Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugot 307 PP2000 nie łączy sie z kalkulatorem silnika

1433 02 Sty 2011 17:01 4460 23
  • #1 02 Sty 2011 17:01
    1433
    Poziom 24  

    Witam,

    Mam problem w Peugeocie 307 z 2000 roku - 2.0 HDI .
    PP2000 łaczy się tylko z BSI dając informacje (brak komunikacji z kalkulatorem silnika).Poza tym nie ma żadnych innych błędów.Wygląda że zablokowany jest właśnie kalkulator silnika.Moje pytanie czym to spowodowane i jak to ugrużć.
    Stało się to po wymianie akumulatora.

    0 23
  • SterControl
  • #2 03 Sty 2011 16:59
    colin555
    Poziom 27  

    A z resztą modułów się łączy?

    0
  • #3 03 Cze 2015 17:09
    grnb
    Poziom 9  

    Ten sam problem, ze wszystkimi się łączy a z silnikiem przestał.

    1
  • #4 03 Cze 2015 18:13
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Silnik daje się uruchomić ?

    0
  • #5 08 Cze 2015 10:30
    grnb
    Poziom 9  

    Tak silnik pracuje normalnie, tak samo jak przed wystąpieniem problemu.

    0
  • #6 08 Cze 2015 10:36
    jokerro
    Poziom 33  

    Podłącz się przy samym sterowniku silnika.

    0
  • SterControl
  • #7 08 Cze 2015 11:08
    grnb
    Poziom 9  

    Tzn jak? Przy sterowniku w okolicy bezpieczników pod maską nie widziałem gniazda eobd.

    0
  • #8 08 Cze 2015 11:20
    pitool
    Poziom 30  

    grnb napisał:
    tzn jak? przysterowniku w okolicy bezpieczników pod maską nie widziałem gniazda eobd

    Dobre :lol:
    Jest już podobny temat na temat fejsów
    Jak już po złączu się nie da to co niektórzy ręce rozkładają.Znajdź sobie rozpiskę złącza sterownika i tam się podłącz.

    0
  • #9 08 Cze 2015 12:13
    jokerro
    Poziom 33  

    Jak wyzej,odetnij przewod/y komunikacyjne przy ecu i podłącz tam fejsa

    1
  • #10 08 Cze 2015 12:46
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 08 Cze 2015 13:26
    jokerro
    Poziom 33  

    georgesgr napisał:
    jokerro napisał:
    Jak wyzej,odetnij przewod/y komunikacyjne przy ecu i podłącz tam fejsa

    To wlasnie jest, chyba typowo polska, amatorszczyzna.
    Gdyby ktorys z moich ludzi postapil wg tej rady, obcialbym mu nie tylko premie, ale i palce.


    Mów sobie co chcesz a twoi pracownicy robia tak tylko o tym nie wiesz i obcinaj im nawet całe pensje niech robia za darmoche,nie interesuje mnie to.
    A inaczej mowiac wytlumacz mi to jak pomoc gosciowi laikowi z trzema postami jak ma połączyc sie z tym sterownikiem jak on wyjezdza z takim czyms

    grnb napisał:
    Tzn jak? Przy sterowniku w okolicy bezpieczników pod maską nie widziałem gniazda eobd.


    Ponadto staram sie nie rozgraniczać fachowców od amatorów ktorzy maja problem ze swoim wozem tylko staram sie pomóc jak tylko mogę.

    1
  • #12 08 Cze 2015 14:47
    pitool
    Poziom 30  

    georgesgr napisał:
    dyby ktorys z moich ludzi postapil wg tej rady, obcialbym mu nie tylko premie, ale i palce.

    Ja bym nazwał to typowym "polaczkowym" podejściem do pracownika.
    georgesgr napisał:
    To właśnie jest, chyba typowo polska, amatorszczyzna.

    Myślę że to raczej inwencja i samozaparcie skłania nas do takiego typu działania,bo u nas nie wymienia się części ,tylko w miarę możliwości naprawia.

    0
  • #13 08 Cze 2015 16:44
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 08 Cze 2015 17:06
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Czy czasem przy braku komunikacji pomiędzy BSI a kalkulatorem wtrysku silnik nie powinien odpalić z powodu zablokowania go przez immo?

    0
  • #15 08 Cze 2015 18:57
    jokerro
    Poziom 33  

    georgesgr napisał:
    jokerro napisał:


    A inaczej mowiac wytlumacz mi to jak pomoc gosciowi laikowi z trzema postami jak ma połączyc sie z tym sterownikiem



    Ewentualnie zasugeruj mu sprawdzenie tego, co zrobil w aucie, bo problem pojawil sie po jego interwencji. Ewentualnie zasugeruj mu sprawdzenie zasilan kalkulatora. Ewentualnie wytlumacz mu, jak sprawdzic wiazke bez jej ciecia. Ewentualnie zapytaj, jakie ma auto, bo moze sa tam dwa "dojscia" do kalkulatora (CAN i linia K).
    Dla mnie, po prostu zbyt malo informacji, aby cokolwiek rozsadnie radzic (poza pierwsza ewentualnoscia wyzej).


    Sorry ale ja nie biore pod uwagę pierwszych dwóch postów bo mnie nie interesuje cos gość czyli zalozyciel tematu robił w 2011 roku.
    Biorę pod uwagę te rozmowe od postu trzeciego od góry z 03.06.2015 gdzie tu kolega nic nie pisze ze coś namieszał itd.,pisze ze tylko ten sam problem i to wszystko.
    Od siebie napisze ze miałem taka sama przypadłość w cytrynie z 2000r i co miałem szukac przyczyny na samochodzie???A kto miałby mi za to zaplacic,przeciez to Polska,nie Francja.
    Uwaliłem wówczas k linie przy ecu zrobiłem samochod i do widzenia.Po naprawie połączyłem spowrotem i saluto.

    0
  • #16 08 Cze 2015 20:25
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #17 08 Cze 2015 22:37
    jurekk55
    Poziom 35  

    georgesgr napisał:
    Ale technika ta sama


    Niestety jeszcze wiele wody upłynie w Wiśle zanim zmieni się podejście. Może coraz częstsze zmiany protokołów komunikacji oczyszczą trochę branżę.

    1433 napisał:
    PP2000 łaczy się tylko z BSI dając informacje (brak komunikacji z kalkulatorem silnika).Poza tym nie ma żadnych innych błędów.


    Źle wybrany ręcznie model i wersja , lub nieprawidłowy OPR.
    Komunikację możesz sprawdzić bez problemu oscyloskopem, rozumiem że znasz sieć komunikacji CAN , oraz rozumiesz sposób w jaki funkcjonuje ? Potrafisz ocenić czy na odczycie widzisz "zapytanie" czy "odpowiedź" sterownika ?

    0
  • #18 09 Cze 2015 08:19
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 09 Cze 2015 10:33
    grnb
    Poziom 9  

    komunikacja straciła się po wymianie filtra paliwa, auto sie zapowietrzyło i zgasło, po czym nie dało się już skomunikować ze sterownikiem. Samochód to hdi 90km na osprzęcie siemensa z siecią VAN nie CAN, jeśli ma to jakieś znaczenie.
    Jeśli już ustaliliście między sobą kto jest najlepszym mechanikiem to może ktoś laikowi teraz podpowie jaki bezpiecznik sprawdzić, ewentualni gdzie mam pomierzyć napięcie?

    0
  • #20 09 Cze 2015 12:21
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #21 09 Cze 2015 14:43
    grnb
    Poziom 9  

    po odpowietrzeniu silnik odpalił jednak komunikacja nie wróciła niestety

    0
  • #22 09 Cze 2015 17:35
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 10 Cze 2015 13:47
    grnb
    Poziom 9  

    czy można to sprawdzić za pomocą miernika elektrycznego?

    0
  • #24 10 Cze 2015 18:24
    766630
    Użytkownik usunął konto