Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

306 tylna wycieraczka sama się włącza

scout83 02 Sty 2011 21:22 3993 13
  • #1 02 Sty 2011 21:22
    scout83
    Poziom 8  

    Witam
    Przekopałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Mam Peugeota 306 z 94r. Od jakiegoś czasu borykam się z tylną wycieraczką. Problem polega na tym, że wycieraczka działa, tak jakby na przełączniku zespolonym była włączona (mimo że nie jest). Sprawdziłem napięcia na wtyczkach przychodzących z instalacji.
    przy pracującym silniku auta i wyłączonej tylnej wycieraczce napięcia są następujące:
    - masa = 0V
    - sygnał z pompy spryskiwaczy = -0,12V
    - sygnał zasilania = 14V
    - sygnał włączenia wycieraczki = 2.5V
    Po przełączeniu włącznika zespolonego (włączeniu wycieraczki) napięcia są następujące:
    - masa = 0V
    - sygnał z pompy spryskiwaczy = -0,2V
    - sygnał zasilania = 14V
    - sygnał włączenia wycieraczki = 13V
    Pytanie, czy ciągle włączona wycieraczka może być wysterowana przez układ czasowy, który jest zasilany napięciem tylko 2,5V? czy przyczyny szukać w przełączniku zespolonym? A może sprawdzić najpierw sam układ czasowy? (jeżeli tak to jak?). Ktoś się z tym spotkał? trochę zimno jest, a nie mam dostępu do garażu dlatego pytam od czego powinienem zacząć?

  • #2 02 Sty 2011 22:28
    milejow
    Poziom 42  

    Daj se spokój z cyferkami bo to nikomu nie potrzebne, sprawdź kable w przejściu między paką a klapą,

  • #3 02 Sty 2011 22:55
    panam
    Poziom 29  

    posłuchaj milejow, to bardzo częsty problem, wiązka z lewej strony , klapy

  • #4 02 Sty 2011 23:19
    scout83
    Poziom 8  

    czyli co, wywinąć gumkę i sprawdzić czy nie jest pokaleczona izolacja? rozumiem że gumka od strony kierowcy?

    ...zastanawiam się czy to może być powodem... chociaż problem występuje przy zamkniętej klapie ale przy otwartej też, więc raczej nie będzie to kabel na łączeniu z budą...

  • #5 04 Sty 2011 22:13
    panam
    Poziom 29  

    to najszybszy sposób, często przewody są pourywane i stykają się ze sobą. a swoją drogą w którym miejscu robiłeś pomiary ? bo nie bardzo rozumie( pompka spryskiwaczy). pomiary zawsze robisz od elementu który jest zasilany i cofasz się do włącznika bądź źródła zasilania. a jeszcze jedno nie podałeś jaki rok i jaka wersja wyposażenia ,to jest ważne bo miały różne sterowanie. pozdrawiam.

  • #6 04 Sty 2011 23:09
    scout83
    Poziom 8  

    rok 94, wersja... i tu jest problem... nie wiem, silnik 1,4 benzyna + LPG, z udogodnień to dwa schowki (jeden na górze drugi na dole), elektryczne szybki przednie, podgrzewana tylna szyba, 4/5 drzwi, mam nadzieję że jakoś to da Wam pogląd jaka to wersja...
    co do pomiaru...
    na obudowie silnika tylnej wycieraczki (a raczej na jego mocowaniu) są dwie wtyczki (czerwona i żółta). Obie wtyczki mają po dwa przewody. Więc w sumie masz tam 4 przewody. Patrząc na schemat elektryczny:
    - jeden przewód to zasilanie z aku
    - drugi to włącznik tylnej wycieraczki od przełącznika zespolonego
    - trzeci to masa
    - czwarty to sygnał od pompki spryskiwaczy, żeby było wiadomo że było pryskanie na szybę i wycieraczka ma wykonać ciągłe ruchy "tam i na zad" (chyba 3 razy)

    co do sprawdzania organoleptycznego, jak wcześniej wspomniałem jest trochę za zimno żeby sprawdzać po kabelkach co i jak, bo nie mam dostępu do żadnego garażu (nawet nie ogrzewanego)

  • #7 04 Sty 2011 23:51
    panam
    Poziom 29  

    tak więc sprawdź przewody bo + możesz mieć z wyłącznika oświetenia bagażnika albo coś tam . sygnał włączenia wycieraczki 2.5v ??? to jest dziwne ale wystarczy żeby komp. włączył, sprawdź czy czasem nie ciekł ci płyn spryskiwaczy na kostki z tyłu za lewą osłoną .

  • #8 05 Sty 2011 06:53
    viper555
    spec od auto-elektro

    Przekaźnik czasowy w klapie do wymiany, ewentualnie skorodowane gniazdo przekaźnika.P

  • #9 09 Sty 2011 10:49
    scout83
    Poziom 8  

    Dzisiaj sprawdziłem kabelki, żadnych przetarć, skaleczeń izolacji... wymieniłem układ czasowy... przez dwa dni było ok, a teraz znowu jest to samo, przełączam stacyjkę za zapłon i wycieraczka od razu się włącza... gniazdo układu czasowego nie jest skorodowana... jakieś pomysły? może po drodze od karoserii do silnika są jakieś wtyczki, gdzie zebrała się woda i doszło do zwarcia...? powiedzcie czy, a jeżeli tak to gdzie są jakieś wtyczki, gdzie tego szukać?

  • Pomocny post
    #10 09 Sty 2011 18:13
    panam
    Poziom 29  

    scoutt83 pisałem wcześniej sprawdż kostki na tylnim słupku, musisz zdjąć osłonę plastikową

  • #11 09 Sty 2011 22:46
    scout83
    Poziom 8  

    jak się dobiorę to dam znać co i jak, na razie jest za ciemno jak wracam z pracy żeby auto rozgrzebać a nie mam dostępu do garażu

  • #12 16 Sty 2011 20:53
    scout83
    Poziom 8  

    Dzisiaj znalazłem chwilę... najprawdopodobniej we wtyczce znalazła się woda, która wpadła przez dziurę pod mocowaniem tylnych pasów... przeczyściłęm, złożyłem i na razie jest ok... założyłem nadkole żeby woda już nie wpadała do środka... ale nie wiem co zrobić z dziurą... rdza zrobiła swoje... a mówią że Peugeoty mają ocynkowaną blachę... :|

  • #13 16 Sty 2011 21:56
    panam
    Poziom 29  

    scout83 sprawdź połączenie tylnego spruskiwacza( wężyk gumowy) złączka na nim często się odpinała i ciekł płyn do spryskiwaczy

  • #14 16 Sty 2011 22:02
    scout83
    Poziom 8  

    na razie jest dobrze... a co do złączki... mam zaciśnięte opaski zaciskowe po obu stronach więc nie ma prawa ciec :P i śladu nie ma... jak napisałem wcześniej, na razie problemu nie ma, ale jak coś się zacznie to odezwę się

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo