Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane II 2003, brak blokady kierownicy

awow 02 Jan 2011 19:42 22413 23
  • #1
    awow
    Level 12  
    Po wyłączeniu zapłonu wyświetla się komunikat o braku blokady kierownicy i faktycznie nie można zablokować kierownicy. Dodatkowo podczas jazdy świecą kontrolki service i poduszka powietrzna. Przeszukałem forum, ale wszyscy piszą o blokadzie kierownicy w kontekście niemożności odpalenia samochodu.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sbartos
    Level 24  
    Hola!
    Sprawdź bezpieczniki od blokady bo jest chyba elektryczna...
    Ale możliwe, że Ci taśma od air baga poleciała w kierownicy.
    Pozdro!
    S.
  • #3
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Diagnostykę wykonać, błędy i parametry odczytać.

    Bezpiecznika to raczej wina nie będzie, brak zasilania na blokadę oznacza brak możliwości rozruchu.
  • #4
    panam
    Level 29  
    posłuchaj przemo9826, moim zdaniem moduł blokady kierownicy, czasem padały i objawy są podobne, do wymiany i serwis do zaprogramowania,,, masz szczęście że pali
  • #5
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    panam wrote:
    do wymiany i serwis do zaprogramowania


    Ale tam zaprogramują tylko nową, z używaną nawet się nie pokazuj :)
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    panam
    Level 29  
    w tym typie jak karta by nie działała to by nie odpalił, tam czasem padała zapadka na blokadę kierownicy i wyłącznik pokazywał że nie jest zblokowana, dlatego te błędy i lampki na desce, ale i tak nie obędzie się bez warsztatu i orginalnej blokady , śruby są tak zwane zrywalne( przecinak i młotek i czas na odkręcenie) .pozdrawiam
  • #8
    awow
    Level 12  
    Pierwsza usterka już znaleziona - zerwana taśma poduszki.
  • #10
    awow
    Level 12  
    Taśma była urwana przy wtyczce, więc ją przylutowałem . Co ciekawe komunikat o braku blokady kierownicy przestał się wyświetlać i kierownicę po wyjęciu karty można zblokować.
  • #11
    Andiv
    Level 32  
    To jest chwilowe, ta blokada i tak padnie, kwestia czasu.
  • #12
    olo114
    Level 18  
    witam
    Jezeli jest usterka airbag to blokada kierownicy programowo zostaje wylaczona , o czym na liczniku informuje stosowny komunikat
    Pozdrawiam
  • #13
    awow
    Level 12  
    Rozumiem, ale dlaczego w większości samochodów blokada kierownicy nie zostaje odłączona. Mam na myśli tą samą usterkę czyli zerwana taśma poduszki i ten sam model samochodu.
  • #14
    olo114
    Level 18  
    Wszystkie megany sceniki i laguny maja taki mechanizm, jest usterka poduszek , blokada nie zostaje zablokowana
  • #15
    szycha
    Level 17  
    Witam.
    Dziś zdarzyło się to u mnie, podczas jazdy zaświeciła kontrolka airbagu, kontrolka service, a także odryglowało drzwi, podczas jazdy zdarzyło mi się to 2-3 razy, po czym usterka zniknęła. Co dziwne, na komputerze nie ma żadnego komunikatu, jest tak, jak w przypadku sprawnego auta, (no new messages).

    Już nie wiem, co to może być, wilgoć gdzieś weszła, czy, tak jak piszecie koledzy przedmówcy, poszła taśma od kierownicy, tylko co ma wspólnego odryglowanie drzwi ??


    Pozdrawiam.

    <<< SZYCHA>>>

    O2 CAN DO.
  • #16
    olo114
    Level 18  
    Witam
    Pewno złącze pod fotelem kierowcy szwankuje.
    Pozdrawiam
  • #17
    szycha
    Level 17  
    a takie tyrkotanie w kolumnie kierownicy, od czego to??
  • #18
    panam
    Level 29  
    szycha wrote:
    Dziś zdarzyło się to u mnie, podczas jazdy zaświeciła kontrolka airbagu, kontrolka service, a także odryglowało drzwi, podczas jazdy zdarzyło mi się to 2-3 razy, po czym usterka zniknęła
    , względy bezpieczeństwa, jak poduchy nie działą albo odpalą to tak działa.
    olo114 wrote:
    Pewno złącze pod fotelem kierowcy szwankuje.
    , i ty może być odpowiedź ale nie napewno dopuki nie sprawdzisz który obwód ma za duży opór.
    szycha wrote:
    a takie tyrkotanie w kolumnie kierownicy, od czego to??
    , może taśma ,albo blokada kierownicy .
    borsche wrote:
    Podepnij clip a wszystkiego się dowiesz.
    , clip albo inny dobry diagnoskop powie Ci więcej. Pozdrawiam.
  • #19
    McCzayaPL
    Level 9  
    Miałem ten sam problem.

    Jeśli coś szwankuje z poduchami (TAK najczęściej to te kabelki pod fotelem) zapali się kontrolka i autko nie będzie blokować kierownicy (blokada kierownicy na 100% jest sprawna).
    Znajdziesz usterkę od poduszek a autko ponownie będzie blokować kierownice.
  • #20
    autoas
    Level 42  
    W IIce musi być sprawny airbag aby blokada się włączała...tak miałem nie raz....chociaż wszystkie przypadki to była zawsze taśma a czy inne czujniki/zapalniki (fotel, pasażer) też blokują nie mam pewności...
  • #21
    Andiv
    Level 32  
    Inne zapalniki nie wyłączają blokady. Dezaktywacja następuje podczas uszkodzenia obwodu poduszki czołowej kierowcy pierwszego lub drugiego stopnia.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    zsunaJ17
    Level 1  
    Szanowni Państwo.
    Użytkownicy tego coś co nazywa się Renault Megane, jeżeli podczas jazdy zwrócicie uwagę na coś takiego jak ,,terkotanie,, ,,trzeszczenie,, ,,obcieranie,, ,,zgrzytanie,, i obojętnie jak by to zwał pod kierownicą, jest to objaw uszkodzonego zwijacza taśmy poduszki kierownicy, a właściwie inaczej to opisując taśma tej poduszki nie zwija się na zwijaczu, lecz zawinęła się na kierownicy i napewno się zerwie.
    Na konsoli pojawi się świecąca kontrolka poduszki powietrznej i napis ,,servis,,
    Auto po odpaleniu nie zarygluje drzwi, a gdy wcześniej przed odpaleniem auta przyciskiem zaryglujemy drzwi, po odpaleniu auta drzwi zostaną otwarte.
    Szukanie innych przyczyn palenia się kontrolki poduszki powietrznej i napisu ,,servis,, jest zbyteczne, bo to napewno jest urwana taśma. Złącza pod fotelami są tak zrobione, ze aby je celowo rozłączyć trzeba ,,odbezpieczyć,, specjalne zapinki i takie złącze samo się nie rozłączy.
  • #24
    Flinston
    Level 9  
    Dopisuję się do tematu. Taśma była wymieniona na inna wszystko zamontowane tak jak być powinno a tu nie miła niespodzianka, kontrolka poduchy jak i serwis nadal się zapalają.