Witam.
Kupiłem i założyłem do auta webasto typu DW50.
Niestety nie wiem jak to podłączyć elektrycznie. Może ktoś dysponuje schematem.
Oczywiście bez zegara preselekcyjnego.
jeśli ktoś potrzebuje mogę zeskanować schemat do THERMO TOP S i T.
tak kolego, dokładnie ten schemat, tio właśnie o to chodziło, o ten sterownik z owalnymi gniazdami z zaworkiem elektromagnetycznym na kostce. Bardzo bym prosił o resztętego jeśli nie sprawi problemu.
...widzę że masz dobre rozeznanie w tego typu urządzeniach. Więc jeszcze zapytam czy ten typ ogrzewania postojowego może zblokować sterownik jeśli wyłapie jakieś błędy(usterki) a jeśli tak w jaki sposób je odblokować. Dlaczego pytam: po podłączeniu wg schematu, tylko bez zegara preselekcyjnego, podając +12V z akumulatora na zacisk 1 urządzenie zaczyna pracować. Słychać jednak odgłos jakby cichych trzasków w okolicy elektrozaworu w części paliwowej tzn zacisk 6 i brązowy przewód na masę czyli 31. Tak samo się dzieje jeśli jest on odłączony całkowicie. Przy wejściu na większe obroty dmuchawy powietrza spalania jeśli elektrozawór jest odłączony przestają lecieć spaliny i po kilkudziesięciu sekundach urządzenie przestaje pracować. Jeśli natomiast od samego początku otworzę go podając stale 12V wchodzi na wieksze obroty i pracuje dłużej do momentu osiągnięcia temperatury (przypuszczam max.) i dopiero wtedy się wyłącza, po czym po samoistnym ostudzeniu już się samo nie załącza.
Nie wiem czy to prawidłowa praca czy jednak coś powinienem jeszcze dodać? Wydaje mi sie jednak że coś jest nie tak...
W jaki sposób mogę zdiagnozować czy coś nie jest uszkodzone w sterowniku?
Te ciche trzaski to otwieranie elektrozaworu i pompki podajacej paliwo, ktore ustepuje po zapaleniu mieszanki, wiec jesli go odlaczysz to odcinasz paliwo i przestaja leciec spaliny. Jak go podlaczysz na stale to dostaje paliwo caly czas i wtedy nagrzewa sie jak mowisz na maxa ale wtedy jest wylacznik termiczny ktory wylacza go na stale, trzeba wtedy "zresetowac" zasilanie. Z tego wynika ze uszkodzony jest czujnik temperatury B2 i/lub sam sterownik.
Jeszcze jedno czy podlaczona jest pompka paliwa do nagrzewnicy, bo musi byc podawane paliwo pod cisnieniem( czasami wystarcza jesli zbiornik jest wyzej niz webasto
tak oczywiście pompka paliwa jest podłączona i tłoczy...
takie pykanie zaworu występuje jesli nie podajemy napięsia na elektrozawór, który tutaj nazwany jest pompa dozującą. Jesli podamy to pykanie ustępuje i webasto idzie dalej. Bo to nie jest żadna pompa, wyjąłem go mechanicznie i jest to zwykły zaworek z filtrem siatkowym.
Czujnikiem temperatury jest warystor przylgowy do obudowy wymiennika. Podczas nagrzewania zmienia rezystancję, sprawdziłem. Ale nie mam kompletu dokumentów aby dostac dokładne wartości. Może ta pompkę dozującą podłączyc na stałe pod +12 razem z impulsem zegara np? hmmm.... Jutro jeszcze pokombinuję.
Bardzo prosiłbym o tą resztę dokumentów...
Zastanawia mnie jak sterowany jest ten piec - Analogowo, czy cyfrowo? Mam możliwość zakupu samego pieca, sterownik sam bym sobie wystrugał tyle, że analogowy. Bo cyfrowy to trzebaby CANa poznać. Jak to jest? Acha co do pompki paliwa, czy wystarczy spadek, czy trzeba zewnetrzną podłączać?
Tak ja własnie zdemontowałem takie urządzenie z T4 do swojej T4 i przewody paliwowe były wpiete n apowrocie do zbiornika , czyli te urządzenie nie będzi epracowału dłuzej niż 0,5 godziny ??? pompe wody ma wbudowana w udządzenie nie przykręcana z boku jest to model DW 50
Zdemontowałem je z innej T4 i jak podłanczam zasilanie i urychamiam z pozycji zegara to słysze pyknięcie i nic się nie dzieje czy myszę je rozebrac wyczyścić słysze pyknięcie tak jakby silnik robił rozruch i natychmiast sie zatrzymywał co z tym zrobić ??
Dodano po 3 [godziny] 4 [minuty]:
Zdjęcia mojego PIECYKA
czy on ma pompke paliwa w sobie czy po 0,5 h pracy muszę uruchamiać silnik aby dalej pracowało ???
Czyli musze sie dostawac do tego gniazda. Ale nie zrobie diagnostyki takim zedgarem? A jesli jest podpiety jako sterowanie do odpalania to tez nie bedzie pokazywalo bledów?
Witajcie
Dzieki za schemat! Mam tez BW50 tylko starsze z 1991 roku. Dzis podlaczylem mu paliwo w wejscie paliwa i lalem az sie przelalo przelewem. Potem podlaczylem instalacje pod zasilanie.Niestety zegar martwy nie wyswietla i nie podswietla sie. sprawdzajac zasilanie na nim probowka dalem mase na sterowanie i piec sie wlaczyl. Wlaczyla sie dmuchawa i pompka dawkujaca paliwo. Zasysal ladnie powietrze i wydmuchiwal drugim otworem. Myslalem ze sie przewietrza i zaraz sie wlaczy na troche pomimo braku podlaczenia pod wode. Uznalem ze zanim sie nagrzeje i wylaczy go zabezpieczenie to musi odpalic i sprawdze czy mam go wkladac do auta czy nie. Niestety przedmuchiwal sie nie lecialy spaliny a samo powietrze i po powiedzmy 20-30 sekundach sie wylaczyl. Co to moze byc? Warto z nim walczyc? To moze byc nie zapalajaca swieca? Gdzie ona jest i jak sie do niej dobrac?
Witam!!!
Chciałem się przyłączyć. Posiadam w moim autku webasto dw50 ze sterownikiem zegarowym w kabinie. Jak je załącze (przycisk z płomieniem ) słychać cykanie i po kilkudziesięciu sekundach zaczyna grzać ale ma wyciek paliwa. Cieknie gdzieś z środka na dole w okolicach wlotu/wylotu wody. Czy to da się naprawić? może ktoś z was ma jakiś rysunek jak się do tego zabrać. Wyciek jest dość duży, po prostu zaczyna z niego kapać ropa, urządzenie grzeje, nie testowałem go dłużej i nie używam ze względu na tą usterkę. Proszę o pomoc
Z tematem sobie poradziłem. Po pierwsze elektrozaworek był pęknięty (ktoś go wyciągał i złamał) w taki sposób, że na początku myślałem, że składa się on z 2 części.
Kolejnym problemem była uszczelka łącząca palnik z króćcem podającym paliwo - można dostać ją w serwisie ale tylko w komplecie z palnikiem - koszt 680zł +vat - nie na moją kieszeń. Żaden z dostępnych na rynku wężyków nie ma takich wymiarów, przez czysty przypadek zapasowała gumka z rolki dociskowej taśmy mechanizmu magnetofonu od starego i jakże popularnego kilkanaście lat temu tzw. "jamnika". Problem szczelności został rozwiązany. Pojawił się następny a mianowicie po uruchomieniu vebasto strasznie w pełnym tego słowa znaczeniu kopci mam wrażenie, że pompka, którą zreanimowałem podaje zbyt dużo paliwa i vebasto go nie przepala - nie wiem co z tym dalej robić - może ktoś miał podobne problemy? (świeca grzeje dobrze)
Jesli piec grzeje i przy tym mocno kopci ,sprawdz komore spalania ,morze byc wypalona lub tylko zakop cona ,sprawdz tez doplyw powietrza ,otwor ssacy morze byc zatkany lub zabrudzony
Dodano po 6 [minuty]:
Zapomnialem dodac. Gumka od rolki pod wplywem paliwa spuchnie i zatka otwor paliwowy Ja te uszczelki robje z wezyka zasilajacego od ebera srednice idealnie pasuja.
