Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.

BaMaX 13 Sty 2014 20:33 113281 156
  • #91
    kipulo
    Poziom 10  
    Jak to kupic? bo w kraju się nie dostanie obdzwoniłem już wszystko.Te uszcelki w czechach są ok ale czy wysyłają do Polski

    Dodano po 36 [minuty]:

    A czy to się płaci w euro bo, czesi do Polski nie wysyłają.Robi się kawał operacji

    Dodano po 6 [minuty]:

    Może ktos wie gdzie to w Polsce można kupic?
  • #94
    kipulo
    Poziom 10  
    Wiatam gumki przyszły z Niemiec złożyłem webasto ,wszystko ładnie paliwo nie leci w czsie pracy,ale gdy się już je wyłączy przed czasem to pojawjają się krople benzyny na zewnątrz w tym samym miejscu co wczesniej ,czyli gumka. Spróbuję wypalic benzynę całym cyklem czyli te 0.5 h. i wtedy zobaczę
  • #96
    jumpee
    Poziom 13  
    Jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia, sprawdź czy rurka podająca paliwo nie jest wygięta za bardzo do tyłu bo wówczas gdy tak jest otwór gumki jest rozciągany i też będzie się pojawiało paliwo na wydechu .
  • #97
    kipulo
    Poziom 10  
    Termo s ,też już działa złożyłem tym szerszym do otworu,dałem trójnik do paliwa.Nie podłączyłem jednej kostki z wiązki od bmw, jeden przewód prawdopodobnie włączający pompkę paliwa której u mnie nie ma. Webasto odpaliło i na razie nie leci .Muszę teraz rozebrac te drugie thermo top które u mnie siedziało pierwotnie i popatrze, tam gumka jest założona tak że otwór jest na górze

    Dodano po 2 [godziny] 49 [minuty]:

    Włączyłem webasto rano i po robocie ok 18 i padł akumulator.Czy webasto tyle prądu ciągnie czy aku już do wymiany?.A może założyc 2 aku tylko do webasto
  • #98
    kipulo
    Poziom 10  
    THERMO TOP S odpala wszystko działa ,słychac pykanie ale nie grzeje. Wyswietlacz działa na zielono,załacza się pyka, szumi włacza wentylator ale nie dmucha ciepłym powietrzem.W drugim ogrzewaniu paliwo leci tym zaworkiem czy da się to kupic.W termo top s tego zaworka nie ma a jest wolne miejsce w podłączeniu może dlatego nie grzeje.Tak kombinuje żeby chociaż jedne uruchomic
  • #99
    _carlos-
    Poziom 15  
  • #100
    kipulo
    Poziom 10  
    Therno top s ,nie można podłączyc na trójnik do bo on nie ma zbiorniczka w sobie.Muszę kupic pompkę do paliwa czy doibrze rozumuję.Te ogrzewanie jest od bmw więc pomka też musi byc od bmeki
  • #101
    _carlos-
    Poziom 15  
    Sygnal wyjsciowy jest taki sam jak w kazdym zegarku analogowym.
    15 +12V po zapłonie,
    30 +12V stałe,
    31 masa,
    58d masa ze ściemniacza,
    S sygnal wyjsciowy na zalaczenie webasta (natychmiastowe lub programowalne).
    Oznaczenia pinów są na obudowie zegarka.
    WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.
  • #102
    kipulo
    Poziom 10  
    Pliwo leci tym elektrozaworkiem stalger.Czy można cos z tym zrobic,nigdzie nie można namierzyc[/img]
  • #103
    kipulo
    Poziom 10  
    Webasto naprawione hula aż miło,ale czy wam też webasto tak wywala akumulator czy mój już jest taki słaby, a może lepiej jakis maly dołożyc i podłączyc do niego ogrzewanie
  • #104
    kamil547
    Poziom 10  
    Zmierz ile prądu bierze moje ciągnie ok 7A
  • #105
    kroniuu
    Poziom 10  
    Webasto potrzebuje ok 30W ale trzeba wziąć pod uwagę wiatrak nawiewu.
    Wiatrak należy ustawić na dwójke lub jedyne (regulacja ręczna)
  • #106
    kipulo
    Poziom 10  
    Witam po włożeniu akumulatora webasto zaczeło wariowac,samo się włączyło chciałem wylączyc z panela ale tylko migało.Patrze a paliwo się leje z tego rozpołowienia, w webasto co tam ta rurka jest, już raz tak było poprzednim razem jak wyciągałem akumulator ,jak to się przelewa? Bo teraz nie leci
  • #107
    kipulo
    Poziom 10  
    Witam czy do webasto thermo top mozna zamontowac zwykły włącznik żeby je uruchaniac i gasic tym włącznikiem.Mam urządzenie a nie mam instalacji,i nie chce żeby włączało wentylatory ,bo auto jest wyposażone w klimatronik
  • #108
    Rafalekk1986
    Poziom 12  
    Można ale czy nie lepiej w klimatronika się wpiąć??
    Są opisy co, gdzie i jak.
    Ja mam wpięty sam włącznik, bo "zegarek" mi się zepsuł, a wentylator dopiero po osiągnięciu 50 stopni chyba się załącza dopiero.
    Wyskoczę na 5 minut przed jazdą aby przełączyć i jak wrócę wziąść kanapki do pracy to już lekkie ciepełko zacznie lecieć.

    A co do słabego aku to ja montowałem swoje webasto na dworze przy -15 stopniach i łapki się trzęsły zanim zesztywniały ale efekt był taki, że akumulator, który ładowałem już co 2 dzień, bo nie chciał mi autem w takiej temp. zakręcić na mineralnym oleju (audi 80, 2.0) został w tym aucie jeszcze 2 lata, a całą zimę odpalałem na LPG.
  • #110
    Rafalekk1986
    Poziom 12  
    https://obrazki.elektroda.pl/3445842300_1351354841.jpg
    Jakiś schemat musisz obrać.
    Ale z tego co zrozumiałem chcesz to wyłącznie jako dogrzewacz silnika podłączyć?
    W schemacie jest podłączenie przekaźnika pod wentylator, 3 bezpieczniki itd., a Ty chcesz podłączyć wyłącznie, aby załączało się jakimś przyciskiem on/off na czas dogrzania silnika. Tak?
  • #111
    kipulo
    Poziom 10  
    Tak, zapalać i gasić bez wentylatorów, bo u mnie w Peugeocie jak włączy się klimatronik, ruszają wszystkie wiatraki pod deską, a jest ich sporo i dwa wentylatory chłodnicy pod maską. Trzeba by było dokupić urządzenie które spowolniłoby do minimum ruch wiatraków, gdzieś to widziałem. Ale mi wystarczy że zagrzeję silnik.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czy można to podłączyć na zwykłym przekaźniku i przycisk ON/OFF?
  • #112
    Rafalekk1986
    Poziom 12  
    Zapewne tak jak w schemacie z tym, że tylko włącznik montujesz,
    Pomijasz zegarek ze schematu i odczepy na wentylator.
    Tam chyba nawet jest w schemacie opcja bez zegarka, gdzie trzeba podłączyć przycisk.
    Ja niestety nie mam czasu obecnie zerknąć u siebie ale to było dość prosto puszczone.
    Zasilanie na stałe i masa (chyba) i tylko 2 kabelki do załączania układu pod przyciskiem i więcej chyba nie potrzebujesz. (nie kojarzę czy masz pompkę paliwa czy zbiorniczek)...
    Co do kolorów we wtyczce lub numery pinów masz dokładnie na schemacie.
    Jest on bardzo przejrzysty.
  • #113
    kipulo
    Poziom 10  
    Pompkę mam oddzielnie,dzięki będę działał
  • #114
    Rafalekk1986
    Poziom 12  
    http://webasto.vlard.ru/old/shem/tts.jpg
    ten schemat i jakby nie patrzeć od F1 masz +12v do wtyczki pin 11 z tego co widać.
    Niżej na schemacie "br" kabelek brązowy masa do tej samej wtyczki na innym pinie 10.
    Y1 na dole schematu to pompka i idzie masa "br" i napięcie od webasta przez niebieski kabelek... pin4
    i z tego co tu widać to pomijając zegarek przełącznik należałoby podłączyć chyba 12v poprzez bezpiecznik > przełącznik on/off > i do pinu 9
    możliwe, że coś pomieszałem ale to tak na bardzo szybko spojrzane (film oglądam :P)
  • #115
    Karolus1979
    Poziom 10  
    Witam.
    Czytam nie tylko ten wątek ale i wiele innych...

    Rafalekk1986 dziękuję za schemat, bo akurat do tego starszego modelu nie na wtyczki a wsówki jak na schemacie ciężko go znaleźć...

    Mam dwa problemy.
    Webasto odpalało i już miałem je montować do samochodu lecz nagle lipa...
    Teraz akurat odpala, pompa wody poprawnie zaczyna pracować i nagle przedmuch mocny i się wyłącza... Nie odpala, cały czas zimno....

    Próbowałem je podłączyć do Thermotesta.... ale też lipa... próbowałem przez kabel OBD2 interfejs do Audi. Wtyczka żeńska do kabelka, + i -... Gdzie podłączyć linie K? I czy przez ten kabelek pójdzie? Bo u mnie nie połączyło się za cholery...

    Odpowiedzcie Koledzy bo mam dwa już piecyki ale ani jeden ani drugi nie działa...

    Macie jakieś wytłumaczenie mojego problemu?

