Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lada 2107, 1.3 bezyna+gaz 1987r. czy warto kupić?

Krzychu4921 02 Sty 2011 22:30 6846 37
  • #1 02 Sty 2011 22:30
    Krzychu4921
    Poziom 8  

    Witam!
    - Chciałbym się poradzić czy warto zakupić Ładę 2107 z silnikiem 1.3 benzyna +gaz, 130 tys. przebiegu z 1987 roku. Na co trzeba najbardziej zwracać przy zakupie takiego auta.
    - Czy są awaryjne.
    - Jakiem mają spalanie na benzynie jak i na gazie.
    - I czy łatwy dostęp jest do części zamiennych.
    - Chciałbym jeszcze wiedzieć jak jest ze skrzyniami ponieważ słyszałem że są dwie wersje 4 i 5 - biegowe (chciałbym wiedzieć które są lepsze i czy np. na miejsce 4 biegowej skrzyni spasuje 5 biegowa).
    - Jaki przebieg są w stanie wytrzymać silniki w takich Ładach.
    - I jak się sprawują na dalekich trasach. Ponieważ jeżeli bym ją kupował to jechałbym po nią 200 km i chciałbym nią potem bez żadnej awarii wrócić do domu.
    Bardzo bym był wdzięczny za szczerą odpowiedz. Dziękuje i pozdrawiam.

    0 29
  • #2 02 Sty 2011 22:51
    tzok
    Moderator Samochody

    Auto z 1987 z LPG z przebiegiem 130 tys. km... nie chce mi się wierzyć. 200km to nie jest daleka trasa. Konstrukcja w radzieckim stylu, kowal może to naprawić. Silniki mają opinię bardzo trwałych. Nie wiem ile masz pieniędzy ale zawsze odradzam zakup auta z gazem, bo ktoś musi mieć dobry powód by pozbywać się takiego auta (jeśli instalacja jest w miarę "świeża"), a jeśli eksploatował go od dłuższego czasu z tą instalacją to instalacji i tak pewnie kończy się legalizacja a jej komponent nadają się do wymiany (więc na jedno wyjdzie kupić auto bez gazu i samemu założyć). Zakładam, że osoba która takim jeździła nie cierpi na nadmiar gotówki i bez powodu nie zmienia samochodu.

    Nie wiem nic na temat stanu tego auta, generalnie ten model Łady jest ok, ma opinię trwalszej niż Samara, chyba do dziś je robią. Jeśli jednak nie jesteś pasjonatem marki, a egzemplarz nie jest w stanie kolekcjonerskim to poszukałbym jednak nowszego.

    0
  • #3 02 Sty 2011 22:59
    mleczakm
    Poziom 19  

    Jedno proste pytanie - dlaczego Lada?

    0
  • #4 02 Sty 2011 23:37
    Krzychu4921
    Poziom 8  

    ponieważ nie stać mnie na inne i nie znalazłem żadnej ciekawszej oferty, a ta łada jest w miarę tania i wygląda na godną uwagi.

    0
  • #5 02 Sty 2011 23:44
    robokop
    Moderator Samochody

    Tania i zapewne skorodowana. Daj sobie spokój. O ile mechanicznie mogła by pewnie jeszcze być, o tyle blacha na pewno jeśli nie była robiona to się rozłazi. Słabe punkty prawie tak jak w dużym Fiacie - progi, podłużnice.

    tzok napisał:

    Nie wiem nic na temat stanu tego auta, generalnie ten model Łady jest ok, ma opinię trwalszej niż Samara, chyba do dziś je robią.

    Tu by, polemizował - Samarkę składali i Finowie i Belgowie i sami Rosjanie - co przekładało się na podatność nadwozia na korozję popatrz ile tego z początku lat '90 w całkiem dobrym stanie jeździ.

    1
  • #6 02 Sty 2011 23:46
    mleczakm
    Poziom 19  

    Nie rozumiem, jak z wyobrażasz sobie późniejszą eksploatację takiego samochodu. Skoro teraz nie masz kasy, żeby dołożyć tego 1000 na normalny samochód, to za co później lać/naprawiać (bo w tak starych samochodach co rusz coś wyskakuje)?

    0
  • #7 02 Sty 2011 23:55
    kkknc
    Poziom 42  

    Warto nie warto potargować zawsze można. Konstrukcja oparta na Fiacie 124 z rosyjskimi dodatkami i akcentami. Auto udane, trwałe, ekonomiczne.
    Spalanie w mieście około 8l usterkowość mała zgodnie z zasadą że czego nie ma to się nie zepsuje. W tym wieku raczej przebieg znaczny, silnik może być dorżnięty na gazie, elektryka, KOROZJA!!! Sporo powiedział ci kolega tzok i robokop. Części dostępne, skrzynie biegów 4-5 zamienne. Można tanim kosztem przerobić na rajdówkę z pojemności 1500 136KM. Widziałem program na TV Turbo - legendy PRL.

    0
  • #8 03 Sty 2011 00:02
    mleczakm
    Poziom 19  

    I tak nie rozumiem, dlaczego akurat Łada, jest dużo samochodów innych marek, lepszych (volvo, VW, mercedes) nowszych nawet za mniejsze pieniądze.

    0
  • #9 03 Sty 2011 00:14
    kkknc
    Poziom 42  

    mleczakm napisał:
    I tak nie rozumiem, dlaczego akurat Łada, jest dużo samochodów innych marek, lepszych (volvo, VW, mercedes) nowszych nawet za mniejsze pieniądze.

    Bo to duże wygodne rodzinne auto z dużym bagażnikiem. Dziecko z podstawówki je naprawi i to kluczami z wyposażenia fabrycznego. Do tego auta nie potrzebujesz komputera diagnostycznego tylko trochę chęci i smykałki. Poza tym autor nie wymienił ceny więc skąd wiesz że auta oferowane przez ciebie są tańsze?. Nie widziałeś też tamtej Łady więc skąd pewność że twoje auta są lepsze?

    Taką Ładą jeździłem na przełomie lat 80-90 to było moje czwarte auto więc wiem o czym mówię. Później wymieniłem na nowego Poloneza to była tragedia.

    0
  • #10 03 Sty 2011 00:22
    mleczakm
    Poziom 19  

    Popatrz się na allegro. Łada - wygodna? Nie uwierzę :)

    A do autora - polecam stronę www.tylik.motogrono.pl , jest tam nawet poruszony przeze mnie temat "dylemat za 2k" czyli coś blisko - sporo fajnych aut zostało tam wymienione.

    0
  • #11 03 Sty 2011 00:26
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    Kolego mleczakm widziałeś może np. Mercedesa za 1 tys.zł ,który "jeszcze jeżdzi"? Ja jeszcze takiego nie spotkałem! A taka Łada to wydatek 500zł ,przynajmniej u mnie w pracy "pomocnik" kupił sobie za taką kwote Łade Samare 1.3 z gazem 91r. (3-drzwi) ,na dojazdy do pracy. Auto normalnie jeżdzące i praktycznie przez pół roku jeszcze nic nie musiał naprawiać. Ma tylko z racji wieku słabe progi ale "chłopaki z blacharni" mają mu je wstawić na wiosne :D Takie cacko jak już "padnie" to możesz z czystym sumieniem "wrzucić do śmietnika". Pozdrawiam!

    0
  • #12 03 Sty 2011 00:32
    mleczakm
    Poziom 19  

    Jeździłem samochodem, którego nie sprzedałbym za 1000, i jeździł idealnie. I był to samochód dużo lepszy niż Samara, więc tak, widziałem (nie był to merc).

    A Lada z 1987 kosztuje na allegro 1700. I to dużo za pseudosamochód.

    Z tym wrzucaniem do śmietnika bym uważał - samochód w Polsce należy zezłomować,a nie oddać na półlegalny złom.

    0
  • #13 03 Sty 2011 00:34
    Krzychu4921
    Poziom 8  

    jeżeli chodzi o cenę to koszt tej łady to 1500 zł stan gość ocenia na wzorcowy, a mi tu chodzi najbardziej o przebieg bo nie wiem jak można sprawdzić ile naprawdę ma dlatego że licznik wiadome może pokazywać różnie, ale skoro silnik ładnie pracuje nie klekocze nie widać żadnych oznak oleju na silniku, nie dymi, powinien być w porządku, autko nie ma ani gram rdzy. Tak twierdzi sprzedający a ja dopiero to sprawdzę. Dlatego właśnie proszę was o jakieś porady.

