auta - też żadnych zaśniedzeń, przetarć itp.
    Już chyba czas, jak mówił "Andiv" poszukać elektryka - może ktoś polecić fachowca w Gdyni lub okolicy ?

    0
  • #8 12 Lut 2013 18:36
    Sobik
    Poziom 10  

    Odgrzewam kotleta, ponieważmam ten sam problem. Samochód zachwuje się tak samo jak opisane w pierwszym poście. Gdzie szukać przyczyny? Sprawdzone lampy tył, połączenia masy, kostki, bezpieczniki. Może coś przeoczłem, albo nie wiem gdzie szukać.

    0