Dodano po 2 [minuty]:
Zapomnialem dodac. Gumka od rolki pod wplywem paliwa spuchnie i zatka otwor paliwowy Ja te uszczelki robje z wezyka zasilajacego od ebera srednice idealnie pasuja.
Dodano po 21 [sekundy]:
Jesli piec grzeje i przy tym mocno kopci ,sprawdz komore spalania ,morze byc wypalona lub tylko zakop cona ,sprawdz tez doplyw powietrza ,otwor ssacy morze byc zatkany lub zabrudzony
Witam wszystkich!!!Jestem tu nowy więc prosze wyrozumiałość!Posiadam Webasto DW50 i mam problem z jego podłączeniem gdyż poprzedni właściciel demontując go z pojazdu dość konkretnie uszkodził wiązke elektryczną.Tu moje pytanie - bardzo proszę o schemat do podłączenia tego urządzenia (tylko taki dla całkowitych AMATORÓW-konkretny kolor przwodu gdzie ma być podłączony)Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam wszystkich bardzo gorąco!
Moderated By Błażej:
Przeczytałeś w ogóle ten wątek? Czy tak sobie chlapnąłeś posta? Zdaje się, że na górze wątku są dwa pliki do pobrania, w których znajduje się wszystko, co trzeba.
Witam . Pochwala dla moderatora . Ile razy mozna to samo powtazac .Problemy sa rozne ,A tu tylko kabelek do kabelka i kolorek do kolorku a pomyslunku brak.
Jeśli chodzi o pompki to są dwie wydajności ta od DIESELa am od 0-2.5 bar a od benzyny ma 0 -3,0 bar może zmieniłeś na tę wiekszą od benzyny i nie nadąza przepalać
lub wypalona komora spalania ala filc po którym spływa paliwo
Jeśli chodzi o pompki to są dwie wydajności ta od DIESELa am od 0-2.5 bar a od benzyny ma 0 -3,0 bar może zmieniłeś na tę wiekszą od benzyny i nie nadąza przepalać
lub wypalona komora spalania ala filc po którym spływa paliwo
To co zaznaczyłeś to zaworek otwierający dopływ paliwa. Pompka działa cały czas - jest napędzana silnikiem wentylatora.
Tak praktycznie pompka paliwa jest cały czas napędzana przez dmuchawę powietrza , ten zaworek jak go nazwałeś ustala ciśnienie tym samym ilosć paliwa do kmory spalania .
Witam Panowie.
Mam problem z elektrozaworkiem, urwał mi się przewód od cewki i nie mogę go za nic zdemontować z korpusu Webasto. Jak to zrobić może ktoś podpowie.
Witam
Jak wszyscy tutaj piszą o problemach z BW50, to ja też tu napisze.
Urwał mi się jakiś element od płytki sterownika może ktoś wie co to jest??
Prawdopodobnie mierzy temperature ale czym go zastąpić??
Panowie pomocy
Webasto Thermo top BW 50 po wymianie uszczelniacza pompy wodnej przestało działać
Po włączeniu na chwile zapala się płomień po czym po chwili spokojnie wygasa następnie wchodzi w tryb wentylacji i się wyłącza
Zmieniałem już paliwo , podłączałem na krótko i tak sama reakcja kiedy ściągnę go z podstawy do którego powinno być przykręcone normalnie działa