    0
  • #14 03 Sty 2011 00:37
    mleczakm
    Poziom 19  

    Ja za takie pieniądze bym szukał czegoś innego. Za 1900 znajomy dorwał Golfa III z kiepską blachą a;e za to silnik OK, gaz, tarcze nowe, zrobiony rozrząd. Ale przebieg - 230 tys, ja obstawiam, że był kręcony.

    0
  • #15 03 Sty 2011 00:40
    Krzychu4921
    Poziom 8  

    chodzi o to że autko musi być do 1500 zł i nie więcej a jeżeli chodzi o opłaty - to stać mnie:)

    0
  • #16 03 Sty 2011 00:44
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    To jedż i najpierw zobacz ten samochód ,a potem dopiero pytaj czy się opłaca i czy ma sens kupno takiego auta. A to co mówi sprzedawca to nigdy nie pokrywa się ze stanem faktycznym. Pewnie rdzy nie ma bo jest "zaszpachlowana i zamalowana" :D Jak dla mnie to 1,5 tys.zł nie ma sensu wydawać na takie auto ,lepiej sobie poszukać Samare albo Skode Favorit itp. cacko z tych lat ,czy nawet Poloneza Caro Plus (też z gazem). Pozdawiam!

    0
  • #17 03 Sty 2011 00:45
    kkknc
    Poziom 42  

    Latem kolega kupił beczkę 2.0D skrzynia 4 silniczek ideał pali na dotyk ( pomijając grzanie jak to w starym meśku ) dał 800zł. Trochę poobijana, podłoga licha, zawieszenie bez luzów. Ostatnio dawali mu za nią juz 1800, oczywiście nie sprzedał bo czym do pracy będzie dojeżdżał. Więc wszystko zależy od okazji a na okazje trzeba mieć czas czekać i szybko się decydować ale nie pochopnie.

    0
  • #18 03 Sty 2011 00:46
    mleczakm
    Poziom 19  

    Robercie z łodzi!

    200km ma do tego autka, to jednak kawałek...

    0
  • #19 03 Sty 2011 00:50
    Krzychu4921
    Poziom 8  

    dzięki za pomoc, ale mnie interesuje łada i właśnie dlatego jestem ciekawy jak ona się sprawuje i dlatego pytam na forum, bo chodzi mi o różne opinie:)

    0
  • #20 03 Sty 2011 00:54
    RobertLodz09
    Poziom 29  

    "Wrzucenie do śmietnika" to jest kolego mleczakam "przenośnia" na zezłomowanie i nie musisz mi pisać w jaki sposób postepuje sie ze starymi autami. Pozdrawiam!
    Co do Mercedesa 123 to jest on już zaliczany do Yongtimer-ów a ja miałem na myśli 124 czy 190. Co do Golfa3 to znajomy (który skupuje auta na części) kupił ostatnio 3-drzwi 94r. 1.9 TD za .....1200zł. Na "dzień dobry" silnik sprzedał za 1200zł. Jeszcze raz pozdrawiam!

    0
  • #21 03 Sty 2011 01:08
    kkknc
    Poziom 42  

    mleczakm napisał:
    Popatrz się na allegro. Łada - wygodna? Nie uwierzę :)


    A jednak Łada ma tylny most na sprężynach śrubowych, prowadzony przez cztery wzdłużne wahacze i drążek Panharda zamiast resorów piórowych. Zbiornik paliwa z boku bagażnika więc ogromna przestrzeń ładunkowa, Pali w największe mrozy,ma wyjście na korbę ( tak, tak istnieje taka opcja) a ogrzewanie to sauna.

    0
  • #22 03 Sty 2011 01:13
    mleczakm
    Poziom 19  

    Przepraszam, ale ja resory piórowe to znam tylko z przyczepki :D Chodziło mi głównie o fotele.