    Dziękuję od razu wszystkim za pomoc z góry...
  • #116
    Rafalekk1986
    Poziom 12  
    Co do podłączenia do kompa to przez interfejs od viakena do audi też mi się nie chciał podłączyć.
    Niby coś już startował z łączeniem i lipa.
    U mnie od jakiegoś czasu nie zawsze złapie i czasami po 3 minutach się wyłączy ale pewnie już palnik zużyty mam.
    Co do twojego jak zimne cały czas to niestety nie pomogę, bo jeszcze na części nie rozbierałem, żeby zobaczyć jak to jest w środku.
    Jedynie co czytałem kiedyś to 3 opcje...
    1 świeca
    2 zaworek od paliwa
    3 w komorze spalania wypalone takie coś (prawdopodobnie u mnie)
  • #117
    Karolus1979
    Poziom 10  
    A więc...

    Podłączyłem dziś webasto, odpaliłem...
    Włącza się, pompka wody pompuje, wiatrak dmucha i po chwili duży przedmuch i wiatrak się wyłącza...
    Co dziwne, po wyłączeniu wiatraka pompka wody ciągle pracuje - nie wyłącza się...
    Pompka paliwa nie podaje impulsów - nie podaje paliwa

    Napięcia na świecy żarowej nie ma, nie podaje od włączenia do momentu działania samej pompki wody. Podmieniony palnik i podmieniona świeca żarowa.
    Webasto wcześniej było odpalane, chodziło - wyłączane na krótko (+ odłączany od aku). Czy to może być powodem że teraz nie odpala? Może jakiś wyłącznik/bezpiecznik termiczny, który teraz "trzyma"? Może zablokowany sterownik przez przegrzanie? Wymienione szczotki od pompy wody - może jakoś nieumiejętnie i komputer źle pompę wody czyta? I pod który Pin linie K podpiąć? Mam stare wtyczki...

    Ponumerowane, zaczerpnięta fotka z neta - który numer pinu do linii K?


    Brakuje mi pomysłów... Z dwóch chce jedno już zrobić i jakoś nie wychodzi... Tylko jeden ten stary sterownik, drugi z BMW i wtyczki już okrągłe... Ale jedno i drugie Termo Top S...
  • #118
    hercules69
    Poziom 10  
    Witam przyszły mrozy i oczywiście temat webasta powraca, od razu nad mienie że przeczytałem cały ten temat i wiele innych z tego forum jak i innych ale nadal mam kilka wątpliwości przed montażem w swoim golf 2 1.9tdi(AFN) swojego Thermo top T DW 50. Rafalekk1986 podał schemat z podłączenia wentylatora wnętrza z którego ja nic nie rozumiem, posiadam oryginalną wiązkę elektryczną z dwoma przekaźnikami i trzema bezpiecznikami, jeden przekaźnik jest od samego webasta a drugi na wentylator wnętrza z wychodzącymi z niego dwoma przewodami czerwony i czarny, czy mógł by ktoś mi wytłumaczyć w miarę łopatologicznie jak to podłączyć? Proszę mi nie pisać że szukać mi się nie chcę bo naprawdę zanim napisałem ten post przestudiowałem już wiele innych postów. Jeszcze jedno czy moje DW50 musi być zamontowane na określonej wysokości np na wysokości podszybia?
  • #119
    jendrol9
    Poziom 10  
    Więc tak,te modele są stare i często bywają z nimi problemy,ciężko o części zamienne,zwłaszcza nowe,czasami z zza granicy da radę jeszcze coś ściągnąć...
    Podstawowa zasada,webasto nie w każdej pozycji będzie działać,musisz mieć instrukcje montażu,tam jest wszystko pokazane,jesli jest "na plecach" to sie nie uruchomi,bo tam jest zbiorniczek przelewowy i paliwo nie poleci.Druga sprawa,czy przy włączeniu,oprócz szumu wentylatora słychać takie charakterystyczne cykanie?to zaworek(niebieskie kabelki) paliwa,jeśli nie cyka,to jest martwy ciężko go dostać,szukaj używki najlepiej metalowej,bo te plastikowe są wadliwe.Jeśli zaworek cyka,a webasto się wyłącza,to prawdopodobnie świeca żarowa nie żyje,ewentualnie czujnik płomienia-kabelki 1,2 oraz 3,4 można zmierzyć opór miernikiem,gdzieś na forum są podane prawidłowe wartości.
    Aha i nie uruchamiaj go bez wody,bo też się wyłączy ze względu na zabezpieczenie przed przegrzaniem.
    Nie wiem czego mozna nie rozumieć z tego schematu ?
    Do wentylatora idą dwa kable,przecinasz zasilający i wpinasz się szeregowo,ale ważna jest kolejność,bo inaczej pokrętło nawiewu nie będzie działać ale to zawsze możesz zmienić.To by było na tyle,daj znać jak Ci poszło.
  • #120
    hercules69
    Poziom 10  
    Moje DW50 zamontowane WEBASTO THERMO TOP DW50 - schemat podłączeń.
    mam pytanie czy podczas pracy webasta mogę uruchomić samochód? czy spadek napięcia nie uszkodzi badź zakłóci pracę?