    Wyjście na korbę - wolę sprawny akumulator, ale fakt, jak padł rozrusznik to by się przydało :D

    Ogólnie, ja jestem zawsze przeciw a już na pewno za 1500, taka jest moja opinia.

    0
  • #23 03 Sty 2011 12:55
    tzok
    Moderator Samochody

    Nie przejmuj się opinia innych, jeśli auto rzeczywiście jest w dobrym stanie (ale jeśli tak ma być musiałby być garażowane) to jest to dobra cena i jeśli tylko Tobie pasuje to auto to bierz je.

    Zaletą tego auta jest prosta konstrukcja, a co za tym idzie jest proste i tanie w naprawie. Jeśli chodzi o wygodę to porównując np. z Golfem II w/g mnie jest wygodniejsza, choć Ładą jechałem tylko jako pasażer, a Golfem i jako pasażer i jako kierowca. Ciężko Ci będzie znaleźć inne auto zapewniające podobny komfort przy tak niskich kosztach eksploatacji i naprawy. Dla mnie jedyną wadą jest napęd na tył, zwłaszcza zimą trzeba umieć tym jeździć.

    0
  • #24 03 Sty 2011 14:13
    Krzychu4921
    Poziom 8  

    jeszcze chciałbym się spytać czy w ładzie jest pasek czy łańcuszek rozrządu i jak często trzeba wymieniać?

    0
  • #25 03 Sty 2011 15:04
    MinisterQ
    Poziom 18  

    Jako ciekawostkę można podać za wiki, że ten samochód jest nadal produkowany. Może nie być tak źle jeśli chodzi o jego stan.

    0
  • #26 03 Sty 2011 18:34
    tzok
    Moderator Samochody

    1.3 jest na pasku, ale z tego co udało mi się ustalić rozrząd jest bezkolizyjny (przynajmniej w 2105 był ale 1.3 w 2107 ma większą moc, więc nie wiem)... czyli oszczędzając - wymienia się jak się urwie ;) Nie oszczędzając - na pewno zaraz po zakupie. Wymiana w/g zaleceń producenta paska (zapewne co ok 90 tys. km) wraz z rolką napinacza.

    0
  • #27 03 Sty 2011 19:14
    4jerry
    Poziom 20  

    Miałem trochę do czynienia z tymi sprzętami i jedno co mogę powiedzieć, to nietrwałe wałki rozrządu i współpracujące z nimi dźwigienki. Ale jeżeli silnik nie trzaska rozrządem to trochę może pojeździsz. Olej zmieniałbym nie co 10000km, lecz najwyżej co 7500-8000. I nie musi to być Mobil czy Castrol. Wystarczy nasz poczciwy Orlen Classic.

    0
  • #28 03 Sty 2011 20:56
    mleczakm
    Poziom 19  

    Dobra, ale 24 letni samochód za 1500 to dużo. Za dużo, nawet jeśli stał te wszystkie lata w garażu.

    0
  • #29 03 Sty 2011 21:15
    tzok
    Moderator Samochody

    Uważasz, że np. 18 letni Golf II to lepsza propozycja? Pamiętaj, że ta Łada to radziecki projekt, w tamtym systemie auto miało służyć właścicielowi przez całe życie i tak było projektowane. Żaden producent z krajów kapitalistycznych nie przyjąłby takich założeń do projektu (raz się Mercedesowi zdarzyło).

    Jechałeś kiedyś taką Ładą? Mam wrażenie, że dla Ciebie głównym argumentem przeciw jest to, że uważasz, że to "obciach" jeździć Ładą.

    Kwota nie wydaje mi się wygórowana jak za sprawny technicznie samochód nadający się do jazdy. W tym przypadku nie ma już większego znaczenia czy ma on 18, 24 czy 30 lat, ważne w jakim jest stanie.

    0
  • #30 03 Sty 2011 21:20
    mleczakm
    Poziom 19  

    Nigdy nie jechałem i raczej nie mam takiej potrzeby. Po prostu uważam, że fajnie jest mieć minimalną przyjemność z jazdy. Minimalną, a nie samochód którym głupio po kogoś podjechać, w dodatku starszy od właściciela (tak by było w moim przypadku) i drogi.

    0